Fonte på tværs Classic/OSX
Fra : Storm

Dato : 08-08-02 10:05

Dagens undrespørgsmål

Hvordan tilgås fonte, som er installeret via ATM (OS9) fra OSX
applikationer?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-08-02 11:01

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Dagens undrespørgsmål
>
> Hvordan tilgås fonte, som er installeret via ATM (OS9) fra OSX
> applikationer?

Kopieres til Library/Fonts eller User/Library/Fonts,
men aldrig /System/Library/Fonts.

Måske en henvisning til OS 9/skrifter ku du!
(du afprøver

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Storm

Dato : 08-08-02 12:06

Preben Bødker Nielsen <gizmo@NosPAM.dk> wrote:

> Kopieres til Library/Fonts eller User/Library/Fonts,
> men aldrig /System/Library/Fonts.
>
> Måske en henvisning til OS 9/skrifter ku du!
> (du afprøver

Har nu forsøgt dit forslag (som lød rigtig godt).

Jeg forsøgte først med hele min skriftmappe i først Library/Fonts
dernæst User/Library/Fonts, no result. Så forsøgte jeg med en genvej af
den enkelte font - no result.
Ganske vist har jeg ikke genstartet. Det prøver jeg nu og går til
frokost.

> /Preben
> --
> Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
> [...]

Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar

Fra : Storm

Dato : 08-08-02 12:37

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> den enkelte font - no result.
> Ganske vist har jeg ikke genstartet. Det prøver jeg nu og går til

Nix - jeg kan ikke få det til at virke med genveje under nogen form.
Men hvis noget ved bedre må de endelig sige til.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-02 14:30

On Thu, 8 Aug 2002 13:36:54 +0200, Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Nix - jeg kan ikke få det til at virke med genveje under nogen form.
> Men hvis noget ved bedre må de endelig sige til.

Genveje og undermapper duer ikke, fontene skal kopieres til
~/LibaryFonts eller /Library/Fonts for at mac OS X programmerne kan
tilgå dem.

Fra : Storm

Dato : 08-08-02 22:07

> Genveje og undermapper duer ikke, fontene skal kopieres til
> ~/LibaryFonts eller /Library/Fonts for at mac OS X programmerne kan
> tilgå dem.

Jeg spurgte min supp inden jeg postede spørgsmålet, og han mente han
havde læst "et sted", at man kunne gøre netop som Preben foreslog.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 08-08-02 11:46

On 08/08/02 11:04, in article 1fghwtd.50qeun1nftzniN%Ninzen@ofir.dk, "Storm"
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Dagens undrespørgsmål
>
> Hvordan tilgås fonte, som er installeret via ATM (OS9) fra OSX
> applikationer?

Har du fået ATM til at køre under Classic? Min Classic ville ikke køre før
ATM (Deluxe) fik sparket.

Jeg har set (sådan rigtigt og med egne øjne) at Suitcase fra Extensis kan
lave dette trick - den installeres både i OS X og Classic på samme tid.

Men det løser jo ikke dit problem her og nu...
Der er vist kun den manuelle metode tilbage - kopier skrifterne til en
relevant OS X skriftmappe.

Thomas Tvegaard

Fra : Storm

Dato : 08-08-02 12:06

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Har du fået ATM til at køre under Classic? Min Classic ville ikke køre før
> ATM (Deluxe) fik sparket.

Ja, det har ikke været noget problem, så jeg kan ikke sige hvad jeg har
gjort.

> Jeg har set (sådan rigtigt og med egne øjne) at Suitcase fra Extensis kan
> lave dette trick - den installeres både i OS X og Classic på samme tid.

Jeg ved godt at på et tidspunkt skal der vælges en anden løsning.
Suitcase eller Font Reserve. Hvilket mon?

> Men det løser jo ikke dit problem her og nu...
> Der er vist kun den manuelle metode tilbage - kopier skrifterne til en
> relevant OS X skriftmappe.

Ja, hvis ikke en ide viser sig

--
Venlig hilsen Nina Storm