Skal man have 2 licenser til Office X hjem~
Fra : Michael Petersen

Dato : 08-08-02 13:55

Efter fornylig at have installeret Office X på både min egen og kærestens
Mac derhjemme (som er i netværk) har jeg pludselig fundet ud af at vi kun
kan bruge programmerne én ad gangen! Når vi forsøger at åbne Office på begge
computere får 'sidst åbnede' beskeden at der kun er én licens og den bruges
allerede.

Kan det passe at vi skal købe 2 licenser for at kunne bruge pakken på 2
forskellige computere i hjemmet?

Og hvordan finder den i øvrigt ud af at begge er åbne. Jeg har stoppet
arkivdeling på begge computere, men de må kunne snakke sammen alligevel -
kun hvis jeg hiver netværkskablet ud på den ene fungerer det.

Enlighten me please.

Mvh, Michael Petersen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-08-02 14:16

Michael Petersen <michael@cybersites.dk> writes:

> Kan det passe at vi skal købe 2 licenser for at kunne bruge pakken på 2
> forskellige computere i hjemmet?

Ja. Naerlaes licensbetingelserne.

> Og hvordan finder den i øvrigt ud af at begge er åbne. Jeg har stoppet
> arkivdeling på begge computere, men de må kunne snakke sammen alligevel -
> kun hvis jeg hiver netværkskablet ud på den ene fungerer det.

Der benyttes en speciel netvaerksprotokol. Jeg kender ikke
detaljerne, men der maa kun vaere een maskine med en given licens paa
samme netvaerkssegment ad gangen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Ben Knudsen

Dato : 08-08-02 14:20

michael@cybersites.dk writes:
>Kan det passe at vi skal købe 2 licenser for at kunne bruge pakken på 2
>forskellige computere i hjemmet?

Ja.

>Og hvordan finder den i øvrigt ud af at begge er åbne. Jeg har stoppet
>arkivdeling på begge computere, men de må kunne snakke sammen alligevel -
>kun hvis jeg hiver netværkskablet ud på den ene fungerer det.

Jeg tør ikke sige, præcist hvordan de kommunikerer - jeg ved bare, at
Office X er ret god til at finde andre kørende kopier. Siden du nu har en
lovlig udgave, kunne du jo vælge at bruge et serienummer fra Surfers
Serial til den ene udgave. Skulle du gå den vej, så vær opmærksom på at du
finder et nummer, der også vil køre en Office X med Service Release 1.

Mvh Ben

Fra : Michael Petersen

Dato : 08-08-02 19:03

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> [...]
> Serial til den ene udgave. Skulle du gå den vej, så vær opmærksom på at du
> finder et nummer, der også vil køre en Office X med Service Release 1.

Det kunne jeg aldrig finde på, men tak for tippet...

Mvh, Michael

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-08-02 14:41

Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> Enlighten me please.

Den tjekker kun når du starter programmerne. Træk netstikket ud og start
dem på begge maskiner. Sæt stikket i igen. Hvis du lader være med at
Quit'te programmerne er det en engangsforestilling.

Rent gætværk selvfølgelig

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Thøger Terp

Dato : 08-08-02 19:55

> [...]

> arkivdeling på begge computere, men de må kunne snakke sammen alligevel -
> kun hvis jeg hiver netværkskablet ud på den ene fungerer det.

Der har været meget snak om dette emne, tag evt. en search på Macnn´s
forum eller på google (grupper) der noget med en port 222 eller sådan
noget mankan lukke med en firewall...

/Thøger

Fra : Thomas Hansen

Dato : 08-08-02 23:52

Thøger Terp <usenetdirt@hotmail.com> wrote:

> Der har været meget snak om dette emne, tag evt. en search på Macnn´s
> forum eller på google (grupper) der noget med en port 222 eller sådan
> noget mankan lukke med en firewall...
>
> /Thøger
Man kan faktisk sætte OSX's firewall op til at spærre for trafikken på
f.eks. tcp 3464 og udp 2222 (dette er to hypotetiske porte og valget af
disse bunder absolut ikke i praktiske erfaringer).
Opsætning af firewall er godt nok lidt for langhåret til at ikke
UNIX-nørder kan være med, men med shareware programmet Brickhouse går
det som en leg (har jeg hørt)!

Thomas