Error i Toast
Fra : Jørgen Angel

Dato : 05-08-02 22:19

Jeg har et problem når jeg brænder med Toast (3.57).
Jeg har brændt en halv snes cd'ere fra en extern HD. Det var relativt
store billedfiler for det meste. Men når jeg prøver at brænde en mappe
med ca. 7.000 små filer (i alt ca. 150 MB) går det galt. Jeg har prøvet
at kopiere dem over på en anden HD og brænde der fra. Stadig problemer.
Jeg får, når den er næsten færdig, en error:
Sense Key = Illigal Request
Sense Code = Ox 21
Buffer Underrun.

Manualen siger at jeg skal slå alle (ikke nødvendige) extensions fra.
Fjerne alle ikke nødvendige drev fra kæden. Checke kabler og
terminatorer. Vælge lavere brænderhastighed (er prøvet).
Men hvorfor? Hvad er galt? Er det de mange små filer? Hvad er det der
får Toast til at gå i sort?

Kloge råd og kommentarer modtages med tak,
Jørgen Angel

Fra : Peter Kiil

Dato : 05-08-02 22:22

in article 1fggtnx.1c0hekj1gtiwjaN%angel@inet.uni2.dk, Jørgen Angel at
angel@inet.uni2.dk wrote on 05/08/02 23:18:

> [...]
> får Toast til at gå i sort?
>
> Kloge råd og kommentarer modtages med tak,

Cachen op og brændehastigheden ned.
--
/peter

"All right, let's not panic. I'll make the money by selling one of my
livers. I can get by with one."
Homer Simpson.

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-08-02 22:17

In article <B974B92E.1C628%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Cachen op og brændehastigheden ned.

Samt lade være med at tildele Tost mere RAM end standard.

Fra : Peter Astrup

Dato : 05-08-02 22:27

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
> får Toast til at gå i sort?
>
> Kloge råd og kommentarer modtages med tak,

Hvilken hastighed brænder du på??, prøv evt. på 2 gange hastighed
--
vh Peter Astrup
MacData

Fra : Jørgen Angel

Dato : 05-08-02 22:35

Peter Astrup <peter@macdata.dk> wrote:

> Hvilken hastighed brænder du på??, prøv evt. på 2 gange hastighed
> --

Det har jeg prøvet. Jeg kan prøvet at sætte cashen op som Peter
foreslår. Jeg forstår bare ikke det skulle være nødvendigt med en
brænding på sølle 150 MB når det er gået fint med at brænde 600 MB med
samme cash. Men det har måske noget med antallet af filer at gøre. Jeg
har i øvrigt sat cashen til Generous, men det er måske ikke generøst
nok??

Jørgen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-08-02 22:42

> [...]

> samme cash. Men det har måske noget med antallet af filer at gøre. Jeg
> har i øvrigt sat cashen til Generous, men det er måske ikke generøst

Hvis du flytter 100 MB text fra en disk til en anden og 100 MB .jpg, så
tager det ikke lige lang tid. Jeg ved ikke hvorfor.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-08-02 22:37

> [...]

> får Toast til at gå i sort?
>
> Kloge råd og kommentarer modtages med tak,

Hvis din brænder kan brænde x1 hastighed så gør det. Det tager tid, men
det virker 100%

Dejligt at høre fra dig igen i øvrigt. 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jørgen Angel

Dato : 05-08-02 22:48

> Hvis din brænder kan brænde x1 hastighed så gør det. Det tager tid, men
> det virker 100%
Mener du sådan uden videre? Uden at sætte cashen op, uden at afmontyere
alle SCSI ting osv?

> Dejligt at høre fra dig igen i øvrigt. 8-D
I lige måde!

Jørgen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-08-02 22:51

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> Mener du sådan uden videre? Uden at sætte cashen op, uden at afmontyere
> alle SCSI ting osv?

Jeg brænder altid ved x1 på en gammel SCSI brænder og jeg kan høre mine
CD'ere i diskman, bil, stereo, iTunes, overalt.

Langsommeligt men klippestabilt.

> I lige måde!

Tak.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jørgen Angel

Dato : 05-08-02 23:09

> Jeg brænder altid ved x1 på en gammel SCSI brænder og jeg kan høre mine
> CD'ere i diskman, bil, stereo, iTunes, overalt.

Jeg vil nu gerne bede mig fritaget for lige frem at høre mine gamle
korrespondancer mv.

Fra : Jesper

Dato : 05-08-02 23:21

> [...]

> får Toast til at gå i sort?
>
> Kloge råd og kommentarer modtages med tak,

Sæt RAM cachen til 64MB, genstart uden udvidelser når du vil brænde. Sæt
cache disk til samme som den harddisk der brændes fra. Lav evt. et toast
image på din egen harddisk først. Sørg for at brænderen e den eneste
eksterne enhed på SCSI kæden og hvis du brænder fra en extern HD på SCSI
kæden skal brænden sidde som første enhed. Søg naturligvis for at din
SCSI kæde er korrekt termineret og at kablerne er hele og ubeskadte og
sidder rigtigt på. Sæt brændertempoet ned.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Jesper

Dato : 05-08-02 23:26

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> [...]
> SCSI kæde er korrekt termineret og at kablerne er hele og ubeskadte og
> sidder rigtigt på. Sæt brændertempoet ned.

Og hvis du vil gøre det rigtigt godt, så formatter en af dine harddiske
og lav en partition på 650 eller 700 MB , afhængigt af om du brænder 74
eller 80 min CD-R. Kør så Speed Disk på partirionen og sæt den til
Optimize For CD Recording.