Andet multimedie
Mosaik af billeder
Fra : Anders & Jórun

Dato : 09-08-02 15:21

Har et batteri af luftfotos som jeg vil sætte sammen i en mosaik, så de
derved danner et stort kort. Hvilket program løser den opgave lettest? Jeg
forstiller mig en løsning som ikke indebærer at jeg selv skal sætte
billederne præcist op imod hinanden.

mvh
Anders

Fra : Inger

Dato : 12-08-02 22:42

"Anders & Jórun" <anders.vedelsboel@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derved danner et stort kort. Hvilket program løser den opgave lettest? Jeg
> forstiller mig en løsning som ikke indebærer at jeg selv skal sætte

Hvis det er til at printe kunne du prøve Quark Xpress eller InDesign. Det er
rimeligt nemt at lave en masse billedfelter og så sætte billederne ind. Det
er også nemt at zoome ind, så du kan se hvor billederne skal være...

Held og lykke

Inger

Fra : B. Sørensen

Dato : 09-08-02 15:24

"Anders & Jórun" <anders.vedelsboel@get2net.dk> wrote

> [...]
lettest? Jeg
> forstiller mig en løsning som ikke indebærer at jeg selv skal sætte

Jeg tror ikke du kommer udenom selv at skulle tweake dem på plads...
der findes næppe et program til lige netop dette...well der gør
sikkert, men jeg kan ikke se hvorfor det skulle være lettere at bruge
et program; du kommer jo ikke udenom at skulle indtaste samtlige
billeders ønskede position (række og kolonne i det mindste).

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«