PHPmyAdmin problem med SQL
Fra : Per Christiansen

Dato : 08-08-02 10:21

Hej.

Jeg har sat en phpMyAdmin op.

Den virker stort set OK...

Men når jeg vil udføre en SQL på den eller vil se indholdet i en tabel, får
jeg dette svar:

Fejl
SQL-forespørgsel :

SELECT %2A FROM %60system%60 LIMIT 0, 30

MySQL returnerede:

You have an error in your SQL syntax near '%2A FROM %60system%60 LIMIT 0,
30' at line 1

Jeg er helt enig med databasen i at det er noget gnyf i den SQL sætning...
Nogen idéer til hvordan jeg slipper af med de dersens fejl i SQL'en?

Mvh.
Per Christiansen

Fra : Ole Junker

Dato : 08-08-02 17:57

On Thu, 8 Aug 2002 11:20:35 +0200, "Per Christiansen"
<oz1kad@oz1kad.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg er helt enig med databasen i at det er noget gnyf i den SQL sætning...
>Nogen idéer til hvordan jeg slipper af med de dersens fejl i SQL'en?

Hej Per

Jeg sad lige og regnede lidt på det. Det ser ud til at du får de
hexadecimale angivelser i stedet for de tegn, der burde stå i din
SQL-query.

Prefixet er "%".
%2A er decimalt 42 og svarer til karakter "*" (stjerne), mens
%60 er decimalt 96 og svarer til karkater "'" (single quote).

Der burde jo have stået:

SELECT * FROM 'system' LIMIT 0, 30

Men hvorledes du lige får ændret på fænomenet, har jeg ikke et bud på,
men kan ovennævnte være en hjælp?

73 de

--------------------
Ole Junker
ojunker[hos]e-box.dk

Fra : Per Christiansen

Dato : 08-08-02 21:03

Hej Ole.

Ja øh, det havde jeg faktisk gættet...

Nu prøvede jeg at smide samme script på et andet webhotel og nu virker det
perfekt.
Og jeg fatter bare nul og niks...

Men da det åbenbart enten er PHP-specifikt eller web-server specifikt, og
begge dele er noget jeg ikke selv kan sætte op, så vil jeg slutte denne tråd
her...

Tak for hjælpen.

Mvh.
Per Christiansen