php i html fil virker ikke??
Fra : Peter

Dato : 07-08-02 22:08

Som nybegynder med php har jeg et problem:
<?php
print "Det virker jo sket ikke";
?>
virker ikke.

html viker og ren php virker, men ikke php i html.
Opsætningsfejl i ini-filer?

win98, apache, php4 samt mysql.

Kom med et bud - tak.

Fra : Sinkbæk

Dato : 07-08-02 22:07

Peter wrote:
> [...]
> ?>
> virker ikke.
>
> html viker og ren php virker, men ikke php i html.

Hej!

Hvad har du kaldt filen?

Filer der skal fortolkes af php skal som standard ende med .php - dette kan
dog ændres i din opsætning af Apache.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com
- Fjern ottetallerne, hvis du ønsker at kontakte mig via mail.

Fra : Peter

Dato : 07-08-02 22:17

"Sinkbæk" <thomas@--FJERN_DETTE--sinkbaek.com> wrote in message

> [...]
> Thomas Sinkbæk
> www.sinkbaek.com
> - Fjern ottetallerne, hvis du ønsker at kontakte mig via mail.

filen hedder skabelon.html og ligger i c:\apache\htdocs. Når det drejer sig
om *.php er der ingen problemer, så hvis du kan fortælle hvordan apache skal
sættes op således at jeg kan indsætte <?php .... ?> i min html-kode vil det
være dejligt.

Mvh Peter

Fra : Dennis Hansen

Dato : 07-08-02 22:44

Peter <oz1aiv@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> hvordan apache skal sættes op således at jeg kan indsætte <?php ....
> ?> i min html-kode vil det være dejligt.

Søg i din httpd.conf efter
AddType application/x-httpd-php
og insæt filendelser du ønsker PHP skal tage sig af, det kan være hvad
som helst,
også .banan hvis det var.

Mvh
Dennis

Fra : Peter

Dato : 07-08-02 23:00

"Dennis Hansen" <dennis__hansen@hotmail.com> wrote in message

> Søg i din httpd.conf efter
> AddType application/x-httpd-php
> og insæt filendelser du ønsker PHP skal tage sig af, det kan være hvad
> [...]
Hej Dennis

Tak for dit svar. Jeg har løst problemet med den opskrift som "Sinkbæk" har
anvist.
Mvh Peter

Fra : Sinkbæk

Dato : 07-08-02 22:45

Peter wrote:
> [...]
skal
> sættes op således at jeg kan indsætte <?php .... ?> i min html-kode vil

Hej igen!

Hvorfor kalder du ikke blot dine php scripts .php - det virker da mest
naturligt, ihvertfald for mig.

Ellers kan du nederst i din httpd.conf i Apache (filen finder du under conf
i Apache mappen) - skrive følgende:
LoadModule php4_module (stien til din php - fx: c:/php/sapi/php4apache.dll)
AddType application/x-httpd-php .php .html
Med dette vil php fortolke både filer med endelsen .php og endelsen .html.
- husk at genstarte Apache efter ændringerne.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com
- Broder Salsa: "København er altid af kokos"

Fra : Peter

Dato : 07-08-02 22:57

> [...]
> Thomas Sinkbæk
> www.sinkbaek.com
> - Broder Salsa: "København er altid af kokos"

Det virker -tusind tak - nu kan jeg komme videre.
Mvh Peter