Printer til USB
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-08-02 20:15

Erfaringer søges.
I det næste års tid skal jeg ophoplde mig langt væk fra min LaserWriter
og det hjemlige netværk, så jeg får brug for en lille printer (ikke
nødvendigvis transportabel/blærbar). Den skal formodentlig kun printe
tekster og farver er ikke bydende nødvendigt (men det er der vel med
_alle_ printere i vore dage?)

Jeg var meget glad for de StyleWriters jeg havde/har. Den første blev
slidt op på ca. 5 år, den anden er ca. 4 og kører fint - men det er jo
til printerport. Det har min TiBook ikke ..... konverter printerport >
USB har jeg ikke hørt om, og det ville nok også være uforholdsmæssig
dyrt.

Mener, at det var Canon, der leverede indmaden til StyleWriter, så
derfor er jeg nok noget hooked på en Canon, men hvilken model?
De mindste har vist ikke separate patroner? Og de er måske lidt klejne
(ikke så robuste?). På den anden side skal det jo 'kun' være en
midlertidig printer, såååå - prisen spiller selvfølgelig en rolle.

Er her nogen som vil dele deres erfaringer med mig, bliver jeg glad.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-08-02 20:21

In article <1fgtmes.1ysrs071dru7y8N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Er her nogen som vil dele deres erfaringer med mig, bliver jeg glad.

Du kan få en Epson 810 for en tusse. Det er en glirende printer, der dog
er lidt dyr i blækpatroner. Til gengæld kan den skrive forrygende
farvebilleder ud.
Skal du bare have lidt til at smide nogen tekstsider ud, så find den
billigste printer du kan komme i nærheden af.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 12-08-02 20:24

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> [...]
> formodentlig kun printe tekster og farver er ikke bydende nødvendigt
> (men det er der vel med _alle_ printere i vore dage?)

Da jeg for et aars tid siden brugte tid paa at undersogte et lignende
spoergsmaal loed min konklusion: Koeb den billigst
taenkeligeblaekprinter i Fredgaard, Foetex i kiosken nede om hjoernet
eller hvadsomhelst. Et saadant apparatkoster omkring 600 kr.

Naar det drejer sig om en sekundaer printer (eller en printer som kun
skal bruges ganske lidt) til s/h tekst paa rejsen eller i baaden er
det naesten spild af tid at bruge tid paa at sammenligne. De indbyrdes
forskelle minimale, og du slipper ganske rigtigt ikke for farver. Skal
du kun bruge den til s/h spille det ej nogen rolle om der er seperate
farvepatroner. Blaek er dyrt (og man kan spare penge paa at kigge sig
for), men igen: Naar det drejer sig om en ekstra-printer er det
forsvindende hvordan det fyldeer i budgettet.

-j

--
18.07.02 - 20.07.02
København - Madrid - Sao Paulo - Santa Cruz - La Paz

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 12-08-02 23:36

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Er her nogen som vil dele deres erfaringer med mig, bliver jeg glad.

Jeg har ikke de store erfaringer endnu, men har netop investeret i en
Lexmark printer til den store pige der skulle på efterskole. Hun har en
iMac og skolen kører udelukkende med pc'er. Så for at være sikker på at
hun kunne få printet sine ting ud købte vi en printer til hende.
Valget af Lexmark var dels at den kun kostede 500,- og dels virkede den
problemfrit med både 9.x og 10. Den ser dog ud til at være lidt dyrere
end andre printere i forbrugsstoffer.

Jeg har kun prøvet den kortvarigt men det ser rimeligt ok ud. Den hedder
vist nok z23.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-08-02 22:29

Tak til jer alle tre. Jeg går på jagt i de farverige tilbudskataloger,
så kan jeg vil finde sidste års model til en lav pris - bare den kan
printe tekster, der er læselig, så er jeg glad.

Janus, jeg kiggede lige ind i Seven Eleven, men de havde ikke nogen
printere - men det er jo også noget discount noget, det der 7/11?!

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-08-02 01:07

On Wed. d. 14 Aug. 2002 kl. 21:29 GMT, Mich. wrote:

> Janus, jeg kiggede lige ind i Seven Eleven, men de havde ikke nogen
> printere - men det er jo også noget discount noget, det der 7/11?

ved du havd de tager for for en cola?

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 15-08-02 02:09

> ved du havd de tager for for en cola?

Jeg kan også lige hilse og sige fra knægten at slikket absolut ligger i
den dyre ende...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-08-02 11:22

On Thu. d. 15 Aug. 2002 kl. 01:08 GMT, Nicolai wrote:

> Jeg kan også lige hilse og sige fra knægten at slikket absolut ligger i
> den dyre ende...

må jeg istedet anbefale byens mange tyrkisk/pakistanske grønthandlere - de
bugner af både smugler cola og billigt slik...

Fra : thomas tomcat

Dato : 15-08-02 12:20

in article ajfvc9$s5m$3@nidhug.netcetera.dk, Morten Reippuert Knudsen at
spam@reippuert.dk wrote on 15/08/02 12:22:

> må jeg istedet anbefale byens mange tyrkisk/pakistanske grønthandlere - de
> bugner af både smugler cola og billigt slik...

må jeg ha lov at sige til fordel for SævenElæven at den er det eneste sted
på Fyen, der forhandler Häagen-Dasz (især den med karamel, uhm)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-08-02 19:45

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> må jeg ha lov at sige til fordel for SævenElæven at den er det eneste sted
> på Fyen, der forhandler Häagen-Dasz (især den med karamel, uhm)

Den printer kender jeg ikke. Er den god?

Forudsætter det at tastaturet osse skal smøres med Nutella? (hint: en
helt anden tråd, der osse gik OT )

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : thomas tomcat

Dato : 16-08-02 01:44

in article 1fgz4ox.z0j1hrp1oeifN%mich.ottosen@post5.tele.dk, Mich. Ottosen
at mich.ottosen@post5.tele.dk wrote on 15/08/02 20:44:

> Den printer kender jeg ikke. Er den god?

de har vist kopimaskine, du kan benytte ..

> Forudsætter det at tastaturet osse skal smøres med Nutella?

nej måske ville det hjælpe med netop karamel, det her moderne pro keyboard
giver for lidt modstand efter min smag.

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-08-02 02:02

In article <B9821765.57CE%tomcat@pc.dk>, thomas tomcat <tomcat@pc.dk>
wrote:

> nej måske ville det hjælpe med netop karamel, det her moderne pro keyboard
> giver for lidt modstand efter min smag.

Vatarm....

..

Fra : thomas tomcat

Dato : 16-08-02 08:34

in article newsspam4-713181.03021316082002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam4@mail.edlich.dk wrote on 16/08/02 3:02:

> Vatarm....

men det er jo fordelen; så vejer den ikke så meget. og så /burde/ jeg kunne
lægge den på tastaturet, uden det registrerer indtastning. .. kan osse bedst
lide bil -døre, der skal smækkes i

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-08-02 22:56

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> (hint: en helt anden tråd, der osse gik OT )

Det sker jo som regel for alle tråde du kaster indlæg efter.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-08-02 23:33

On Thu. d. 15 Aug. 2002 kl. 21:56 GMT, Michael wrote:

> Det sker jo som regel for alle tråde du kaster indlæg efter.

pas på med at rose Mich, det kan han ikke tåle - eneste kur mod for
mange komplimenter er en gang pdisk eller 'sudo rm-R /'.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-08-02 00:06

> pas på med at rose Mich, det kan han ikke tåle - eneste kur mod for
> mange komplimenter er en gang pdisk eller 'sudo rm-R /'.

Ja, så kryber jeg ned i mit hul igen ... men jeg kan stadig fremskaffe
'et par flade' for jeg har gode forbindelser.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-08-02 00:06

> Det sker jo som regel for alle tråde du kaster indlæg efter.

Ja, men Macfolk er så sjove at være sammen med. Jeg kan ikke lade være
med det der, som jeg slet ikke må

Bestræber mig meget på, at OT % skal komme under 50% af mine indlæg, men
det er svært, når I andre er så kloge og hurtige til at svare på de mere
tekniske spørgsmål, og tak for det.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Michael Holm

Dato : 16-08-02 14:09

> [...]

> Bestræber mig meget på, at OT % skal komme under 50% af mine indlæg, men
> det er svært, når I andre er så kloge og hurtige til at svare på de mere
Kender det troede lige jeg nåede at svare den anden dag, og vims halvt
inde i indlægget havde Mr. reippuert svaret
Det eneste der duer er at prøve at lure hvornår de ikke er i nærheden af
en computer, også selv være på

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-08-02 14:22

In article <1fh0kiz.18fwx2i1rns0owN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>,
kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com (Michael Holm) wrote:

> Det eneste der duer er at prøve at lure hvornår de ikke er i nærheden af
> en computer, også selv være på

Gentlemen, synchronize your clocks....
..

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-08-02 17:46

On Fri. d. 16 Aug. 2002 kl. 13:08 GMT, Michael wrote:

> Det eneste der duer er at prøve at lure hvornår de ikke er i nærheden af
> en computer, også selv være på

donér undertegnede et .mac com abonnement så skal jeg efter den 24. gerne
offentliggøre mine arbejdstider.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aol://reippuert>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-08-02 19:45

> må jeg istedet anbefale byens mange tyrkisk/pakistanske grønthandlere - de
> bugner af både smugler cola og billigt slik...

Pusher de osse (momsfri) printere?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-08-02 23:35

On Thu. d. 15 Aug. 2002 kl. 18:44 GMT, Mich. wrote:

> Pusher de osse (momsfri) printere?

en del har også hælerbar (ikke hælebar) i baglokalet - har du været
for længe i det westtydske?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-08-02 00:06

> en del har også hælerbar (ikke hælebar) i baglokalet - har du været
> for længe i det westtydske?

Hvorfor dog have det i bagbutikken, når Colaerne og de andre momsfri
ting står frit fremme? Hvor har de så de ikke-varme printere?

For længe i det westtydske? Nej og ja. Måske. Ankom i den vestlige
domicil i aften og skal - måske - tilbringe nogle timer på Vejers Strand
i morgen eftermiddag. Har allerede pakket det nødvendige m.h.t. arbejde
og fornøjelse ... så _for_ længe i det westydskjedske? Nej, ikke lige
nu.

Skal nok kigge efter kiosker på vejen derud. Kigge efter billige
printere - så er vi vist ON igen, ikke?'

Det her svar kunne hjælpe på min personlige statistik Men jeg kan
ikke lade være med at være OT - findes der en Minnesotakur for
OT-indlæg?

Og for at det skal være helt aktuelt (00,45): hvor meget fylder en kvast
edderkop i et tiBook tastatur? Den kravlede henover min stavekontrol -
det er a til ø, men også nogle få andre. Edderkoppen overlevede.

Men det er selvfølgelig et rent ON spørgsmål, omend det er lidt
teoretisk.

Så for en Bæ Warning, nu kom den sgu' igen (00,47). Fra < til - og
derefter opover ' - sådan en lille hvid skiderik med seks ben - eller
var det en mutant med 7 ben. Underlig skabning var det. Nu _er_ den sat
ud af vinduet. Men den har efterladt noget klæbrigt stads på tastaturet.

Hvordan fjerner man bedst klæbrigt spind fra tastatur og World Wide Web?

(undskyld det OFF i indlægget ... der måske mest hører hjemme i alle de
andre inficerede grupper?)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : thomas tomcat

Dato : 16-08-02 01:50

har en Brother HJ-100i stående på hylden. Fejler intet, og du må få den. du
skal bare selv indstallere USB. =&-)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-08-02 07:20

> [...]

> Hvordan fjerner man bedst klæbrigt spind fra tastatur og World Wide Web?
>
> (undskyld det OFF i indlægget ... der måske mest hører hjemme i alle de

Jeg troede at JEG boede ude på landet (jeg har aldrig set så mange
_forskellige_ edderkopper før) men spindelvæv i tastaturet har jeg
godt nok aldrig haft.

Tror du ikke bare det er Moder Natur der forsøger at fortælle dig
noget?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-02 23:47

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> [...]
> godt nok aldrig haft.
>
> Tror du ikke bare det er Moder Natur der forsøger at fortælle dig

Jeg tror bare, Mich. har spillet lidt for meget Spiderman.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-08-02 00:27

> Jeg tror bare, Mich. har spillet lidt for meget Spiderman.

Nej, det har jeg ikke. Den der edderkop var skam ganske naturlig ..

Det nærmeste jeg har været på Spiderman (og det var osse tæt nok) var i
Sony bygningen i Berlin i forsommeren, hvor der var et vældigt forskræp.
Ind i bygningen var der en slags plakat af Spiderman, der i højden
fyldte omkring fire etager. Malte på 7 var vældig imponeret

Hvis den størrelse Spiderman havde gået henover mit tastatur, havde jeg
næppe siddet her i aften?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-02 11:38

> [...]

> fyldte omkring fire etager. Malte på 7 var vældig imponeret
>
> Hvis den størrelse Spiderman havde gået henover mit tastatur, havde jeg

Min søn på syv fortæller hele tiden sjove bemærkninger fra Spiderman.
Han så det i fjernsynet i morges, og kom straks med denne:

"Kom herned og slås som en mand, Spiderman"
"OK, jeg kan vel ikke bede dig om at komme herop og slås som en
edderkop".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-08-02 00:21

> [...]

> Jeg troede at JEG boede ude på landet (jeg har aldrig set så mange
> _forskellige_ edderkopper før) men spindelvæv i tastaturet har jeg

Kan du nu være helt sikker på det? Det er jo meget tynde tråde og - hvem
ved? - måske er det disse tråde, der gør tastaturet så - ustabilt?
På længere sigt kan man måsek befrygte at tasterne låser (klistrer)
fast?

> Tror du ikke bare det er Moder Natur der forsøger at fortælle dig
> noget?

Jo, det gør hun sikkert, men hvad?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-08-02 08:01

> Kan du nu være helt sikker på det? Det er jo meget tynde tråde og - hvem
> ved? - måske er det disse tråde, der gør tastaturet så - ustabilt?

Måske. Du har godt nok en del problemer med at holde styr på trådene,
hva? (Og nu venter jeg på at en der kun læser halvt begynder at
snakke om MacSoup).

Så en hvidfodet fugleedderkop i går(1). Den var ikke så stor, men den
kunne godt få banket noget spind af.

(1) I zoo, ikke badeværelset.

> På længere sigt kan man måsek befrygte at tasterne låser (klistrer)
> fast?

> Jo, det gør hun sikkert, men hvad?

Godt spørgsmål. Tid til hjemmeservice måske?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-08-02 19:00

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Måske. Du har godt nok en del problemer med at holde styr på trådene,
> hva?

Ja, også i dén grad. Kan jeg mon give varmen skylden?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-08-02 09:44

> Ja, også i dén grad. Kan jeg mon give varmen skylden?

Hvis du nu begrunder hvorfor det er varmens skyld, kan vi vurdere om
du kan.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-08-02 19:45

> ved du havd de tager for for en cola?

Næh, for jeg drikker meget sjældent cola (flertal: coli er ikke korrekt)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen