Skal man have 4.1 compatible højtalere for~
Fra : Flare

Dato : 10-08-02 20:55

Jeg har prøvet at bruge sblive med 4 speakers preset, med fjernsyn som
baghøjtaler, og det virker. Sætter sorroundmixeren på soround slukker
baghøjtalerene. Vil det sige man SKAL have 4,1 compatible højtalere for at
have sorruond såsom Z540 som jeg også har kigget på.

Anders

Fra : DaWizeGuy

Dato : 11-08-02 12:52

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> baghøjtalerene. Vil det sige man SKAL have 4,1 compatible højtalere for at
> have sorruond såsom Z540 som jeg også har kigget på.

Nej! "Surround" indstillingen i kontrolpanelet skal kun bruges hvis dit
lydkort er tilsluttet en Dolby Prologic receiever. Sætter du mixeren til "4
speakers" får du surround sound, hvis lydkortet er tilsluttet højtalere via
front-out og rear-out, uanset om det er et samlet højtalersætsæt (som Z540)
eller to separate (som dit desktop-sæt og dit TV).

Anders Albrechtsen