Grafikkort til foto/video redigering
Fra : peter jensen

Dato : 03-08-02 21:15

Jeg står foran at skulle skaffe en ny P4 1,6Ghz, 512MB RAM der skal anvendes
til grafik, fotoredigering og evt. videoredigering. Men jeg ved ikke rigtigt
hvad jeg skal satse på mht. grafikkort. Jeg vil selvfølgelig ikke ofre mere
end nødvendigt og da der ikke skal spilles på computeren er der vel ikke
brug for de nyeste hurtige grafikkort, eller?

Muligvis skal jeg også anvende den til TV.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-08-02 21:28

> [...]
> end nødvendigt og da der ikke skal spilles på computeren er der vel ikke
> brug for de nyeste hurtige grafikkort, eller?

Nej, overhovedet ikke.. Det ultimative vil være et Matrox Parhelia, men det
er ret dyrt, så jeg vil anbefale et Matrox G400, som også er blandt de
bedste hvad angår 2D billedkvalitet.

> Muligvis skal jeg også anvende den til TV.

Kan også lade gøre med et G400, også i udmærket kvalitet.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : JRS

Dato : 03-08-02 21:37

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> Kan også lade gøre med et G400, også i udmærket kvalitet.

Udemærket ?? Det er sku et af de beste kort du kan få til TV-out ,, Havde et
før og kører med gf4mx nu .. G400 slår den med flere længder ..

MVH
JRS

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-08-02 23:25

> Udemærket ?? Det er sku et af de beste kort du kan få til TV-out ,, Havde
et
> før og kører med gf4mx nu .. G400 slår den med flere længder ..

Ja, men nu regner jeg ikke Nvidia-baserede kort for rigtige grafikkort.
Har set kvaliteten på flere af dem, og det var ikke nogen nydelse. Det er
det forresten heller ikke med alle de ATI All-In-Wonder kort jeg har set.
Utroligt som ATI har skoddet sig selv med de kort. Mit næste grafikkort
hedder Matrox Perhelia eller muligvis noget endnu bedre (sikkert også
Matrox).

I forhold til et professionelt kort er Matrox' TV-out ikke specielt godt,
men det er klart blandt de bedste af de grafikkort der kan købes for penge..

signing off.. Martin Sørensen