E-Mail
webnoob 5265
Sikkerhed ved åbning af mails??
Fra : kalle

Dato : 10-08-02 19:44

Hej gruppe

Hvordan slår jeg den funktion til, så jeg skal dobbelt-klikke på en mail,
før den kan læses. Så kan jeg jo undgå at åbne uønskede mails.
Jeg bruger Outlook Express 5

--
Med venlig hilsen fra
Karsten brydsoe@image.dk , Midtjylland

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-08-02 20:53

Sat, 10 Aug 2002 20:44:21 +0200, skrev "kalle"
<brydsoe@image.dk>:

>Jeg bruger Outlook Express 5

Spørg i news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express,
det er der du finder dem, der kender OE.

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-08-02 13:31

> Spørg i news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express,
> det er der du finder dem, der kender OE.

Henter I aldrig headers inden I svarer på indlæg. Eller er det for at
slå det 100% fast at der er enighed om at indlægget ikke hører til i
gruppen?

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-08-02 21:19

Palle Jensen <palle@image.dk> wrote:

>Henter I aldrig headers inden I svarer på indlæg. Eller er det for at
>slå det 100% fast at der er enighed om at indlægget ikke hører til i
>gruppen?

Hvis to indlaeg postet inden for et kvarter er for meget for dig,
burde du maaske overveje at gaa over til chat. Usenet har aldrig
vaeret ment som et her-og-nu-medie.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-08-02 22:14

Allan Olesen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvis to indlaeg postet inden for et kvarter er for meget for dig,
> burde du maaske overveje at gaa over til chat. Usenet har aldrig
> vaeret ment som et her-og-nu-medie.

Hvad er DIT problem? Jeg er ligeglad med hvad usenet er "bygget til".
Jeg forholder mig til virkeligheden. Begge indlæg er kommer via
dtext, som ikke har haft problemer på det pågældende tidspunkt....

Så chill out!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-08-02 23:35

16 Aug 2002 21:13:43 GMT, skrev Palle Jensen <palle@image.dk>:

>Hvad er DIT problem? Jeg er ligeglad med hvad usenet er "bygget til".
>Jeg forholder mig til virkeligheden. Begge indlæg er kommer via
>dtext, som ikke har haft problemer på det pågældende tidspunkt....

Opdaterer du konstant nyhedsgrupper for at se om, der er postet
et svar inden du sender et svar afsted?

Hvis der var flere timer mellem svarene, så kunne tillade dig at
brokke dig.

Hvad med dem, som læser news offline?

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-08-02 11:29

Knud Gert Ellentoft, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Opdaterer du konstant nyhedsgrupper for at se om, der er postet
> et svar inden du sender et svar afsted?

- Ja da!?

> Hvis der var flere timer mellem svarene, så kunne tillade dig at
> brokke dig.

- Hvis det var første gang jeg så 2-3-4 ens svar i samme tråd ville
jeg ikke kunne tillade mig at brokke mig nej.. Men i særdelshed for
nogens vedkommende er det ikke ualmindeligt at der kommer et
standardsvar uagtet om andre har svaret før... Pudsigt nok synes jeg
vi har haft denne snak før Knud?! Måske et ønske om at nå flotte
usenet stats?

> Hvad med dem, som læser news offline?

- Du har da ADSL har du ikke Knud?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-08-02 16:00

18 Aug 2002 10:28:44 GMT, skrev Palle Jensen <palle@image.dk>:

>Knud Gert Ellentoft, for lige at citere noget af det du skrev i
>dk.edb.internet.software.mail+news:

>- Ja da!?

Nå, men så er du anderledes end mange andre.

>- Du har da ADSL har du ikke Knud?

Det var mere en generel betragtning.

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-08-02 16:53

Knud Gert Ellentoft, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nå, men så er du anderledes end mange andre.

- Siger du. Jeg påstår det modsatte. Hvad logik er der i IKKE at se
om der allerede er svaret før man spilder tid på et svar. Ja altså
med mindre man er helt vild med at vise at man også kan svare?

> Det var mere en generel betragtning.

- Jeg talte om det specifikke tilfælde. Det var til at starte med
ikke en generel anskuelse.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 18-08-02 20:21

> [...]

>standardsvar uagtet om andre har svaret før... Pudsigt nok synes jeg
>vi har haft denne snak før Knud?! Måske et ønske om at nå flotte

I denne efterhånden flere dage gamle tråd, har der slet ikke været nævnt noget
om, at der kan gå temmelig lang tid fra en artikkel er postet, til alle kan se
den!

Jeg bruger kun selv at hente nyeste headere hvis det nærmer sig en times tid fra
sidste opdatering. Og selvfølgelig hænder det at jeg kommer med et næsten
enslydende svar som en anden har postet fem minutter før mit.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-08-02 20:27

Sun, 18 Aug 2002 19:20:35 GMT, skrev ok@mail.tele.dk (Ove
Kjeldgaard):

>I denne efterhånden flere dage gamle tråd, har der slet ikke været nævnt noget
>om, at der kan gå temmelig lang tid fra en artikkel er postet, til alle kan se
>den!

Jeg svarede ikke før, fordi jeg var væk fra nettet (ikke hjemme)
i fire dage, derfor gik der lidt tid før jeg svarede.

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-08-02 23:46

Palle Jensen <palle@image.dk> wrote:

>Hvad er DIT problem?

Det er ikke mig, der har tilkendegivet et problem.

>Jeg er ligeglad med hvad usenet er "bygget til".

Det burde du ikke vaere, for mange mennesker indretter helt
berettiget deres laese-/skrive-stil efter, at news er et
"langsomt" medie, og derfor tager de ikke et kvarter saa tungt.

(Beklager, at jeg foerst svarer nu. Min news-laesning har vaeret
lidt sporadisk gennem de seneste uger.)

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Gevaldi

Dato : 10-08-02 20:37

kalle skrev:
> [...]
> Jeg bruger Outlook Express 5

Denne gruppe beskæftiger sig ikke med OE, så
du må nok hellere stille dit spg. i gruppen hvor

/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/
http://www.usenet.dk/grupper.pl