Radeon 8500 .. Hvilken skal man vælge ;)
Fra : JRS

Dato : 04-08-02 19:59

Hejsa folkens !

Sidder og overvejer stækt at skifte mit "ellers nyindkøbte" Palit Daytona
GF4mx440 ud med et Radeon 8500. Er dælme ved at være træt af Nvidias ringe
tv-out (skiftede fra et G400 til nuværende)..
Har kigget på edbpriser.dk og læst en masse reviews af de forskellige kort,
og fundet ud af at den ellers dejlige pris der er på ATI's egen radeon 8500
ikke er ATI alligevel , men blot edbpriser der endnu engang har lavet en
fejl ..

Følgende kort er i søgelyset og vil gerne høre hvis der er nogen der har
erfaringer/viden om dem :

Powermagic Radeon 8500LE Retail : (1350)
Har læst i et review at dette kort faktisk er build by ATI men er droslet
lidt ned i fart og så smækket et ekstra mærkat på .. clock 250/250

Point of View Radeon 8500 Tv-Out : (1395kr)
Kortet her er ikke et 8500LE men et 8500, hvilket vil sige at det kører
med clock 275/275 .. Kan dog ikke lige finde nogen reviews eller lign sååå..
Nogen der ved noget om hvordan det er støjmæssigt ? eller andet ?

Svar modtages med kyshånd

MVH
JRS

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 04-08-02 20:26

Forskellen på 8500 og 8500LE er performance mæssigt ikke mere end 8-10%.
Mht. støjen så burde der ikke være en forskel dér.

Fra : JRS

Dato : 04-08-02 20:35

"Andreas Swiatek" <Erne@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Forskellen på 8500 og 8500LE er performance mæssigt ikke mere end 8-10%.
> Mht. støjen så burde der ikke være en forskel dér.

Ved godt at ud fra div benchmarks er den direkte forskel mellem de to er
marginal .. Tænkte mere på om der er nogen der kender de nævnte kort .. Og
om der er en kvalitets forskel på de 2 .. Nu da man får en 8500 til ca samme
pris som et 8500LE ..

MVH
JRS

Fra : Jonathan

Dato : 16-08-02 13:24

Jeg har hørt og læst mange opfordinger til at købe 128Mb ver af Radeon
8500LE, pga de mange MB ram...