Søges ABY killinger i nordjylland NU !!
Fra : meier@london.com

Dato : 17-02-01 00:15

Hejsa , Ja jeg har prøvet før, men prøver lige igen *s*
Ja jo mere vi læser om abbysineren jo mere må vi bare have en sådan !!
deres temperament passer bare perfekt til vores. Idag var vi så i
mangel af bedre *s* og efter at havde læst at dennes temperament lå
tæt på abysinerens - ude at se på et par burmeser killinger, og ja de
var da meget søde, men da opdrætteren havde abbysinere men ingen
killinger, ville vi da gerne se den lille "kæle puma" i virkligheden.
   Ja det første der sker da vi går ind i Aby'ernes rum, er at
der gennem luften kommer en stor flot han, med kurs mod mine skulder,
her lander han og snakke lystigt...kæle..kæle... - Ja..så fik de altså
ikke lige solgt burmeserne *s* også bare de ansigts udtryk aby'en
har...helt over fantastisk - nå men det var jo svært at tage afsted
uden et par misser
   Men vi fik så tilbudt at købe en af Aby damerne, en hun kat på
ca 1 1/2 år, hun var lidt lysere i pelsen end de andre, er det mon
dårligt siden de ville sælge hende, well hun skal jo ikke bruges til
udstilling/avl så det er jo ligemeget, men hun virkede heller ikke
helt så kælen, men til gengæld lidt mere nysgerrig og legesyg. - nå
men problemet er så at, det jo nærmest er synd hun skal være alene,
når hun er vant til de andre vi overvejer at få en af burmeser
killinger med, meeeen vil nu helst vente til vi kan finde en aby
killing, og mon det er muligt hun kan vænne sig til hund når hun har
denne alder ? og hvornår regner man egentlig en Aby for fuldvoksen ?
En masse spørgsmål *s*
men der er meget at sætte sig ind i når man for første gang skal have
kat...ka bare ikke vente

   Forresten har jeg fået tilbud om aby killinger på sjælland,
meen der er lidt for langt..og
så har jeg heller ikke helt råd til at skulle ryste op med 2 x 3500,-
desværre - men tilgengæld kræver jeg heller ikke et helt perfekt
udseende, næh det er mere det at killingerne er sunde og raske -
uanset hvordan de ser ud kommer man jo til at holde af dem.

Mvh

Brian & Christina

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

B.Meier, Stud.Cand.Scient.It

Aalborg University
Dept. of Computer Science
Fredrik Bajers Vej 7, E1-102
DK-9220 Aalborg East

Email: meier@cs.auc.dk
Prv .: meier@london.com

Fra : Nina El Falaki

Dato : 17-02-01 01:59

Hej

I får nok ikke en ordentlig abykilling under 2500,-, det er klart,at I i den
Blå Avis kan finde billigere, men de har for det meste ikke haft så god en
opvækst, ligesom opdrætteren formentlig ikke har udvalgt avlsdyrene med
samme omhu.

Jeg ved der p.t. er sølvabyer i Århus, de er dog for små til at flytte
hjemmefra, og jeg kender ikke prisen.

Måske kunne I få lov til at afdrage prisen.

M.h.t. hunden tror jeg ikke det bliver et problem, bare den ikke er alt for
livlig, men I kan jo høre, om der er fortrydelsesret på den 1½ årige kat,
hvis det ikke går.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Uljse

Dato : 17-02-01 18:03

> [...]
god en
> opvækst, ligesom opdrætteren formentlig ikke har udvalgt avlsdyrene

Hvad gør at du mener du kan tillade dig at påstå at bare fordi
katte/killinger er i den blå avis så er de billigere og at de for det
meste ikke haft så god en opvækst, ligesom opdrætteren formentlig ikke
har udvalgt avlsdyrene med samme omhu!!!!!?????????

Sig lige det til Birma klubben og andre seriøse som har anoncer og
sælger katte i den blå avis....det er en myte du kommer med.........

Ulla

Fra : Camilla Scharff

Dato : 17-02-01 18:21

Hej Ulla

Som jeg opfattede Ninas indlæg, var det de killinger som måtte findes i fx
DBA til en lavere pris, som for det meste ikke havde haft en god opvækst
osv. - ikke at opdrættere, som annoncerer i DBA generelt er nogle frygtelige
nogle..
Min personlige opfattelse er ihvertfald, at de opdrættere, som reklamerer
med killinger til "normalpris" (med stamtavler, vaccinationer osv.)
selvfølgelig er seriøse og ordentlige, men at de, som reklamerer med
killinger til 500 kr. måske ikke er...
Katteklubberne er nok et helt kapitel for sig, da det jo ikke er
enkelt-personer, som annoncerer med killinger til salg, men bare ønsker at
gøre opmærksom på, at gennem disse er der altså også mulighed for at finde
killinger af bestemte racer.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Uljse <ullaje@jensen.dk> skrev...

Fra : DK True Trust

Dato : 18-02-01 01:13

Jeg kan kun understøtte din bemærkning. Vi har selv annonceret i den BLÅ
AVIS. Det er jo ikke altid, at man får alle killinger solgt fra nettet,
eller via udstillingerne.
Vi vælger jo alle selv, hvem der er bedst egnet til at købe vores killinger,
og hvad vi vil sælge dem for. Ingen har sagt noget om, at prisen er
billigere i DEN BLÅ AVIS end den ville være hvis killingen blev solgt via
netforbindelse. En avlskat er en avlskat og en kælekat er en kælekat uanset
hvor den bliver solgt.

Mange miauuer fra Birgitte

--
Breed of Maine Coon and
Norwegian Forest Cat

Fra : Camilla Scharff

Dato : 17-02-01 11:08

<meier@london.com> skrev...
Hej med jer

> [...]
> ikke lige solgt burmeserne *s* også bare de ansigts udtryk aby'en
> har...helt over fantastisk - nå men det var jo svært at tage afsted

Jeg forstår hvad I mener Jeg har også både Burmesere og en Aby... Dog
er det her omvendt, idet vores burmesere kommer og kæler med hvem som helst,
hvor imod vores unge aby-hun ikke helt har tid til "den slags pjat"...

Mht. killinger i Jylland (eller ihvertfald tættere på end Sjælland...) - her
er et par links til nogle klubber. På det første link er der killinger på
Fyn (Odense), salgsklare med det samme:
http://home2.inet.tele.dk/saso/abykilli.html
Her er der killinger i Jylland (Roslev - sorrel og vildtfarvede - samt
Århus - sølv). Alle er de født i januar måned, men så kan I da følge dem fra
ganske små, og det er en oplevelse, der er værd at tage med!:
http://hjem.get2net.dk/sua/

> [...]
> En masse spørgsmål *s*
> men der er meget at sætte sig ind i når man for første gang skal have

Ja, der er meget at sætte sig ind i - men det er sundt at vente ind i mellem

Mht. aby'ens farve - underfarven skal helst være meget mørk abrikos-orange
med sort ticking (en vildtfarvet) - en del af dem er lysere i farven, og det
er ikke godt til udstilling mv. Katten er imidlertid ligeglad...
I kan også læse mere om farver mv. på de to links jeg har sat længere oppe.
Der er forskel på kattenes kælenhed (som I også har fundet ud af) - min aby
gider ikke ligge på skødet og nusse som burmeserne gør - hun vil meget gerne
kæle mens hun sidder på min skulder eller står på gulvet mv., men ikke ligge
på skødet eller blive båret! Kastrerede hanner er - efter min mening - de
bedste kælekatte, der findes! Hunkattene kan være lidt mere reserverede...
Så hvis jeg var jer, ville jeg vælge en hankilling... Aby'er er fuldvoksne i
1 års alderen, det er de fleste af de mindre, eksotiske racer.

Held og lykke med at finde jeres nye kat!

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere - og en aby!
http://www.burmese.dk

Fra : Nina

Dato : 17-02-01 11:38

Hej Camilla
Ville bare lige sige :
"RIGTIG GOD side du har"

Hilsen Nina
DK. Tender Tribes
Mindre opdræt af Maine Coon
http://www.tendertribes.dk
mail@tendertribes.dk

Fra : meier@london.com

Dato : 17-02-01 13:58

Hej, Camilla

Tak for de gode råd og links, meeen ja vi kunne ikke vente...så nu har
vi alså fået ..en lille puma pige der stormer rundt og undersøger alt
i vores hjem...

Men jeg skal så igan med at dyrke mine kreative evner, jeg vil bygge
et klatre/kradse træ med hule m.m. ... men jeg ved ikke lige hvad
materiale der er bedst for katten at kradse i ?? Jeg har kikket lidt
på købe modellerne..men de er ikke lige så pæne lidt for mange farver
og plyds efter min smag *s*

mvh

Brian & Christina

Fra : DK True Trust

Dato : 17-02-01 17:34

Jeg mener så afgjort at det er HYLD kattene er helt vilde med.
Jeg har en bekendt, der har fældet et stort træ, savet grenene af så de kun
er ca. 30 cm lange, stammen står nu på en flise i stuen og alle hendes katte
er vilde med at klatre i det. Måske en ide, og den koster ikke ret meget.

Mange missehilsner fra Birgitte

Fra : DK True Trust

Dato : 17-02-01 17:36

Glemte at sige, at du også kunne vælge en noget tyndere stamme og så støbe
den ned i en stor krukke
Miauuer fra Birgitte