Pagten er en feeeed film
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 12-08-02 21:15

Jeg vil skide på om den er på fransk, Pagten er en superkodyl oversej film.
Acceptabel historie, kampscener, historisk sceneri, labre duller. En
amerikansk gæsteskuespiller. Hvad mere kan man ønske sig af en Europæisk
film? Martial arts (i en fransk film? Der foregår i 1700-tallet?). Myten om
den ædle vilde. Langsom gengivelse, innovativ klipning, ok computer effekter
(?). Det spiller, det spiller.
Et eller andet sted hen ad vejen burde jeg hade filmen for at være rædsomt
prætentiøs, men...det gør jeg ikke. Jeg æder det hele råt og uden at stille
dumme spørgsmål, for det er sgu så flot lavet at man skulle tro filmen var
amerikansk. Den anbefales til action-publikken.

Jeg tror i øvrigt ikke jeg overhovedet har set en film med Mark Dakascos før
denne, men han har fået et par krydser i min bog for dette ene projekt.
Spørgsmål: Er den mand canadier? Han er ok til fransk uden at være pinlig...

Fra : Per Kristensen

Dato : 13-08-02 08:06

´Den havde sine stunder, men var lidt b-agtig.

Fra : Taba

Dato : 12-08-02 19:33

> Jeg vil skide på om den er på fransk, Pagten er en superkodyl oversej
film.
> Acceptabel historie,

Ja

> kampscener, historisk sceneri,

De er meget gode

> labre duller.

Uha ja. Bare en skam nogle af dem dør

> [...]
om
> den ædle vilde. Langsom gengivelse, innovativ klipning, ok computer

Computer effekterne er OK, ikke mere. Til tider syntes jeg dog det så lidt
falsk ud, men det er acceptabelt, helt klart.

> [...]
> dumme spørgsmål, for det er sgu så flot lavet at man skulle tro filmen var
> amerikansk. Den anbefales til action-publikken.

Hehe.... Det er jo en film man ser fordi den er flot rent visuelt (se bare
landskaberne) og de meget flotte koordinerede kampscener, for oplevelsen med
andre ord.

> [...]
> denne, men han har fået et par krydser i min bog for dette ene projekt.
> Spørgsmål: Er den mand canadier? Han er ok til fransk uden at være

Hvor han er fra kan findes på imdb: Hawaii
(http://us.imdb.com/Name?Dacascos,+Mark).
Hvis du vil sen en anden rimelig fed (efter min mening meget fed action
film) med ham, så se "Crying Freeman". Det er guf for action elskere (der er
kun ét sted hvor jeg synes den er dårlig, og det er fint taget i betragtning
af at det ikke ligefrem er Hollywood/blockbuster, faktisk mener jeg er det
er en B-film), og den er endda instrueret af den samme som har instrueret
"Pagten"

--
/Taba
Fjern "REMOVE" i mail adr. for at svare direkte

Fra : Michael Westi

Dato : 12-08-02 22:22

Og for at det ikke skal være løgn, er det Dan Laustsen, som var fotograf på
filmen. Godt stykke arbejde

Han har også stået bag film som: Jeg er Dina, Dykkerne, Mimic,
Nattevagten(dansk og amerikansk udgave), Charlot og Charlotte, Drengene fra
St. Petri, Miraklet i Valby osv.

Mvh Michael

C. H. Engelbrecht <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d57fb2c$0$27850$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 13-08-02 08:17

Michael Westi <michael.westi@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:IFV59.177$BZ2.2912@news.get2net.dk...
> [...]

> Han har også stået bag film som: Jeg er Dina, Dykkerne, Mimic,
> Nattevagten(dansk og amerikansk udgave), Charlot og Charlotte, Drengene

Ifølge IMDB så skal han også være fotograf på The League of Extraordinary
Gentlemen med Sean Connery (og en masse andre). Dejligt at se en talentfuld
dansker skabe sig et navn i udlandet...

MvH Mikkel

Fra : Jan Lund Thomsen

Dato : 13-08-02 20:19

On Tue, 13 Aug 2002 09:16:37 +0200, Mikkel Knudsen wrote:

>Ifølge IMDB så skal han også være fotograf på The League of Extraordinary
>Gentlemen med Sean Connery (og en masse andre). Dejligt at se en talentfuld
>dansker skabe sig et navn i udlandet...

League of Extraordinary Gentlemen er i øvrigt baseret på en aldeles udemærket
tegneserie af Alan Moore og Kevin O'Neil. Filmindustrien har åbenbart fået
øjnene op for Hr. Moore efter From Hell.

Eller også er der bare gået inflation i tegneserie-filmatiseringer.

X-post/FUT: dk.kultur.tegneserier

--Jan

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-08-02 01:15

C. H. Engelbrecht escribió / skrev

> Jeg vil skide på om den er på fransk, Pagten er en superkodyl
> oversej film.

Fuldstændig enig, franskmændene er ved at lave nogle hårde actionfilm
for tiden. Jeg kan også anbefale Vidocq der er helt vildt fed. Dejlig
action og lækre specialeffekts med et godt øje for detaljer.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
btw. både Pagten og Vidocq har de ledeste DTS lydspor.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 13-08-02 09:02

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
om
> den ædle vilde. Langsom gengivelse, innovativ klipning,

Kampscenerne og stemningen var helt klart denne films stærke side. Det
visuelle var utrolig flot, og som du skriver er historien acceptabel.

> ok computer effekter
Lige på det punkt er jeg dog ikke enig.
SPOILER:

Monsteret er efter min mening ret så dårligt, både rent effektmæssigt, men
også bare måden de har valgt det skal se ud, men det er heldigvis til at
overkomme, da monsteret jo viser sig ikke at være det egentlige
omdrejningspunkt i filmen.

> [...]
stille
> dumme spørgsmål, for det er sgu så flot lavet at man skulle tro filmen var

Det synes jeg ikke, for havde den været det, så havde der helt sikkert været
puttet nogle patrioiske tordentaler ind, som ville have ødelagt stemningen i
filmen, men ellers jo det ser sgu en flot produktion.

> [...]
> denne, men han har fået et par krydser i min bog for dette ene projekt.
> Spørgsmål: Er den mand canadier? Han er ok til fransk uden at være

Som en anden skriver "The Crying Fremann" den er slet ikke dårlig. Plus jeg
har set en eller anden asiatisk film hvor han spiller bad guy, den var
faktisk også god, China Strike Force, eller den var ihvertfald ok. Samt IMDB
fortæller at i 2003 kommer Cradle 2 the Grave, med Mark Dacascos og Jet Li,
så det kunne også blive guf for actionfolket

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 13-08-02 19:20

> [...]
> også bare måden de har valgt det skal se ud, men det er heldigvis til at
> overkomme, da monsteret jo viser sig ikke at være det egentlige

Egentlig er jeg enig, men pointen med uhyret er netop at dets udseende
skyldes en 'rustning' sat på et eller andet trænet dyr (en hund? Man får det
aldrig rigtig at vide, vel?). Så dets TOTALT kiksede udseende kan
bortforklares med at 1700-tallets Frankrig havde sine underlige
forestillinger om skabninger fra helvede...

Ha-ha. Ok, fair nok.

Fra : Esben

Dato : 13-08-02 18:39

> [...]
> bortforklares med at 1700-tallets Frankrig havde sine underlige
> forestillinger om skabninger fra helvede...

Jeg ville ellers gætte på en løve - men dens bevægelser ser nu noget
fuskede ud.

--
Esben

Fra : Taba

Dato : 13-08-02 19:32

> [...]
> bortforklares med at 1700-tallets Frankrig havde sine underlige
> forestillinger om skabninger fra helvede...

Man får det faktisk forklaret af "dyrepasseren" til sidst hvad dyret er,
hvem der har købt osv... Det er vist lige inden hovedrollen dræber det eller
skal i kamp med det (kan ikke huske det præcist)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-08-02 01:58

Taba escribió / skrev

> Man f†r det faktisk forklaret af "dyrepasseren" til sidst hvad
> dyret er, hvem der har k›bt osv... Det er vist lige inden
> hovedrollen dr‘ber det eller skal i kamp med det (kan ikke huske
> det pr‘cist)

Nej, man får ikke at vide præcist hvilket dyr det er, kun at ham den
"en-armede" havde to unger med hjem fra africa og den stærkeste gav han
rustning på. Dyret bliver, hvis mit fransk ikke fejler mig, ikke
navngivet til andet end "bæstet", men da dets øje filmes helt tæt på
ligner det for mig også en løve.

Jeg syntes faktisk at uhyret det var rigtig fedt lavet.

Fra : Erik

Dato : 13-08-02 16:51

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> Jeg tror i øvrigt ikke jeg overhovedet har set en film med Mark Dakascos
før
> denne, men han har fået et par krydser i min bog for dette ene projekt.

En anden fed action film med Dacascos er Only The Stong.
Heri bruges kampstilen Capoera (Brasiliansk kampsport), som man vel
ikke så tit ser i film.
Lidt tynd historie, men meget gode kampscener.

--
Erik