jeffery toll??
Fra : Lars-Bo

Dato : 09-08-02 10:52

Hej jeg savner et stykker instrumental musik fra 70érne. Jeg har fåer at
vide at det måske er en der hedder Jeffery Toll, men jeg kan ikke finde det.
Er der en der kender ham? Er navner rigtigt stavet?

På forhånd tak
LB

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 09-08-02 10:50

Lars-Bo wrote:
> Hej jeg savner et stykker instrumental musik fra 70érne. Jeg har fåer
> at vide at det måske er en der hedder Jeffery Toll, men jeg kan ikke
> finde det. Er der en der kender ham? Er navner rigtigt stavet?

Tæt på: Jethro Tull:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=1JETHRO|TULL

/Nikolaj

Fra : Lars-Bo

Dato : 09-08-02 11:13

fedest!!

Rigtig mange tak!

Nikolaj Borg <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:UbM49.8294$G3.1095256@news010.worldonline.dk...

Fra : Gizmoduck

Dato : 09-08-02 11:02

On Fri, 9 Aug 2002 11:52:17 +0200, "Lars-Bo" <lars-bo@kvalme.dk>
wrote:

> [...]
>vide at det måske er en der hedder Jeffery Toll, men jeg kan ikke finde det.
>Er der en der kender ham? Er navner rigtigt stavet?

Jehtro Tull

jeg kender ikke så meget til dem som jeg egentlig gerne ville (det
lyder spændende det jeg har hørt)

men prøv at søge på Jethro Tull i stedet for jeffery :)

--

Gizmoduck

Keep on looking for the songs that make you feel
alive, for the songs that are not in the charts, but speak
directly to you. Because they will always be your company
for the rest of your life. And they will always make you
remember ... never forget ...

Fra : Lars-Bo

Dato : 09-08-02 11:22

Det er faktisk et bestemt nummer med en tværfløjte i forgrunden jeg søger.
Det bliver nogle gange brugt når der er noget i tv fra 70érne.
Den var med i kortfilmen "Feder tider" hvor Martin Brygmann spiller den!

Gizmoduck <Gizmoand@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bn47luctq65gmmqp8ncvco7kk6vk8rrfg2@4ax.com...

Fra : Robert Piil

Dato : 09-08-02 15:46

On Fri, 9 Aug 2002 12:22:26 +0200, "Lars-Bo" <lars-bo@kvalme.dk>
wrote:

>Det er faktisk et bestemt nummer med en tværfløjte i forgrunden jeg søger.
>Det bliver nogle gange brugt når der er noget i tv fra 70érne.
>Den var med i kortfilmen "Feder tider" hvor Martin Brygmann spiller den!

Uden at vide det med sikkerhed, regner jeg med at nummeret er Boureé
(en swinget udgave af et Bach-stykke) fra pladen "Stand Up". Der er
vist tværfløjte på det meste af det de har lavet.

Selvom det ikke er for godt, er der her et link til en midiversion af
Jethro Tull-versionen:
<http://www.mastermidi.com/english/hardrock_and_progressive/jethro_tull/www-mastermidi-com-bouree.mid>
og Bachs:
<http://www.geocities.com/Vienna/Strasse/7000/audio/midi/bouree.mid>

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Esther Selig

Dato : 09-08-02 11:12

In article <aj02p7$2gb8$1@news.cybercity.dk>, Lars-Bo
<lars-bo@kvalme.dk> wrote:

> Hej jeg savner et stykker instrumental musik fra 70érne. Jeg har fåer at
> vide at det måske er en der hedder Jeffery Toll, men jeg kan ikke finde det.
> Er der en der kender ham? Er navner rigtigt stavet?

nixen. gruppen hed (hedder for de blir vist nok en gang imellem stadig
hevet op a mølposen) Jethro Tull - forsangeren hedder Ian Anderson og
hvad de andre bandmedlemmer hedder aner jeg ikke. De blev kendt for
noget der vil nærmest kan kaldes folk-rock og forsangeren optrådte i
gyseligt grønt middelalder-inspireret fløjlstøj med tætsiddede gamacher
og hoppede gerne rundt på et ben mens han blæste i tværfløjte.
Deres mest kendste instrumental var vist "Bourre" eller noget i den
stil, vistnok et stykke Bach.
Ian Anderson er i dag en tjekket forretningsmand, og er ikke som mange
af sine samtidige fra 60'erne død af en skånsom blanding af
hash,coke,heroin,sprut,purple hearts og hvad der nu ellers var hipt før
vi fik E, crack og al det andet dopejunk.

hilsen esther

Fra : Lars-Bo

Dato : 09-08-02 11:32

Nåh..Ian Anderson , han kender jeg godt fra Yes. Han har en fed stemme, jeg
viste ikke han var med i denne sammenhæng!

Fra : Steen Persson

Dato : 09-08-02 12:35

...du har det vist ikke så godt med navne.... Forsangeren i Yes hedder Jon
Anderson og har så vidt vides ikke ret meget med Jethro Tull at gøre.

Steen

Fra : -V-

Dato : 09-08-02 16:49

"Steen Persson" <stp@REMOVEfoss.dk> skrev i en meddelelse
> ..du har det vist ikke så godt med navne.... Forsangeren i Yes hedder
Jon
> Anderson og har så vidt vides ikke ret meget med Jethro Tull at gøre.

....thank God....

Yes og JT er to *helt* forskellige ting, begge interessante.

Jethro Tull fik for et par år siden en grammy for "Best Metal Act", hvad der
totalt ødelagde den rest af troværdighed, grammy'en havde.

Aqua Lung er da en glimrende folk-plade - men metal? Nej.

-V-

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 09-08-02 20:31

The weakest link "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>, dared to write this
anyway:

>Aqua Lung er da en glimrende folk-plade - men metal? Nej.

Helt sikkert. Lars-Bo. Ud og købe Aqua Lung. I cd versionen er Bourre
også på.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 10-08-02 08:02

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote

> Aqua Lung er da en glimrende folk-plade - men metal? Nej.

Pladen hedder Aqualung, har du hørt den?

Folk-plade, tsk..tsk. Så har jeg hørt den med.

At der er en fløjte på gør den altså ikke til folk,
IMHO.

Jeg vil give dig ret i at JT måske ikke er "Metal"
set i nutidens målestok, men jeg kan forsikre dig
for at det var de i 1971. Tiværtifald heavy

Ole Thomsen

Fra : -V-

Dato : 11-08-02 19:26

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> Pladen hedder Aqualung, har du hørt den?
> Folk-plade, tsk..tsk. Så har jeg hørt den med.
>
> At der er en fløjte på gør den altså ikke til folk,
> IMHO.

Du var ikke i stand til at se den usynlige smiley?
Min fejl.

-V-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-02 19:35

He He:

Ja det ville næsten være at sætte Kraftwerk i samme skuffe som Ole Erling

Hilsen Benny

Fra : Lars-Bo

Dato : 09-08-02 17:53

ok ok... Jon Andersen. Men jeg syntes faktisk der er en lighed i lyden af
det tidlige Yes og J.T........

LB

Steen Persson <stp@REMOVEfoss.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d53a8ca$0$10680$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...

Fra : Ultimativos

Dato : 09-08-02 23:01

Lars-Bo <lars-bo@kvalme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aj02p7$2gb8$1@news.cybercity.dk...
> [...]
det.
> Er der en der kender ham? Er navner rigtigt stavet?

Kære Lars Bo.
Som gammel inkarneret Jethro Tull fan må jeg sige, at en guldgruppe har
åbenbaret sig for dig. Som supplement til de andre indlæg, vil jeg gøre dig
opmærksom på, at du bør måske også lytte til en live-CD fra ´78 der hedder
"Bursting Out", hvor mange af Jethro Tulls perler er at finde (også Boureé).
I øvrigt, er Jethro Tull stadig aktive (har netop udgivet både CD og DVD med
titlen "Living with the past"), dog "kun" med Ian Anderson (frontfigur,
guitar, fløjte) og Martin Barre (guitar) som de to eneste af de "gamle"
drenge.

m.v.h.

Fra : T. Ahm

Dato : 10-08-02 14:13

Man skal måske supplere med at de spillede i store vega i efteråret 2001. En
rigtig god koncert. Ian Andersons rock/folk musik kommer til sin ret på
mindre spillesteder. Der findes en pirat live CD fra efterårsturneen optaget
med håndholdt mikrofon i Wien. Lydkvaliteten er dårlig, men stemningen god.
Den kan blandt andet købes hos Pladesmeden i Kbh.

Thorkild Ahm