Bundkort til Mech. desktop
Fra : Lene Sørensen

Dato : 13-08-02 14:31

Hej
Er der nogen der har erfaring med ECS K7S5A bundkort i forbindelse med
arbejde i Mech Desktop ?

Mit problem er at det kører ufatteligt langsomt når jeg arbejder i 3D, men
ikke i alm. 2D.

Ellers :
AMD 1800
512 DDR Ram
Seagate Barracuda 80 Gb HD
Geforce 2 MX 400 64Mb ram

--
mvh Lene

Fra : Lars R Nielsen

Dato : 13-08-02 15:58

Hej Lene

Der kan være mange andre grunde til at det kører langsomt, men din hardware
( undtaget grafikkortet ) kan da godt flytte et par bits eller 2.

Hvis du kender en "bitpiller", så få ham lige til at checke dit system
gennemgående ( BIOS/OS/Video). Din MDT forhandler skulle i hvertfald kunne
hjælpe dig.

Dit Grafikkort:
Lidt gammelt men skal bare tunes lidt ( MEGET ).

Vedr. MDT-3D ( Det følgende gælder faktisk også 2D )

Check lige i pull-down menuen "Assist"/"Options"/fanen "system"/knappen
"properties":

Står "Acceleration" til "Hardware" ( wopengl7 ), og "discard backfaces"
slået til, eventuelt "Render options" slået fra,
Så har du slået "OpenGL" til i MDT, hvilket er yderst gavnligt for
hastigheden.

Lars Nielsen

Fra : Lene Sørensen

Dato : 13-08-02 14:25

Hej Lars
Alle de ting du nævner har vi allerede prøvet.
Du skal jo selvfølgelig også vide at al hardware undtagen bundkort og
processor har kørt perfekt sammen med et ASUS bundkort og en AMD 500 Mhz
processor. Den gamle comp. kørte meget hurtigere end den nye.
Jeg tror selv at det er bundkortet der er problemet.

Lene

Fra : Lars R Nielsen

Dato : 14-08-02 16:12

Hej

Prøv eventuelt at søge lidt på andre newsgroups dk.edb.hardware.bundkort
( søg på K7S5A ). Der er i skrivende stund 205 indlæg om dette bundkort.
Alternativt Tom's hardware guide. (
http://www.tomshardware.com/mainboard/01q3/010924/sis735-04.html )

Det kan jo også være defekt.

Sorry, ellers ingen forslag.

Fra : Lene Sørensen

Dato : 15-08-02 07:25

OK tak for hjælpen
Jeg har prøvet i den nyhedsgruppe. De kunne heller ikke hjælpe.
Jeg tror jeg vil prøve forretningen hvor jeg har købt bundkortet.

Fra : jimmy

Dato : 18-08-02 13:27

> Hej Er der nogen der har erfaring med ECS K7S5A bundkort i forbindelse
> med arbejde i Mech Desktop ?
> Mit problem er at det kører ufatteligt langsomt når jeg arbejder i 3D, men
> ikke i alm. 2D.

Det kan muligvis være et problem med windows evne til at køre med mange ram,
kombineret med et grafikkort med mange ram.

Så prøv, om muligt, at køre med 256mb og se om det virker.

Den burde jo bare køre derudaf, med den kraftige maskine du har:
Den eneste maskine MDT har kørt langsomt på for mig ( undt. ved store
assembleyer ), er på min gamle P60 med 64mb ram.

Fra micosoft:

"Out of Memory" Error Messages with Large Amounts of RAM Installed
The information in this article applies to:
Microsoft Windows Millennium Edition
Microsoft Windows 98 Second Edition
Microsoft Windows 98
Microsoft Windows 95
If this article does not describe your hardware-related issue, please see
the following Microsoft Web site to view more articles about hardware: If
this article does not describe your hardware-related issue, please see the
following Microsoft Web site to view more articles about hardware:
http://support.microsoft.com/support/windows/topics/hardware/hwddresctr.asp
SYMPTOMS
If a computer that is running any of the versions of Windows that are listed
above contains more than 512 megabytes (for example, 768 megabytes) of
physical memory (RAM), you may experience one or more of the following
symptoms:
You may be unable to open an MS-DOS session (or command prompt) while
Windows is running. Attempts to do so may generate the following error
message:

There is not enough memory available to run this program.
Quit one or more programs, and then try again.
The computer may stop responding (hang) while Windows is starting, or halt
and display the following error message:

Insufficient memory to initialize windows. Quit one or more memory-resident
programs or remove unnecessary utilities from your Config.sys and
Autoexec.bat files, and restart your computer.
CAUSE
The Windows 32-bit protected-mode cache driver (Vcache) determines the
maximum cache size based on the amount of RAM that is present when Windows
starts. Vcache then reserves enough memory addresses to permit it to access
a cache of the maximum size so that it can increase the cache to that size
if needed. These addresses are allocated in a range of virtual addresses
from 0xC0000000 through 0xFFFFFFFF (3 to 4 gigabytes) known as the system
arena.

On computers with large amounts of RAM, the maximum cache size can be large
enough that Vcache consumes all of the addresses in the system arena,
leaving no virtual memory addresses available for other functions such as
opening an MS-DOS prompt (creating a new virtual machine).
WORKAROUND
To work around this problem, use one of the following methods:
Use the MaxFileCache setting in the System.ini file to reduce the maximum
amount of memory that Vcache uses to 512 megabytes (524,288 KB) or less. For
additional information about how to use the MaxFileCache setting, click the
article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
Q108079 32-Bit File Access Maximum Cache Size
Use the System Configuration utility to limit the amount of memory that
Windows uses to 512 megabytes (MB) or less. For additional information about
how to use the System Configuration utility, click the article number below
to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
Q181966 System Configuration Utility Advanced Troubleshooting Settings
Reduce the amount of memory that is installed in your computer to 512 MB or
less.
STATUS
Microsoft has confirmed that this is a problem in the Microsoft products
that are listed at the beginning of this article.
MORE INFORMATION
Vcache is limited internally to a maximum cache size of 800 MB.

This problem may occur more readily with Advanced Graphics Port (AGP) video
adapters because the AGP aperture is also mapped to addresses in the system
arena. For example, if Vcache is using a maximum cache size of 800 MB and an
AGP video adapter has a 128-MB aperture mapped, there is very little address
space remaining for the other system code and data that must occupy this
range of virtual addresses.
First Published: Feb 10 2000 1:19PM
kbDiskMemory kbprb hwmem wmehemmay wmehemjun wmehemjul wmehemaug wmehemsep

Fra : Lene Sørensen

Dato : 19-08-02 12:06

"jimmy" <jimmy_christiansen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den eneste maskine MDT har kørt langsomt på for mig ( undt. ved store
> assembleyer ), er på min gamle P60 med 64mb ram.

Jeg ved ikke om du læste det sidste om at jeg har kørt med samme grafikkort,
med 512 MB ram på et gammelt ASUS bundkort med en AMD 500 MhZ processor og
med Windows 2000 Pro og der kørte hurtigere end det gør nu.
Så jeg er godt nok noget på Herrens mark.
Jeg har også prøvet for et stykke tid siden i dk.edb.hardware.bundkort de
kunne heller ikke hjælpe.

Lene

Fra : Leif

Dato : 19-08-02 21:50

Hej Lene

Spekulerer lige over hvad det egentlig er, der kører langsomt hos dig?

Er det grafikken? beregningerne? eller din harddisk-access?

Mvh, Leif (der faktisk heller ikke synes en P4 med Intel bundkort er noget
særligt)

Fra : Lene Sørensen

Dato : 20-08-02 07:24

Hej Leif

Det er lige så snart jeg arbejder i 3D. Bare det at skulle flytte et simpelt
3D-emne tager vildt lang tid. Det er ikke så slemt når jeg skal "hide" eller
"render".

Min harddisk er en Seagate Barracuda på 80Gb, men jeg havde samme problem på
en Diamond Max plus på 20Gb.

Problemet er først opstået efter jeg skiftede bundkort.

Lene