tal uden decimaler
Fra : netper

Dato : 07-08-02 08:30

jeg er nybegynder i php og har lavet en udregning til procent, men
resultatet bliver med en masse decimaler

hvordan for jeg disse decimaler væk ??

stengen ser sådan her ud

$procent=((($visningerny) *100)/$antal);

Med venlig hilsen
per

http://www.kandu.dk/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 07-08-02 09:11

http://dk.php.net/number_format

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-08-02 09:50

> http://dk.php.net/number_format

I visse tilfælde kan http://dk.php.net/sprintf være en fordel :)
Eller http://dk.php.net/printf

mvh
Johan

Fra : Per Thomsen

Dato : 07-08-02 15:14

"netper" <netper.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
>
> hvordan for jeg disse decimaler væk ??
>
> stengen ser sådan her ud
>
> $procent=((($visningerny) *100)/$antal);

http://dk.php.net/manual/en/function.round.php
$procent= round((($visningerny) *100)/$antal);

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/