MacOS X og HP DeskWriter printere
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 16-02-01 17:57

Er der nogen der ved om HP DeskWriter printerne [de findes i flere
versioner, med eller uden farve] virker under MacOS X?

Personligt bruger jeg en HP DeskWriter 560C til farveudskrift, en HP
LaserJet 4050N/duplex til sorthvidudskrift.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-02-01 22:18

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Er der nogen der ved om HP DeskWriter printerne [de findes i flere
> versioner, med eller uden farve] virker under MacOS X?

virker pt. ikke, HP vil ikke udgive drivere før Mac OS X er i buikkerne.

NB. serielport og localtalkport printning er ikke og bliver aldrig
understøttet, og hvad angår din gamle blækprinter tror jeg ikke HP har i
sinde at understøtte den under X.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 16-02-01 22:46

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> NB. serielport og localtalkport printning er ikke og bliver aldrig
> understøttet, og hvad angår din gamle blækprinter tror jeg ikke HP har i
> sinde at understøtte den under X.

Printeren er tilsluttet gennem ethernetporten [gennen phonenet/ethernet
adaptor og hub]. Og jeg har kontrolleret at jeg sagtens kan bruge
printeren fra en Windåse [Windows 98] - man skal her blot bruge DeskJet
560C driveren.

Men jeg har jo sikret mig med min HP LaserJet 4050N/duplex. Som dog
ganske vist kun er sort/hvid. Jeg havde ikke lyst til at ofre 30.000 på
en farveprinter.