Fastfrysning under pauseskærm og spil
Fra : BK \(5270\)

Dato : 12-08-02 06:26

En maskine med win98se, p5a + amd K6-2 450MHz, 192 mb ram, 2 harddiske på 15
og 20 GB samt creative 32 mb TNT/M64 fastfryser efter 2,5 min. pauseskærm
eller under spil, hvorfor jeg tænker grafikkort.
Der er forsøgt test af varme (som er lidt i overkanten), ram, os
installation osv.

Hvad er problemet ?

mvh.
BK

Fra : Leony

Dato : 12-08-02 07:57

"BK (5270)" <brian@dybdahl-korsgaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller under spil, hvorfor jeg tænker grafikkort.
> Der er forsøgt test af varme (som er lidt i overkanten), ram, os

Hvor varm bliver den (du skriver selv det er lidt i overkanten)?
Har du prøvet med en anden driver til grafikkortet? Tror du har fat i den
lange ende ved at mistænke grafikkortet.
Har den altid opført sig sådan eller er det kommet senere, evt i forbindelse
med nyt hardware eller software?

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : BK \(5270\)

Dato : 12-08-02 20:37

Jeg har netop hentet Nvidia 30.82 og har tidl. forsøgt med 29.42 samme
situation.
Det er kommet i forbindelse med isætning af de 2 diske fremfor en 4GB,
hvorfor der naturligvis er mere varne i kabinettet.
Dette er endda med åbnet kabinet.
Men hvis I fastholder varme og evt. DirectX - så præves med en kabinet
blæser og evt. nyere version af DirectX.

Indtil videre tak - men fortsæt endelig hvis I kan se andre problemer.

vh.
BK

Fra : Sten Gundersen

Dato : 13-08-02 22:49

Det kunne måske være strømforsyningen, der ikke kan følge med, prøv evt. at
koble den ene disk, eller andet udstyr fra og se om det hjælper.

Sten

Fra : Madsen

Dato : 12-08-02 07:38

On Mon, 12 Aug 2002 07:26:04 +0200, "BK \(5270\)"
<brian@dybdahl-korsgaard.dk> wrote:

> [...]
>eller under spil, hvorfor jeg tænker grafikkort.
>Der er forsøgt test af varme (som er lidt i overkanten), ram, os

Prøv med en anden driver til grafikkortet, evt en Detonator driver.
Prøv også at opdatere DirectX. Der er lige kommet en ny version 8.1
som bl.a. fixer diverse grafik problemer.

mvh Mogens

Fra : BK \(5270\)

Dato : 15-08-02 22:06

Håber stadig nogen følger denne tråd....

Nu har der været forsøgt skift af grafikkort, bundkort, cpu, ram, fjernelse
af den ene harddisk og cd-rom drev i forhold til strøm og cpu køler og der
er isat kabinetsblæser.
Den fryser fortsat under pauseskærm.
Den står med openGL med uret og den fryser efter 3 - 30 minutter her

Jeg er snart desperat da jeg ikke kan se hvad der er galt - kan nogen hjælpe
yderligere ?