Netværksprinter dukker ikke op ved søg på ~
Fra : Jette-Kirsten Havn L~

Dato : 11-08-02 09:48

Kyocera Mita KM-2030 kopimaskine/netværksprinter der kører via DHCP i et
netværk. Alle parametre er checket. Den kan pinges, og har fået en IP
adresse tildelt. På routeren kan man se at den er aktiv.

Når man i Windows søger efter netværksprintere dukker den ikke op. Hvorfor?

Der står intet om i den sparsomme dokumentation hvordan man kan angive en
Windows arbejdsgruppe som printeren skal tilhøre. Der står noget om at den
default kører på TCP port 9100, men hvordan omsætter man det til noget
brugbart i et Windows netværk, så den dukker op som en alm. netværksprinter?

Fra : Peter

Dato : 11-08-02 11:42

Normalt findes der et lille program/wizard der installeres på alle
clienterne, og så installeres en netværks printer via det. Sådan er det
ihvertfald for hp's printere, det gør det lidt nemmere. Hvis producenten
ikke har lavet et sådant program bliver du nødt til at tilføje printerne
manuelt. dvs. gå ind i printere under kontrolpanel og tryk på tilføj
printer. I windows2000 gør du herefter flg. vælg markeringen lokal printer
og dernæst har du mulighed for at vælge printer port og her går du ned og
opretter ny port, der har du nu mulighed for at vælge tcp/ip Port. Vælg
denne og indtast tcp adressen på på printeren. Herefter skulle du have
mulighed for at vælge printer driver osv.

Håber det hjalp

Bemærk at du skal kun vælge indstillingen netværksprinter, hvis der er tale
om en 'delt' printer, dvs at printeren sidder via printerkabel på en af
clienterne, da vil den være delt med et sharenavn. Jeg går ud fra dette ikke
er tilfældet, og derfor kan windows ikke umiddelbart finde den på netværket.

Med venlig hilsen Peter

"Jette-Kirsten Havn Larsen" <jette_larsen@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:aj58ef$2ea3$1@news.cybercity.dk...