Billige flybilletter FRA USA til Danmark?
Fra : Henrik Astrup

Dato : 16-02-01 23:51

Hvor kan man købe billige flybilletter på Internettet? Vi har brug for to
enkeltbilletter fra USA til København efter en rundrejse som afsluttes i NY.

De danske rejsebureauer vi har snakket med tager en formue for
enkeltbilletter fra USA til Danmark, og de amerikanske rejsebureauer jeg har
fundet sælger ikke til kunde udenfor USA. Nogen ideer?

Venlig hilsen,

Henrik

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 17-02-01 11:34

Prøv i London. Det er umuligt at købe billige enkeltrejser. De koster det
samme som en dobbelt. Hvorfor ikke købe billetten det samme sted som i køber
udrejsen?

Kennet

Fra : Henrik Astrup

Dato : 17-02-01 15:02

Fordi vi efter tre års arbejde på Grønland er ved at hjemrejse til Danmark.
I stedet for at rejse direkte fra Grønland til København rejser vi vestover
via Canada til USA inden vi tilsidst vender snuden mod Danmark.

Men rejsebureauerne er vist ikke vant til at sælge billetter som ikke
starter og slutter i Danmark eller Grønland. Og de steder jeg har fundet med
billige flybilletter, f.eks. www.economytravel.com vil ikke sælge til
personer udenfor USA. Det billigste vores rejsebureau har tilbudt os er
Toronto - København for 5.200 kr. pr. billet.

Venlig hilsen,

Henrik

Fra : Jesper Christensen

Dato : 17-02-01 19:07

Hvorfor bruge rejsebureau når internettet er opfundet!??!?!?!

Jeg ville i jeres tilfælde kontakte British Airways i Danmark, nummeret er
www.britishairways.dk og bestille en normal returbillet og høre om de har
nogen specielle tilbud for tiden. Det har de næsten altid. Sidst kom jeg
herover for 2300.- for en returbillet. Du kan jo bare smide billetten fra
KBH-USA væk og kun bruge den den anden vej.

Ellers så kan jeg fortælle dig at Yahoos søgemaskine i øjeblikket viser en
returbillet til København fra Detroit, hvilket er den nærmeste by jeg er,
for 364 Dollars, hvilket vel er en 3000.-

Så drop dit rejsebureau, hvis ikke de kan skaffe det samme.......

Med Venlig Hilsen/Best Regards
Jesper "BigJay" Christensen
Ionia, Michigan
E-mail : bigjay@image.dk
GO LEAFS GO!!!

Fra : Henrik Astrup

Dato : 17-02-01 22:42

Ideen med at købe en returbillet fra Danmark til USA, og kun benytte den fra
USA til Danmark er desværre lidt usikker. Hvis selskabet ser, at man ikke
har brugt billetten fra Danmark til USA vil de normalt slette billetten den
anden vej, så man risikerer at stå uden billet når man skal bruge den. Det
er hvad mit rejsebureau fortæller mig, og jeg er også stødt på advarslen på
et par online billetburauer.

Det bedste er stadig et amerikansk eller canadisk billetburau, som vil
levere til lande udenfor USA. De vil kunne sælge en enkelt- eller
returbillet til Kbh. fra Canada eller USA, alt efter hvad der bedst betaler
sig. Men sådan et bureau findes åbenbart ikke.

Jeg vil prøve www.BritishAirways.dk som du anbefaler. Jeg kan se, at også
www.flybilletter.dk måske sælger fra f.eks. USA til Danmark, men kun hvis
man kontakter dem telefonisk. Lidt underligt, men værd at prøve.

Fra : N/A

Dato : 17-02-01 22:43

Fra : Henrik Astrup

Dato : 17-02-01 22:43

Ja, men desvære kun fra DK til Canada. Vi har brug for en rejse som går den
modsatte vej.

Venlig hilsen,

Henrik

Fra : N/A

Dato : 18-02-01 16:50

Fra : Henrik Astrup

Dato : 18-02-01 16:50

Det var en mulighed at købe billetten når først vi står derovre, men vi har
hørt rygter om at man ikke kan få indrejsetilladelse/visum til USA,
medmindre man kan vise en gyldig returbillet. Det burde dog være muligt at
få kontakt til et canadisk rejsebureau via e-mail, så man kan købe det af
den vej.

Tak for de gode råd!

Venlig hilsen,

Henrik

Fra : Pierre

Dato : 19-02-01 03:45

Hvad med Icelandair, de har normalt billige biletter fra USA til DK og de
har måske et kontor på Grønland der kan sælge biletter.
Pierre

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 24-02-01 05:30

"Christian Lyng" <christian@SPAMchristian-lyng.net> writes:

> [...]
> afgifter så burde den kunne fås billigere i Canada, ellers kan man
> ikke booke den via DK, og hente den i lufthavnen i Toronto?.

Hvis du ikke har en billet ud af landet vil de ikke lukke dig ind.

--
ask bjoern hansen - http://ask.netcetera.dk/