Andet multimedie
bentjuul 3670
Danskudviklede fonte
Fra : B. Jakobsen

Dato : 07-08-02 10:48

Jeg er ved at samle materiale til en covercd på et computerblad. Jeg ville
rasende gerne kunne lægge nogle danskudviklede fonte på cd'en i
shareware/freewareversion. Men det kniber med at finde nogen fonte. Er der
nogen der kan henvise mig til nogen. Som det fremgår af et tidligere indlæg
har jeg fået et link - men langt de fleste af linksene ender dødt eller er
ubrugelige - desværre. Ellers tak for hjælpen, iøvrigt.
Kh
Bjørn Smalbro

Fra : stefan mylleager

Dato : 07-08-02 11:05

www.madshougaard.dk har lavet en. www.pizzadude.dk har lavet en masse.

Jeg synes da ikke der er så mange broken links på den side? Begge af de
ovennævnte er nævnt, og links'ne virker. Det gjorde de 4-5 andre jeg
lige prøvede også.

-Stefan

Fra : B. Jakobsen

Dato : 07-08-02 11:31

Tak for svaret. jo nogle af linksene virkede, men skrifterne hos Pizzadude
ser ikke ud til at indeholde æøå og så er jeg ikke så glad ved at lægge dem
på et dansk blad. Og de andre jeg kiggede på anførte ikke om det var
danskdesignede fonte eller om det var nogen de selv havde hittet rundt
omkring og nu bragte videre.
Kh
Bjørn Smalbro

Fra : Storm

Dato : 07-08-02 11:34

B. Jakobsen <studio@smalbro.dk> wrote:

> [...]
> på et dansk blad. Og de andre jeg kiggede på anførte ikke om det var
> danskdesignede fonte eller om det var nogen de selv havde hittet rundt

Digital Design kørte et par numre om danske skriftdesignere i det
tidlige forår. Ihvertfald nr. 34 og 35 fra i åt.

Selv om det måtte være for et andet tidsskrift, er der vel intet galt i
at researche

--
Venlig hilsen Nina Storm