OS X -> OS X migrering
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-08-02 20:09

Hejsa,

Jeg har for et par dage siden installeret Mac OS X 10.2 Jaguar C115, som
jeg har anskaffet mig via lidt uofficelle kanaler

Jeg har allerede bestilt en retail version, men jeg kunne ikke vente med
at tjekke den ud, så jeg har altså installeret den på en ekstra
partition, som var oprettet til formålet.

På min alm. OS X installation har jeg OS X systemet og Apple's
programmer på én disk og alle User mapperne + 3. parts programmer på en
anden. Disse filer kan jeg ikke rigtigt få fat i fra 10.2, da disse
filer selvfølgelig ikke tilhører den bruger der er oprettet i det
system. Det problem får jeg også, når jeg installerer den "rigtige"
10.2, da jeg vil formatere min OS X partition.

Hvordan får jeg hurtigt rettet rettighederne på alle mapper og filer?
Jeg ved at jeg kan køre en "chown -R rfn:staff /Users/rfn" (eller sådan
ca.), men hvad nu vis der er filer med andre rettigheder (root el. lign)
i min home-mappe, som man gerne vil bevare. Er det muligt (selvfølgelig
er det det, men hvordan!) at filtere filerne, inden de ryger over til
chown? Det er nok noget find og grep, som skal blandes ind i det, men
den nøjagtige kommando kan jeg ikke hitte ud af at lave...

Jeg kommer lige i tanke om, at User-ID nok er forskellig på de to OS X
installationer. I min 10.1.5 er min UID 504, hvor den nok er 501 på
10.2. Vil jeg få adgang til mine filer, hvis jeg retter 10.2's UID til
504 (brugernavnet er nemlig det samme)?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 13-08-02 19:11

Kan det passe at jeg så noget på www.macosxhints.com omkring lige netop det?

Ulf

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-08-02 22:41

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> wrote:

> Kan det passe at jeg så noget på www.macosxhints.com omkring lige netop det?

Jeg kan kigge, men nu har jeg faktisk prøvet at ændre User-ID på 10.2 og
det virkede fint. Det er vist løsningen...

--
Mvh.
René Frej Nielsen