Biosopgradering?
Fra : Lyrik

Dato : 03-08-02 18:52

Hvordan opgraderer man bundkortsbios på et NTFS filsystem?
Jeg ville være glad for at høre en som har prøvet det.

Hilsen
Jens

Fra : kh

Dato : 03-08-02 18:59

> Hvordan opgraderer man bundkortsbios på et NTFS filsystem?
> Jeg ville være glad for at høre en som har prøvet det.

Du placerer bare Bios programmet og *.bin filen på den samme floppy, som du
booter med. Hvis du ikke har en boot disk, kan den downloades fra
http://www.bootdisk.com/

Mvh
Kim

Fra : B. Sørensen

Dato : 03-08-02 19:03

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote
> Hvordan opgraderer man bundkortsbios på et NTFS filsystem?

BIOS (bundkort) har da ikke en dyt at gøre med NTFS (HD filsystem) Det vil jeg da mene i hvertfald...

> Jeg ville være glad for at høre en som har prøvet det.

Jeg har engang flash'et en BIOS. Du går ind på din MB producents hjemmeside under det specifikke MB og finder en nyere version.
Herinde skulle der også gerne være et program du skal bruge til at flashe din chip med (og lidt information om samme).

Du skal bare vide, at går de noget galt under opdateringen er du mildest talt fucked :)

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 03-08-02 19:12

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> writes:

> Hvordan opgraderer man bundkortsbios på et NTFS filsystem?
> Jeg ville være glad for at høre en som har prøvet det.

Biosen har ikke noget med filsystemet at gøre, det er en chip på
bundkortet.

Generelt skal man hente en bios-fil som skal skrives til biosen vha et
program. bios-fil og program finder du på producenten af dit bundkorts
hjemmeside. For at kunne hente de rigtige filer skal du vide hvilket
bundkort du har, så du får hentet de rigtige stumper.

Skriv evt. i gruppen hvilket bundkort du har, så er der måske nogen
der er venlige og poster et link.

Christoffer Olsen

Fra : Lyrik

Dato : 03-08-02 19:21

"Christoffer Olsen" <christofferolsen@ninja.dk> wrote in message

> [...]
> bundkort du har, så du får hentet de rigtige stumper.
>
> Skriv evt. i gruppen hvilket bundkort du har, så er der måske nogen

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tak til jer alle sammen for jeres venlighed!
Jeg har allerede filen. Men det var det med bootdisken jeg manglede. Jeg
troede i min naivitet at XP havde en indbygget mulighed for at udføre den
opgave.

Hilsen
Jens

Fra : Madsen

Dato : 03-08-02 20:47

Lyrik skrev:

> Men det var det med bootdisken jeg manglede. Jeg troede i min
> naivitet at XP havde en indbygget mulighed for at udføre den
> opgave.

Smid en diskette i dit a-drev, højreklik på diskettedrevet inde
i Denne Computer, vælg 'Formater' og ving af i 'Opret en MS-DOS
bootdisk'. Den bootdiskette smider du så BIOS-opdateringen og
programmet til at udføre opdateringen på og starter pc'en på
disketten, medmindre opdateringen kan køre fra Windows forstås,
for så er ovenstående jo ikke nødvendigt. :)

Madsen.