Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Valg af Grafikkort
Fra : rick

Dato : 04-08-02 21:55

Hej i gruppen,

Min storebror er WarCraft-fan og har lige købt Reign of Chaos. Desværre har
han et gammelt grafikkort og spillet hakker på det vildeste. Han overvejer
også at købe Black and White, da det nogen steder er røget meget ned i pris.
Jeg mener også, man skal have et ret kraftigt 3D-kort til det?
Kortet, han har nu, er et ATI RAGE Pro Turbo 2xAGP.

Derfor vil jeg spørge om, nogen kan anbefale et godt kort, så han i hvert
fald kan spille ovennævnte spil - det må selvfølgelig også være lidt
fremtidssikret... Han bruger ikke sin computer så tit til
skrive/arbejde osv.

Hans Computer er:
Win98 m. 64mb ram
500Mhz intel pentium
Der er AGP-slot i bundkortet

Han vil ofre max en 1200kr på det - helst billigere.

Hilsen rick...

Fra : JRS

Dato : 04-08-02 22:44

"rick" <rick@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 500Mhz intel pentium
> Der er AGP-slot i bundkortet
>
> Han vil ofre max en 1200kr på det - helst billigere.

Tjaa.. hans comp er jo ikke alt for stor i sig selv .. Han skulle ihvertfald
overveje at få sig noget mere ram . Det vil nok ikke helt slå til ved spil
som Black&White .. Ram er dog heller ikke særligt dyrt ..
Til GFX vil jeg foreslå et GF3 TI200 .. Koster lige omkring 1000kr og det
har en rigtig god 3d ydelse .. CPU'en vil dog nok ikke kunne trække alt
kraften ud af kortet, men gf3 vil kunne holde et godt stykke tid endnu :)

MVH
JRS

Fra : rick

Dato : 05-08-02 13:03

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har en rigtig god 3d ydelse .. CPU'en vil dog nok ikke kunne trække alt
> kraften ud af kortet, men gf3 vil kunne holde et godt stykke tid endnu :)

Det kort vil jeg lige kigge nærmere på så... tak for svaret...

Jeg har imidlertid fået tilbud på, at kunne købe et ældre Voodoo3-kort, som
bare ligger og flyder, til billige penge.
Ville det kunne klare spillene i første omgang? Eller er det spild? (Jeg kan
få det for en 100-lap).

Hilsen rick...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-08-02 13:53

"rick" <rick@surfpost.dk> skrev:
> Jeg har imidlertid fået tilbud på, at kunne købe et ældre
> Voodoo3-kort, som bare ligger og flyder, til billige penge.

Køb et bedre et, grafikken vil ikke være tilfredsstillende
i B&W.

/Mikael

Fra : Kristian Espensen

Dato : 05-08-02 21:15

"rick" <rick@surfpost.dk> wrote in message

> [...]
> fald kan spille ovennævnte spil - det må selvfølgelig også være lidt
> fremtidssikret... Han bruger ikke sin computer så tit til

Køb 256 mb ram ekstra fx disse til 359 kroner:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494657926
Jeg har selv en 128 mb blok fra samme producent og de er ok.

> Han vil ofre max en 1200kr på det - helst billigere.
Geforce 2 MX400 til 399 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364847999

I alt inklusive fragt lige under 1000 kroner. Rammene er vigtige i spil som
Warcraft, og jeg ser ingen grund til at ofre penge på GF3, eller GF4 for den
sags skyld.

--
Med venlig hilsen Kristian