Afgør væddemål om Vanilla Sky, please
Fra : Kenneth Lund Peterse~

Dato : 07-08-02 13:49

Er der nogen der kan løse frokostpausens store væddemål:

Hold 1 siger "Tom Cruise DØR i Vanilla sky"

Hold 2 siger "Tom Cruise dør IKKE i Vanilla sky"

Kenneth

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 07-08-02 13:50

"Kenneth Lund Petersen" skrev i en meddelelse

> Hold 1 siger "Tom Cruise DØR i Vanilla sky"

> Hold 2 siger "Tom Cruise dør IKKE i Vanilla sky"

Hold 2 har vundet. Han dør ikke. Han bliver frosset ned og lever derefter i
en kontrolleret drømmetilstand - der dog udvikler sig til at være ude af
kontrol på grund af hans ubevidsthed spiller ham et puds.

Den tilstand han er i giver ham netop mulighed for at være sammen med de
mennekser der faktisk er døde, og som han gerne vil være sammen med. Da han
tilsidst tager afsked er dt med de døde mennesker der var i hans
"drømmeliv". De kan af gode grunde ikke følge ham til det liv han skal
tilbage til mange år senere end de handlinger vi har set.

Sådan har jeg i hvert fald forstået den - så den i sidste uge for første
gang og syntes i øvrigt ikke den var voldsomt god. Den mindede mig om "The
Game" og "Fight Club" - den konstruerede verden i de to andre film synes jeg
bare virkede langt mere troværdige.

Kåre

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 07-08-02 14:12

Og så var det meningen der skulle have været en spoiler advarsel her ikke?

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 07-08-02 15:07

UNSKYLD! Der er ingen undskyldning - jeg glemte det! Beklager - håber ingen
der ikke har set filmen har fået ødelagt noget....

Kåre

Fra : dumdum

Dato : 07-08-02 15:45

>UNSKYLD! Der er ingen undskyldning - jeg glemte det! Beklager - håber
>ingen der ikke har set filmen har fået ødelagt noget....

Du skal ikke undskylde til mig :) Jeg har godt nok ikke set den, men jeg
kunne vældig godt tænke mig det. Jeg har ikke noget i mod at kende plottet
og alt det der inden filmen. Det gjorde jeg jo også med Ringenes Herre uden
den blev dårligere. Men det er jo bare min mening. Jeg kan godt forstå hvis
det kan være lidt irriterende, men man skal ikke læse meget før man er klar
over at det er en spoiler, og det er som regel ikke for sent der.

Mvh fra Louise

--
Masser af online spil, chat, sjov og konkurrencer på:
http://www.neopets.com/refer.phtml?username=nulre

Fra : ottesen

Dato : 07-08-02 14:40

Husk endelig spoiler advarsler.

Fra : Per Kristensen

Dato : 07-08-02 14:56

> [...]
> Game" og "Fight Club" - den konstruerede verden i de to andre film synes

The Game.... bvadr

Fra : Mads Lund

Dato : 07-08-02 16:34

> Hold 2 har vundet. Han dør ikke.

Gør han ikke? Nu er det ved at være lidt tid siden jeg så den, så jeg kan
ikke helt huske det... Men er det ikke noget med, at han begår selvmord
efter at have skrevet under på kontrakten med dette hersens kryofirma? Netop
for at dø så han kan komme i fryseren. Man ser da, at han raver rundt på
gulvet og gør ved...

--
Mads Lund
http://www.madslund.dk/

Fra : Per Kristensen

Dato : 07-08-02 14:56

"Kenneth Lund Petersen" <kenneth@jackbox.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan løse frokostpausens store væddemål:
>
> Hold 1 siger "Tom Cruise DØR i Vanilla sky"
>
> Hold 2 siger "Tom Cruise dør IKKE i Vanilla sky"
>
> Kenneth

Han dør ikke!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-08-02 22:39

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> writes:

> Han dør ikke!

Han er død hele tiden, men mens han er død, drømmer han.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-08-02 08:21

> Han er død hele tiden, men mens han er død, drømmer han.

What? No way!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-08-02 10:49

> What? No way!

Jo jo jo og slutningen går ud på, at han nu er renset i Skærsilden og
kan gå videre til Himmelen. Det er jo også _derfor_ at Cameron _Diaz_
er med ("Diaz" er vel en eller anden afledt form af "gud" (dios)) og
at Penelope Cruz er med (hun er jo fra et katolsk land).

Det er _ganske_ vist, jo jo.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-08-02 11:16

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> escribió

> og
> at Penelope Cruz er med (hun er jo fra et katolsk land).

Og Cruz betyder jo naturligvis også "kors" på spansk

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 08-08-02 12:22

Lars Hoffmann wrote:
> "Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> escribió

> Og Cruz betyder jo naturligvis også "kors" på spansk

Og Cruise lyder som Cruz, og han har haft lidt at gøre med konen. Jow-jow,
det begynder så småt at hænge sammen...

/Nikolaj

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-08-02 12:33

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> writes:

> Og Cruise lyder som Cruz, og han har haft lidt at gøre med konen. Jow-jow,
> det begynder så småt at hænge sammen...

Næh nej, Alle efternavnene relateres jo til noget religiøst. Cruise er
medlem af en ægte californisk religion, en såkaldt
"Cruiser-religion". OK. Jeg er den eneste, der kalder det en
"Cruiser-religion", men det er et godt navn.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."

Fra : Duggi

Dato : 28-08-02 13:47

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Han er død hele tiden, men mens han er død, drømmer han.

1. lag: Filmen skære det rimeligt meget ud i pap. Han dør af en overdosis,
fryses ned og drømmer 150 år fra det sted hvor han falder om på gaden.
dreams - sweet dreams. Drømmene bliver til mareridt og han vælger at blive
vækket ludfattig, uden venner og familie istedet for at drømme søde drømme
igen. Hvor romantisk. (Men igen hvis han kan drømme er han ikke rigtig død,
vel - som om hold 1 eller 2 vinde kommer an på jeres definition af død).

2. lag: Cruise har mærkelige drømme, som for eksempel helt i starten hvor
Manhattens gader er tomme. Hvorfor er denne scene overhovedet med, hvis det
ikke var fordi han drømmer i HELE filmen. Den stemme som vækker ham efter
150 år er Penelope Cruz', hvilket kun er logisk hvis han drømte det hele og
hans kæreste hele tiden har været Penelope Cruz personen. Cameron Diaz var
åbenbart en hed drøm, hvilket er for meget for en hvilken som helst
puritansk amerikaner og derfor kommer selvpineriet med mareridtet. Det er
rimeligt lamt at filmen ikke kommer over det lave niveau ala 1.g. dansk
stile med "...det hele var bare en drøm - Slut".

/Dug