Foto
IBM760 5420
Teil 3020
SiPix StyleCam Blink
Fra : izeqb

Dato : 05-08-02 22:59

Hejsa....
Så var jeg lige nede i Merlin og købe det Digi kamera de har til 399,-
Jeg ville ønske jeg kunne give nogle billed eksempler og fortælle en
masse godt om det.

Men det kan jeg ikke. For jeg kan sg' ikke få det til at virke.
Det gider godt at tage billeder, men så snart jeg sætter usb kablet
kan jeg ikke tænde kameraet. Damn....

Er der andre der har sådan et kamera eller kender det?

I manualen står der:
"1. Make sure the StyleCam Blink is powered OFF.

2. Connect one end of the USB cable to the StyleCam Blink, and the
other end to the
PC’s USB port on the back of your computer. (See figures below)

3. Press the MODE button to turn the StyleCam Deluxe ON."

Men det kører altså ikke helt for mig og min nye kamera

Håber i kan hjælpe....

MVH.
Hjalte aka. izeqb

---
"Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.
Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige."

- Seneca -

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 05-08-02 23:09

"izeqb"
skrev
> Det gider godt at tage billeder, men så snart jeg sætter usb kablet
> kan jeg ikke tænde kameraet. Damn....
*************
Vær sikker på at der er power på dit usb-stik. Jeg forsøgte at køre det
igennem en hub uden strømforsyning, men måtte ty til at jogge det direkte
ind i computeren.

Softwaren er lidt speciel, men med lidt tålmodighed burde du kunne hente
billeder ud. Vær opmærksom på at hvis du tager batteriet ud eller det løber
helt tør, så smutter alle billederne pist væk

--
Jens S., Esbjerg

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-08-02 23:22

"Jens S., Esbjerg" <jenssv@hotmailhotmail.com> skrev:

>Softwaren er lidt speciel

Jow! Jeg måtte installe ad flere gange og accptere at få den unyttige
Photo Impression ind.

>Vær opmærksom på at hvis du tager batteriet ud eller det løber
>helt tør, så smutter alle billederne pist væk

Ja. Det var den anden ting, der ærgrede mig. Det gør dimsen temmelig
uegnet til feriebrug. Det var ellers mit formål med den

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : izeqb

Dato : 05-08-02 23:47

On Tue, 06 Aug 2002 00:21:58 +0200, Peter Loumann <peloda@tiscali.dk>
wrote:

> [...]

Jeg tror ikke det er softwaren der er noget galt med.
Når jeg sætter USB stikket i computer og i Kamera, så står der PC på
kameraet.

I manualen står der at man skal tænde for kameraet derefter, det kan
jeg ikke. Der står bare PC

Det der med strøm igennem USB'en, hvordan sætter jeg det til?
På motherboardet?

MVH.
Hjalte aka. izeqb

---

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-08-02 09:53

> Jeg tror ikke det er softwaren der er noget galt med.
> Når jeg sætter USB stikket i computer og i Kamera, så står der PC på
> kameraet.

Jeg kan desværre ikke svare mere specifikt om dit kamera. Men alle andre
kameraer jeg har haft/prøvet har der også bare stået PC eller PC Mode på,
når den var forbundet til computeren. Hvilket styresystem bruger du?

Mvh Mark
--
www.improve.dk

Fra : GiWeo

Dato : 06-08-02 10:10

Hejsa

>Softwaren er lidt speciel, men med lidt tålmodighed burde du kunne hente
>billeder ud. Vær opmærksom på at hvis du tager batteriet ud eller det løber
>helt tør, så smutter alle billederne pist væk

Man kan godt nå at skifte batteri hvis man er hurtig - jeg har da
gjort det mange gange !!!

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-08-02 10:45

GiWeo <do@os.dk> skrev:

>hvis du tager batteriet ud eller det løber
>
>Man kan godt nå at skifte batteri hvis man er hurtig - jeg har da
>gjort det mange gange !!!

Jeg har prøvet én gang, ud-ind igen så hurtigt, jeg kunne. Alle pix
pist væk!

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 06-08-02 10:47

Generelt er det er problem hvis man har sat sine "ting" til USB porten før
man har installeret sin software, så kan computeren ikke genkende enheden,
og inaktiverer den...
Hvis du har gjort dette skal du gøre følgende:
1) Sluk computeren
2) Pil enheden fra
3) Start computeren
4) Fjern installeret software, og fjerne enheden fra din "Hardware
håndtering" (Hedder noget forskelligt i de forskellige styre systemer, men
kig under Kontrol panel, og du finder løsningen)
4) Genstart computeren
5) Installer din software
6) Sluk computeren
7) Sæt din enhed til
8) Tænd computeren
9) Se om skidtet virker...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : izeqb

Dato : 06-08-02 13:44

On Mon, 05 Aug 2002 23:58:36 +0200, izeqb <isak@city.dk> wrote:

>Hejsa....
>Så var jeg lige nede i Merlin og købe det Digi kamera de har til 399,-
>Jeg ville ønske jeg kunne give nogle billed eksempler og fortælle en
>masse godt om det.

Det kan jeg nu.
Men det er vist ikke nødvendigt alligevel, eftersom mange af jer
allerede kender det

>Er der andre der har sådan et kamera eller kender det?

Det var der og tak for hjælpen

>Men det kører altså ikke helt for mig og min nye kamera

Men det gør det nu.
Der var åbenbart to steder i BIOS jeg skulle slå USB til.
Jeg havde den kun enabled det ene sted.

MVH.
Hjalte aka. izeqb

---

Fra : Jesper Hansen

Dato : 06-08-02 21:06

"izeqb" <isak@city.dk> wrote in message
> [...]
>
> 3. Press the MODE button to turn the StyleCam Deluxe ON."
>
> Men det kører altså ikke helt for mig og min nye kamera

Nu har jeg godt nok aldrig fået læst manuel'en, med har er hvad jeg gør.
Tager kameraret, sætter stikket i, og henter så billederene.
Det er fuldstendigt lige meget om kameraret er tændt eller slukket, da det
tænder automatisk når du montere USB-stikket (Der står PC i LCD)

Mvh Jesper Hansen