At støvsuge PC'en
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 08-08-02 08:52

Når jeg støvsuger pc'en, så plejer jeg f.eks at bruge vatpinde, hvis der har
sat sig noget støv på blæserne i kabinettet, og på CPU blæseren.

Ellers puster jeg bare det støv ud, som er i kabinettet, og så støvsuger jeg
gulvet bagefter.

Hvordan gør I andre det ?

Nogle gode tips til hvorledes man holder pc'en støvfri ?

Thomas

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 08-08-02 09:10

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle gode tips til hvorledes man holder pc'en støvfri ?

Har du filter på dine blæsere der suger luft ind i kabinettet?
Har du flere blæsere der suger luft ind end blæsere der suger luft ud?
(Overtryk)

/Thomas

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 08-08-02 09:39

"Thomas Worm Madsen" <ormen@ormens.dk> skrev i en meddelelse

> Har du filter på dine blæsere der suger luft ind i kabinettet?

Niks.

> Har du flere blæsere der suger luft ind end blæsere der suger luft ud?
> (Overtryk)

Nej.

Thomas

Fra : JRS

Dato : 08-08-02 11:53

> "Thomas Worm Madsen" <ormen@ormens.dk> skrev i en meddelelse

> Niks.

> Nej.
>
> Thomas

Så er det jo bare igang ;)

MVH
JRS

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 08-08-02 12:21

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det jo bare igang ;)

Den blev støvsuget i går, og der var stort set ingen støv i den, selvom det
er næsten en måned siden jeg sidst checkede.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-08-02 13:27

"Thomas Mouritsen" skrev
> Den blev støvsuget i går, og der var stort set ingen støv i den, selvom
det
> er næsten en måned siden jeg sidst checkede.

Jeg synes heller ikke at filtre har den store
effekt. Holder man pc'ens omgivelser så rene at
der intet støv er at suge ind, er det at foretrække.
Hvis pc'en står i meget støvede omgivelser bliver
filtret alligevel hurtigt stoppet, hvilket vil sig
at puste-op-effekten reduceres kraftigt. Og så
vil den alligevel suge støv ind af alle sprækkerne.

Jeg har konstrueret en forsats til støvsugeren, som
består af et gammelt spraydåselåg, hvorigennem der
er stukket en 1cm gummislange. Låget suger sig selv fast på
støvsugerens rør og gummislangen kan luskes rundt i kabinettet
uden at ridse eller beskadige ting. Det virker fint for mig.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : ab

Dato : 08-08-02 11:41

Vi bruger trykluft fra en "hobby-kompressor" - vatpinde og alm. støvsugning
forslår ligesom en snebold et vist sted.

ab

Fra : ab

Dato : 08-08-02 22:36

Vi bruger trykluft fra en "hobby-kompressor" - vatpinde og alm. støvsugning
forslår ligesom en snebold et vist sted - det opdager man når alt støvet
står ud af kabinettet alle steder.

ab