Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Får mit kamera strøm fra min PC?
Fra : izeqb

Dato : 08-08-02 14:50

Hejsa...
Jeg er ejer af et sipix style cam blink kamera.
Når der er tilsuttet USb porten på min computer, får det så strøm
derfra og ikke fra batteriet?

Nogen der ved det?

MVH.
Hjalte aka. izeqb

---
"Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.
Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige."

- Seneca -

Fra : GiWeo

Dato : 08-08-02 17:56

Hejsa

Ganske enkelt NEJ - det tærer stadig på batterierne, men da
billederne er af meget ringe opløsning, og derved ikke fylder så meget
- er det et minimalt strømforbrug der er ved overførslen.
Du kan jo bare tage batteriet ud for at prøve om du så kan skabe
kontakt til kameraet - men går i "blå skærm" med det samme..

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 08-08-02 18:07

On 08.08.2002 15:50, in article plt4lu8rgmi0tfh99hmq1et7702crpa16d@4ax.com,
"izeqb" <isak@city.dk> wrote:

> Jeg er ejer af et sipix style cam blink kamera.
> Når der er tilsuttet USb porten på min computer, får det så strøm
> derfra og ikke fra batteriet?
>
> Nogen der ved det?

Jeg kender ikke det pågældende kamera, men hvis det er et almindeligt
digitalkamera, så vil mit kvalificerede gæt være, at det får det ikke.

Du kan nemt finde ud af. Tag batteriet ud. Sæt det til computeren. Hvis du
kan tænde det, så får det strøm - hvis ikke, så få det nok ikke.

/kristian

Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-08-02 16:28

"izeqb" <isak@city.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg er ejer af et sipix style cam blink kamera.
> Når der er tilsuttet USb porten på min computer, får det så strøm

Det er da nemt at finde ud af, pil batteriet ud af kameraret, og sæt
USB-stikket i.
Hvis det så kører, så for det nok strømmen fra USB-porten.

Kan dog godt afsløre at det for strømmen fra USB-porten, men at det også
bruger en svag standby-strøm fra batteriret, ligesom når det er slukket.

Mvh Jesper Hansen

Fra : izeqb

Dato : 09-08-02 21:28

On Thu, 08 Aug 2002 15:50:00 +0200, izeqb <isak@city.dk> wrote:
Fik lige det her i indbakken idag:

Dear Sirs,

thank you very much for your e-mail and your trouble report.

.... due to the great number of inquiries from SiPix users in the D.K.,
some
of the mail
correspondence will be answered by non native English speakers. We
apologise
for
any typing errors but feel that a swift reply is more important.
Thanks for
your co-operation! ...

if you connect the usb cable in the cam it will support the cam with
the power from the pc. thats a normal function..

kind regards
mit freundlichem Gruß
M. Grossmann - SIPIX Support Group
serviced by appello GmbH