Pc card og ældre bærbar??
Fra : Lars Pedersen

Dato : 11-08-02 20:02

Jeg har en Siemens Scenic Mobile 700
som jeg kunne tænke mig at koble på mit netværk
med et Pc Card, jeg har prøvet et 32 bit Pc Card
det kunne ikke ses af computeren, men da det er en ældre
pc, skal der så et 16 bit Pc Card til for at det virker???
Jeg kan ikke se at der står noget om det i manualen

Mvh Lars P

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 11-08-02 21:59

"Lars Pedersen" <tv1@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det kunne ikke ses af computeren, men da det er en ældre
> pc, skal der så et 16 bit Pc Card til for at det virker???

Ja, du har faktisk allerede selv svaret på dit sp.
Meget gamle bærbare kan ikke læse 32bit pc-cards

mvh

Kamran

Fra : ab

Dato : 12-08-02 08:41

Hvis afstanden til en anden PC i nettet er begrænset, kan det være en
mulighed at bruge et parallel link-kabel.

Denne mulighed er ofte overset - min gamle bærbar kan koble op med en
hastighed angivet til 4 Mbit - har ikke testet hastigheden, men det virker
ganske godt.

ab

Fra : Kamran Sarwar

Dato : 12-08-02 11:35

"ab" <abc_ab@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis afstanden til en anden PC i nettet er begrænset, kan det være en
> mulighed at bruge et parallel link-kabel.
´
......det er nemlig et rigtigt godt forslag. Et parallel kabel og evt. norton
commander til dos......så har du en god stabil forbindelse til at overføre
de første filer.

Kamran