Brødrerne Olsen ny stil?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-02 05:14

FORLADER BRØDRENE OLSEN TÆPPEBANKERSTILEN?

Sidder lige og ser tv-reklame om en ny cd med Brødrene Olsen. Efter hvad jeg
hørte lyder det til, at de har forladt den kendte tæppebankerstil som de
brugte ved den gyselige "Smuk som et stjerneskud", hvor der var masser af
computerforvrængning af stemmer incl. stemmevibrator og hvad ved jeg.
Det virker som om de er tilbage i San Fransisco-stilen, før de begyndte
at fedte for tæppebankerfolket.
Måske har de fundet ud af at der er flere penge i det andet. Så de vil lige
prøve at gøre "På Slaget Tolv" kunsten efter.
Og dog. Var der alligevel ikke en liiiiiiille smule stemmeforvrængning?.
Jeg er ikke helt sikker. Jeg skal lige høre det et par gange mere, for at
kunne bedømme om kvaliteten er i orden. Er der andre som har bemærket noget?

Hilsen Åge

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 08-08-02 07:35

> [...]
lige
> prøve at gøre "På Slaget Tolv" kunsten efter.

- Hvis du sammenligner Brdr. Olsens og PS12's bankbøger, så tror jeg nok, at
jeg ville holde mig til det du kalder "stemmevibrator" Tæppebankerfolket
har da i hvert fald sikret Brdr. Olsen en ganske glimrende pension - helt
sikkert bedre end PS12 som jo aldrig bliver mere end et halv godt
halfest-band.

/Ulrik

Fra : Torsten Matthiessen

Dato : 14-08-02 20:22

.....bedre end PS12 som jo aldrig bliver mere end et halv godt halfest-band.

-eller halv-dårligt...

/torsten/

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 08-08-02 10:17

> [...]
> Jeg er ikke helt sikker. Jeg skal lige høre det et par gange mere, for at
> kunne bedømme om kvaliteten er i orden. Er der andre som har bemærket

*GAB* Who cares om der bruges lidt vibrato eller forvrængning... det har sgu
da intet med musikkens kvalitet at gøre...

> Hilsen Åge

Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-08-02 21:29

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d51efa7$0$89537$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

> Jeg er ikke helt sikker. Jeg skal lige høre det et par gange mere, for at
> kunne bedømme om kvaliteten er i orden. Er der andre som har bemærket
________

Nu har jeg hørt det et par gange. Den er ret rimelig, men ikke heeeeelt på
højde med "På Slaget Tolv" og deres "Lets Dance".

BRØDRENE OLSEN I GODAFTEN DANMARK FREDAG 9. AUGUST
Men de kommer i "Godaften Danmark" i morgen fredag, hvor de præsenterer
deres nye cd "Songs". Det glæder vi os til. Cd-en skal nok komme på
salgslisten. Jeg tror den stormer 1. pladsen i løbet af nogle uger.
Hvis altså ikke Heidi Hauge når at gøre det først. Det bliver spændende at
følge den nye slager-trend i Danmark.

Hilsen Åge

Fra : Søren Bovbjerg

Dato : 09-08-02 11:08

> Nu har jeg hørt det et par gange. Den er ret rimelig, men ikke heeeeelt på
> højde med "På Slaget Tolv" og deres "Lets Dance".

På højde? Du fredsens! Magen til tynd kop the skal man da lede længe efter
(PS12). Det eneste nummer der har en smule kvalitet på den CD er I got You
babe, hvor Henning Stærk trækker niveauet op.

Mvh
Søren

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-02 13:52

Søren Bovbjerg <musicaze@_studpido.hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aj0499$rgs$1@sunsite.dk...

> På højde? Du fredsens! Magen til tynd kop the skal man da lede længe efter
> (PS12). Det eneste nummer der har en smule kvalitet på den CD er I got You
> babe, hvor Henning Stærk trækker niveauet op.
_________

Nå ok, jeg mener nu godt nok, at det er det eneste nummer som er meget meget
dårligt. Sådan er vi da vist ret forskellige.

Hilsen Åge

Fra : Søren Bovbjerg

Dato : 10-08-02 10:28

> Nå ok, jeg mener nu godt nok, at det er det eneste nummer som er meget
meget
> dårligt. Sådan er vi da vist ret forskellige.

Ja !
Tænk hvis alle havde samme mening.

God weekend.

/Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-02 14:25

Hej Åge

Helt enig, telefonboksstemmen måtte gerne begraves sammen med Titanic, og de
skulle så bare glemme at tage den med op. Det var desværre Cher der
lancerede denne, men det er nok ikke årsagen til, at hun er ved at gå i
opløsning. Synd for hende, for det har givet vis været dyrt at se så godt
ud i hendes alder. Jeg har ikke hørt deres nye plade endnu, men de skulle
jo efter sigende være meget trofaste overfor de originale, så kan de jo ikke
andet end være god. Det er jo musik fra dengang det tog mere end tre
minutter at skrive en sang, og man kunne tillade sig at opkræve Koda /
Gramex, eller hvad det nu hedder.

M.V.H.....Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-02 14:46

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5665c7$0$53084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Det er jo musik fra dengang det tog mere end tre
> minutter at skrive en sang, og man kunne tillade sig at opkræve Koda /
> Gramex, eller hvad det nu hedder.

________

Hehe. Ja, der er jo heller ingen privatpersoner som bliver opkrævet
koda/gramex-afgifter for at banke sit tæppe ude i haven. Det har jeg i hvert
fald aldrig hørt om. Så har koda/gramex troet at det var en radio.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-02 15:48

Hej Åge

Jamen det kunne man da også godt tage fejl af idag

Hilsen Benny.

Fra : Lars Bernau

Dato : 11-08-02 18:23

In article <3d5665c7$0$53084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bfm@tdcadsl.dk says...
> [...]
> skulle så bare glemme at tage den med op. Det var desværre Cher der
> lancerede denne, men det er nok ikke årsagen til, at hun er ved at gå i

Cher var vist ikke den første til at bruge vocoder !

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-02 18:34

"Lars Bernau" <lbe@dontmailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bfm@tdcadsl.dk says...

> Cher var vist ikke den første til at bruge vocoder !

Læs dine nederste linier

Hilsen Benny

Fra : Søren Bovbjerg

Dato : 11-08-02 20:13

> Læs dine nederste linier

LOL!

/SB

Fra : Lars Bernau

Dato : 11-08-02 21:53

In article <3d56a028$0$53037$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bfm@tdcadsl.dk says...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-02 22:37

> In article <3d56a028$0$53037$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]

De bar stadig øl ind

Hilsen Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-02 13:55

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d51efa7$0$89537$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> FORLADER BRØDRENE OLSEN TÆPPEBANKERSTILEN?
___________

Sakset fra Skive Folkeblads interwiew med Brødrene Olsen:

MUSIK FRA DE HITFRUGTBARE 60-ERE
Dette er en cd med musik fra de hitfrugtbare 60-ere. At lave cd-en har været
som at komme hjem. Der blev vel nok lavet bedre sange dengang. I hvert fald
var musikerne umidelbart mere begejstrede for at have en guitar i hånden og
lave en sang. De var mere entusiastiske og ikke så pengefikserede.

NUTIDENS MUSIKERE LADER EN COMPUTER LAVE MUSIKKEN
Dem der laver musik nu, bliver meget inspireret af isenkrammet - og stiller
det melodiske element i baggrunden.

EN GOD SANG FÅR LYSET TIL AT SKINNE OG DIN HVERDAG TIL AT SVÆVE
En god sang er en sang som giver dig et følelsesmæssigt skub bagi, et
musikstykke, en humørpille som får lyset til at skinne. den gode sang skal
få din hverdag til at flyve, til at svæve og blive meget bedre. De fleste af
de sange vi har valgt er glade sange skrevet af glade drenge, fastslår
Jørgen Olsen. Hør her drenge. Vi står her med disse 15 potentielle
kanonhits. Lad os gå ind og trykke den af med samme stolthed og begejstring
som de havde dengang.

(Interwiew slut)

Ja, det kunne godt nok ikke være sagt bedre af mig selv. Alle ordene var
der: Glade sange, glade drenge, lyset skinner, hverdagen svæver, hverdagen
flyver, følelsesmæssigt skub, begejstring. Nu begynder jeg efterhåndet at
tro mere og mere på at der er en tendens på vej, som stille og roligt vil
feje den dunkende kompressorpop af banen. Vi ser nu så mange angreb fra
slager-fronten, at det ikke længere kan være en tilfældighed.
Det drejer som om tv-reklamerne som gør slager-cd-er til kanonhits. I den
sidste tid har der været både "På slaget 12", "Heidi Hauge", "Tyske
slagerhits", "Freddy Brech", "Brødrene Olsen", "Klaus og Servants",
"Cowgirls". Den får på alle tangenter og straks er succen enorm og det ryger
på salgslisten.

RADIOFOLK VIL SNART VÅGNE OP AF DERES HYPNOSE OG SE LYSET /
REALITETERNE
Det er faktisk ret godt klaret i betragtning af at musikformen stort set
boycottes af de førende radioer. men nu tror jeg, at radiofolk vil begynde
at indse at her er der noget som ikke stemmer. Vi boycotter musikken, men
alligevel sparker tv-reklamer musikken ind på salgslisten. Det er godt
klaret uden radiostation. Hvad nu hvis vi giver denne musikform en
radiostation, så må det da blive helt vildt. Sådan tor jeg at de ledende
radiofolk vil begynde at tænke inden længe. Hvis de da ikke er blevet
fuldstændigt hjernevaskede af computerskrat og er helt ligeglade.
Det er jo ikke kun aldersklassen som sidder i barnevogn, som er
forbrugere. Der sælges jo andet end sutteflasker i Danmark, ikke. Helt
ærligt.

Hilsen Åge

Fra : Gizmoduck

Dato : 10-08-02 16:00

On Sat, 10 Aug 2002 14:55:20 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> Vi boycotter musikken, men
>alligevel sparker tv-reklamer musikken ind på salgslisten

den her morede jeg mig lidt over, på en tragi-komisk måde

og så er det endda sakset fra min lokale møgsprøjte(ok den har mange
tegneserier på bagsiden, det skal den da ha')

--

Gizmoduck

Keep on looking for the songs that make you feel
alive, for the songs that are not in the charts, but speak
directly to you. Because they will always be your company
for the rest of your life. And they will always make you
remember ... never forget ...