Router - test hvordan?
Fra : Peter

Dato : 07-08-02 11:23

Hej

Jeg spørger ikke til et bestemt mærke/model.
Jeg er interesseret i at vide, hvilke ting, man skal forlange/kigge efter
når man leder efter en rigtigt god router til brug ved deling af
ADSL-forbindelse.

Jeg kunne selv forestille mig følgende:

- Dynamisk uddeling af statiske IPer
- Mac-filter
- VPN
- V-LAN

Hvad er der ellers?

Hvordan stresser man i øvrigt en router mest muligt?
Jeg kunne forestille mig at man satte så mange maskiner på man kunne finde
og satte dem alle til at downe fra sunsite. Er det også Jeres opfattelse?

Hilsen Peter

Fra : Lars Brink

Dato : 07-08-02 12:24

> når man leder efter en rigtigt god router til brug ved deling af
> ADSL-forbindelse.

Jeg vil anbefale en hub eller en switch. De kan dele signalerne fra din
medfølgende router. Mange udbydere tillader ikke at du sætter en anden
router på og de routere som har indbygget hub/switch er vist langsomme. Med
mindre du vil bruge mange 1000 kr. skulle du bare købe en billig 5/8 ports
switch til 3-600 kr.

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once - that was when I thought that I was wrong.
"Peter" <no_email@no.where> skrev i en meddelelse

Fra : Peter

Dato : 07-08-02 12:52

"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> wrote in message

> Jeg vil anbefale en hub eller en switch. De kan dele signalerne fra din
> medfølgende router.

Hvad mener du?
Jeg har ikke en routet løsning.

Jeg spørger i øvrigt ikke om hvordan en forbindelse deles, men om
1) Hvad skal man kigge efter når man vælger router
2) Hvordan stresses en router til sit yderste

Hilsen Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-08-02 13:50

"Peter" <no_email@no.where> wrote in message
> Jeg spørger i øvrigt ikke om hvordan en forbindelse deles, men om
> 1) Hvad skal man kigge efter når man vælger router
> 2) Hvordan stresses en router til sit yderste

Prøv i news:dk.edb.netvaerk

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter

Dato : 08-08-02 11:44

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> "Peter" <no_email@no.where> wrote in message
>
> Prøv i news:dk.edb.netvaerk

Det ville være en oplagt mulighed, som jeg naturligvis havde forsøgt.
Der fik jeg intet svar...

Derfor spurgte jeg herinde i håbet om at nogen kendte et program eller
metode til at teste routere samt anbefalinger om funktioner en router skal
besidde for at være "god".

Hilsen Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-08-02 07:21

> Det ville være en oplagt mulighed, som jeg naturligvis havde forsøgt.
> Der fik jeg intet svar...

Prøv igen... Bliv lidt mere agressiv. Det hører hjemme derovre... Og de
besidder faktisk en utrolig viden om det.