Regntid på Borneo
Fra : Niels Hansen

Dato : 05-08-02 17:47

Hej rejseforum
Vi er to, som påtænker rejse til Borneo (Malaysisk del) fra ca 15 okt. - 15
nov. Ment som rundrejse og dykkerferie.
Det er efter sigende i regntiden.
Mit spørgsmål går på om der er nogen, som har erfaring med ophold på Borneo
i denne periode ?
Hvor slemt er det ?
Er det ligesom i Thailand, hvor regnen oftest falder om aftenen/natten ?
Vil I direkte fraråde os at rejse på denne årstid ?

Håber på hurtigt svar, da billetterne er midlertidligt reserveret.
Mvh
Niels

Fra : Kevin & Tina

Dato : 05-08-02 19:34

> [...]
> Er det ligesom i Thailand, hvor regnen oftest falder om aftenen/natten ?
> Vil I direkte fraråde os at rejse på denne årstid ?
At rejse i regntiden kan ære ret sjovt og ihvertfald en anden oplevelse, jeg
har prøvet det på phillipinerne, meget varmt og meget mudret og meget vådt
om eftermiddagen, men ikke noget problem.

> Håber på hurtigt svar, da billetterne er midlertidligt reserveret.
Ja ja da
> Mvh
> Niels

Hej Niels
Du får lige et par links.
men såvidt jeg forstår det er det max et par timer om eftermiddagen det
regner voldsomt.
Hvis du forstår Engelsk har jeg den seneste udgave af Lonely planet,
malaysia singapore og brunei, som du evt kan låne mod et depositum, jeg skal
førast bruge den 23 nov og der er du jo hjemme igen eller?

men i den står der ihvertfald alt om regntid osv

Og her er et par links
I det først kan du jo spørge om det samme
http://www.backpacker.dk/modestedet/brevkassen/malaysia/default.asp
og på lonely planet har de "thorn three" hvor en masse andre rejsende gerne
besvarer dine spørgsmål.
http://www.lonelyplanet.com/
VH kevin

" We do a lot of surfing here. I like to finish operations early. " (
Lieutenant Colonel Kilgore )