Levetid på laserprinter
Fra : Steen F.

Dato : 06-08-02 08:08

Hvor mange sider kan man forvente at en laserprinter kan udskrive før den er
slidt op?
Jeg har en HP LaserJet IIp Plus fra '94 som har rundet de 13.000 sider, men
jeg læste på denne side (http://makeashorterlink.com/?W1E343271) at
printeren har en "Duty cycle" på op til 12.000 sider. Menes der levetid?
Jeg står for at skulle købe noget ekstra RAM til printeren, men jeg vil ikke
investere penge i den, hvis den synger på sidste vers.

--
MVH
Steen

HUSK at fjerne nospam i e-mail adr. og afslut den med .com
HJÆLP!! Århus Festuge 1997: Hvem er musikeren på billedet?
Se link: http://home1.stofanet.dk/happyhome/aarhus/

Fra : Peter T.

Dato : 06-08-02 10:32

"Steen F." <feedback56@nospam.hotmail.(her skal stå com)> wrote in

> [...]
> skulle købe noget ekstra RAM til printeren, men jeg vil ikke investere
> penge i den, hvis den synger på sidste vers.

Jeg har en HP laserjet 1100, som har rundet de 25.000 udskrifter samt en
patron (patronens anbefalede levetid). Den har ikke vist alderdomstegn.
Jeg tror at HP referer til en patrons levetid - altså antal udskrifter og
ikke printerens samlede antal udskrifter.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware this morning"

Fra : Steen F.

Dato : 06-08-02 12:15

"Peter T." <n@d.a> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg tror at HP referer til en patrons levetid - altså antal udskrifter og
> ikke printerens samlede antal udskrifter.

Okay, rart at høre mht. 25000 sider! Hvor gammel er din printer? Laserjet
1100 lyder en del nyere end min. Jeg mener forøvrigt at have skiftet toner 2
gange på de 13000 sider...

MVH
Steen

Fra : Peter T.

Dato : 06-08-02 13:40

> Okay, rart at høre mht. 25000 sider! Hvor gammel er din printer?
> Laserjet 1100 lyder en del nyere end min. Jeg mener forøvrigt at have
> skiftet toner 2 gange på de 13000 sider...

Jeg vil tro den maks. er 2-3 år gammel nu. Jeg ved det ikke præcist, da
jeg har købt den brugt og den har stået på et kontor (derfor de 25.000
sider). Den er vist nok udgået af HPs produktserie.
Antallet af udskrifter afhænger vist af en kombination af printer + toner.

Fra : Jesper Juul

Dato : 06-08-02 13:27

"Steen F." <feedback56@nospam.hotmail.(her skal stå com)> wrote in message
> [...]
ikke
> investere penge i den, hvis den synger på sidste vers.

Det er meget forskelligt, jeg har en HP 4M+, der har printet små 300.000
sider ud, og den piver da også lidt i rullerne, men ellers virker den helt
fint.

Jeg tror de 12.000 sider er mellem hver tromleskift.

--
Mvh Jesper
Try something funny:

Fra : complex@pc.dk

Dato : 06-08-02 17:40

Jeg har en HP laservet 4+ der har kørt 525.000 ja den er god nok
Det er ikke kun antallet af sider der har betydning, også antal tændte
timer og antal gange den er tændt.

Regn du med 10-12 år, på en god printer

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

On Tue, 6 Aug 2002 09:08:09 +0200, "Steen F."

Fra : Steen F.

Dato : 06-08-02 19:26

<complex@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en HP laservet 4+ der har kørt 525.000 ja den er god nok
> Det er ikke kun antallet af sider der har betydning, også antal tændte
> timer og antal gange den er tændt.
>
> Regn du med 10-12 år, på en god printer

Okay imponerende sidetal, men jeg har nok ikke behandlet min printer
optimalt, da jeg tænder og slukker for den 3-4 gange daglig blot for at
printe én side ud af gangen. Jeg kunne forestille mig, at den havde bedre af
at stå tændt og være varm... eller??

MVH
Steen

Fra : Peter T.

Dato : 06-08-02 22:51

> Jeg kunne forestille mig, at den havde
> bedre af at stå tændt og være varm... eller??

Den har altid bedre af at stå tændt. Den typiske fejl (har jeg fået
fortalt af flere) er at den skiftende varme/kølige temperatur, der kommer
når man tænder/slukker den, får lodningerne til at udvide/trække sig sammen
og så briste på et tidspunkt hvorefter der opstår løse forbindelser.