Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Salg af frimærker
Fra : Ib Investor

Dato : 05-08-02 23:23

Hvis jeg sælger min gamle radio i Den Blå Avis, så er det da vist ikke noget
skattevæsnet skal blandes ind i. Men hvis nu det er sådan noget som mønter,
frimærker eller andet værdifuldt, hvilke regler gælder så? Det kan jo i
princippet dreje sig om en mindre formue.

Mvh. Ib

Fra : Ivar

Dato : 06-08-02 19:12

Ib Investor skrev:

> Men hvis nu det er sådan noget som mønter,
> frimærker eller andet værdifuldt, hvilke regler gælder så?

Det er de samme regler. De gælder også hvis du sælger
et hus til 10 millioner. Hvis du har købt genstandene med
salg for øje er der andre regler, så skal der betales moms
og skat.

Ivar

Fra : carl munk

Dato : 06-08-02 20:39

"Ib Investor" <sorry@no.email> wrote in message news:<3d4efaaf$0$88387$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> frimærker eller andet værdifuldt, hvilke regler gælder så? Det kan jo i
> princippet dreje sig om en mindre formue.

Alt hvad der hører til husstanden det gælder også dyre malerier som du vil
sælge på auktion, er pengene dine og bliver ikke skal ikke opgives noget sted.

Noget helt andet er varelagre som erhvervsdrivende har ifm deres forretning

Fra : Thorkild Jakobsen

Dato : 07-08-02 21:39

> [...]
> frimærker eller andet værdifuldt, hvilke regler gælder så? Det kan jo i
> princippet dreje sig om en mindre formue.

PAS PÅ!!!
Jeg fik oplyst at salg af en del af min frimærkesamling ikke var
skattepligtig af den lokale skatteinspektør. Men sagen endte med en dom ved
landsretten, hvor jeg blev dømt til at betale kr. 208.000,- i skat for salg
af frimærkesamling, og dertil mine egne advokatomkosninger på ca kr
15.000,-.

Mvh
Thorkild