Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvilke linser / adaptorer ?
Fra : Frank Birch

Dato : 08-08-02 15:46

Hej.

Jeg er i besiddelse af et Canon IXUS 300 digital camera.
Det tager gode skarpe billeder, men efterhånden vil jeg gerne mere.
Jeg har set på http://www.ckcpower.com/canonad.htm at man kan få en
linse / filter adapter til et Canon IXUS, hvilket sikkert også passer
til mit.
Men nu er mit store spørgsmål, som amatør hvor starter man ?
her mener jeg hvilke linser / objectiver og samtidig uden at dette
koster en formue. Jeg har været inde og kigge på de foskellige
objektiver, men priserne er høje og alle de tekniske detaljer siger
mig intet.
Er der et link hvor man som begynder kan få svar på alle disse
spørgsmål ?

På forhånd tak, Frank

Fra : thunderbox

Dato : 16-08-02 06:53

Hej hej
man kan da lave den selv evt. af et stk plexiglas eller som jeg selv har
gjort med mit
hp612 et stykke plastrør fra vvs (40mm ) og så havde jeg en gammel
kikkert hvor jeg tog
det foreste stk ( 50 mm ) så købte jeg dennne lille lomme kikkert
http://www.city-optik.dk/kikkerttilbud.htm

men prøv at kikke her ( det er bare en lille ide´)
http://www201.pair.com/resource/astro.html/regular/products/tele-vue-opt
ics/digital.camera.to.eyepiece.htmlt

som sagt det er kun fantasien der sætter dine grænse

http://www.kandu.dk/