Kan man boote fra en firewire disk
Fra : Tina H.

Dato : 08-08-02 23:55

Hejsa

Jeg overvejer at installere OS X, men jeg orker ikke at skulle reformatere
og så lave flere partitioner.

Kan man boote fra en firewire disk, så jeg kan have classic på den
indbyggede HD og så installere OS X på firewire disken.

hilsen

Tina

Fra : Henrik

Dato : 09-08-02 07:16

On 8/9/02 12:55 AM, in article B978C373.10686%tvlyd@worldonline.dk, "Tina
H." <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
> Kan man boote fra en firewire disk, så jeg kan have classic på den
> indbyggede HD og så installere OS X på firewire disken.

Det er muligt på de fleste Mac´er med Firewire port std. at boot up på OS 9
& X jeg kender kun til 2 undtagelser,G3 B/W og G4 med PCI Grafikkort.

Hvorfor installere du ikke OSX på samme disk som OS9?

Når du har installeret OSX holder du bare alt-Tasten nede mens den starter
op, her efter kan du vælge mellem OS9 og OSX systemet.

Check at din Firmware er den nyeste

Henrik

Fra : Thøger Terp

Dato : 10-08-02 10:31

Henrik <henrik@rayban.dk> wrote:

> Når du har installeret OSX holder du bare alt-Tasten nede mens den starter
> op, her efter kan du vælge mellem OS9 og OSX systemet.

Det virker kun hvis OS 9 og OS X ligger på hver sin partition.

/Thøger

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-02 06:08

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Jeg overvejer at installere OS X, men jeg orker ikke at skulle reformatere
> og så lave flere partitioner.

Så installer da bare på den almindelige harddisk uden at formatere og
partitionere. Det gjorde jeg, og det virker fint. Det er vel også den
officielle måde at gøre det på. Når man køber en ny Mac, er harddisken
jo heller ikke partitioneret i flere små stykker. Der er bare en stor
partition.
--
Henrik Münster
Esbjerg