Mime typer. Kan ikke genkende jpeg
Fra : Kaare Damgaard

Dato : 07-08-02 22:55

Ved brug af funktionen:
is_uploaded_file ($userfile)

får jeg stillet en variabel $userfile_type til rådighed. Jeg kan imidlertid
ikke få den til at genkende .jpeg, mens der ingen problemer er med .gif. Det
giver umiddelbart ingen mening, men måske nogen har forklaringen? Koden er
som følger:

If ($userfile_type=='image/gif') { $efternavn='gif'; }
ElseIf ($userfile_type=='image/jpeg') { $efternavn='jpg'; }

Med venlig hilsen

Kaare Damgaard

Fra : Dennis Hansen

Dato : 07-08-02 23:09

Kaare Damgaard <kaare@gigabyte.dk> wrote:

> [...]
>
> If ($userfile_type=='image/gif') { $efternavn='gif'; }
> ElseIf ($userfile_type=='image/jpeg') { $efternavn='jpg'; }

Prøv at printe værdien af $userfile_type ud på skærmen så du kan se hvad
den er ved .jpg,
måske den ikke er image/jpeg ?

Mvh
Dennis

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-08-02 08:17

Kaare Damgaard wrote in <3d519647$0$88400$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> If ($userfile_type=='image/gif') { $efternavn='gif'; }
> ElseIf ($userfile_type=='image/jpeg') { $efternavn='jpg'; }

Lige til din information:

Typen er sat af klienten. De fleste kører Windows, og den gætter bare typen
ud fra filnavnet.

At klienten kan sende typen med er ganske smart, men normalt helt
ubrugeligt. Det er bedre selv at undersøge filen.

Den nemmeste metode er, at bruge getimagesize(). Det er meget begrænset hvad
den kan klare af filtyper, men i nogle tilfælle kan den klare nok.

http://dk.php.net/getimagesize

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Troels Arvin

Dato : 08-08-02 17:25

On Wed, 07 Aug 2002 23:54:32 +0200, Kaare Damgaard wrote:

> If ($userfile_type=='image/gif') { $efternavn='gif'; } ElseIf
> ($userfile_type=='image/jpeg') { $efternavn='jpg'; }

Der er nogle browsere, der upload'er visse JPEG-billeder under en anden
mime-type, der så vidt jeg ved er uofficiel. Det drejer sig så vidt jeg
husker om progressive JPEG billeder, som nogle gange bliver upload'et
under MIME-typen "image/pjpg" eller noget i den stil.

I øvrigt skal du være opmærksom på, at Windows ofte fedter rundt med
store/små bogstaver såsom at upload'e en xxx.jpg som XXX.JPG eller
xxx.JPG. - Men det burde ikke være relateret til ovenstående.

Fra : Morten Winther

Dato : 08-08-02 21:36

"Kaare Damgaard" <kaare@gigabyte.dk> wrote in message
> [...]
Det
> giver umiddelbart ingen mening, men måske nogen har forklaringen? Koden er

Jeg har set 3 forskellige types til JPEG:

image/jpg
image/jpeg
image/pjpeg

/ morten