Hvad kan man gøre mod myggestik
Fra : Kim

Dato : 03-08-02 11:51

Hvad kan men gøre mod myggestik. Der er udsolgt alle steder
Er der noget man selv kan gøre. Det klør bare

Hilsen Kim

Fra : Kirstine

Dato : 03-08-02 12:04

In article <3d4bb5a3$0$72764$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
kim7@esenet.dk says...
> Hvad kan men gøre mod myggestik. Der er udsolgt alle steder
> Er der noget man selv kan gøre. Det klør bare
>
> Hilsen Kim

På apoteket kan du købe Klorhexidin Creme, som både lokalbedøver og køler
- det hjælper rigtig godt på den irriterende kløe.

Hvis det er udsolgt, så tag en pose ærter eller noget andet fra fryseren
og læg på stikket.
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Kim

Dato : 03-08-02 12:06

Tak for det hurtige svar. Det vil jeg prøve

Hilsen Kim

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 03-08-02 15:07

"Kirstine" <minipip@paradis.dk> wrote in message
> [...]
>
> På apoteket kan du købe Klorhexidin Creme, som både lokalbedøver og køler
> - det hjælper rigtig godt på den irriterende kløe.

Hmm, klorhexidin har nu ingen lokalbedøvende effekt. Det virker derimod
desinficerende. Mon ikke du mener lidokain-creme?

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Kirstine

Dato : 03-08-02 15:38

In article <6tR29.2450$G3.180105@news010.worldonline.dk>,
smurfINGENSPAM@rrk.kollegienet.dk says...

> "Kirstine" <minipip@paradis.dk> wrote in message

> Hmm, klorhexidin har nu ingen lokalbedøvende effekt. Det virker derimod
> desinficerende. Mon ikke du mener lidokain-creme?

*laver en ægte Homer* Do'h!! Jo da...det er ikke sådan, når det er
weekend

Fra : Aragorn_DK

Dato : 03-08-02 17:04

Hejsa.

Du kan købe en lille stift på apoteket der hedder en Mepyraminstift 2% -
samme størrelse som en læbestift - den smører du godt rundt på stikket med,
det ta'r kløen og hævelsen.

Venlig hilsen Aragorn

----------------------------
http://www.furnituretiger.dk
----------------------------

Fra : Emil

Dato : 03-08-02 21:57

On Sat, 3 Aug 2002, Kim wrote:

>Hvad kan men gøre mod myggestik. Der er udsolgt alle steder
>Er der noget man selv kan gøre. Det klør bare

Den 'gift' som myggen spytter i stikket, har meget til fælles med
giften fra rygpiggene i fjæsingen, og behandlingen er den samme:
varme.

Når du opdager at et myggestik begynder at klø, skal stedet
opvarmes til omkring 40 grader C (gerne lidt mere) i et par
minutter. Det vil ødelægge/nedbryde 'giften' og dermed standse
irritationerne i huden.

Den kortvarige opvarmning virker, fordi stikket er lille og
overfladisk (i modsætning til stik af fjæsing).

I praksis kan mange ting bruges: En varm kaffekop, en plastpose
med varmt vand (opvarmet i microbølgeovn), hold stedet under den
varme vandhane (husk at åbne for vandet), en hårtørrer, varmt
sand og find selv på flere.

Det har vist sig at blot 40 sekunder er tilstrækkeligt, men
varmen virker behagelig og undertrykker kløen, så fortsæt så
længe det er komfortabelt.

Man skal være opmærksom på, at spædbørn kan få skoldninger ved
temperaturer på eller over 40 grader C.

---ooo0ooo---

I praksis bruger vi altid så varmt et medie som muligt, hvor det
netop ikke føles ubehageligt. Ofret kan selv bestemme
temperaturen.

Og det virker - hver gang (patentanmeldt). Metoden virker også på
mange andre slags insektangreb m.v.

m.v.h. Emil

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-08-02 12:55

Emil <emilsen@image.dk> wrote:

> [...]
> temperaturen.
>
> Og det virker - hver gang (patentanmeldt). Metoden virker også på

det lyder RIGTIG spændende... har lige tilbragt de sidste 4 dage med at klø
på henved 40 myggestik fordelt på hele min krop......
og jeg har prøvet ALT... lokalbedøvende, antihistamin og så videre... intet
hjalp... men nu laver jeg mig da bare en kop skoldhed te og sætter
imod))
jeg skal nok melde tilbage*G*

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Kim

Dato : 04-08-02 13:04

Jeg venter spændt om det virker

Fra : Emil

Dato : 04-08-02 16:28

On Sun, 4 Aug 2002, Sabina Hertzum wrote:

> [...]
>og jeg har prøvet ALT... lokalbedøvende, antihistamin og så videre... intet
>hjalp... men nu laver jeg mig da bare en kop skoldhed te og sætter

Skoldhed er nok lige i overkanten
Hvis myggestikkene er 'gamle' så der er megastore hævelser, så
skal der længere tid til, så varmen kan trænge ned i det ramte
område (3-5 minutter), og behandlingen skal muligvis gentages.

Her er en 'griselampe' (den infrarøde varmelampe) eller en
'Elstein-lampe' (porcelænsvarmelampe) med reflektor til stor
hjælp.

Varmen kan også opnåes v.h.a. et brændglas (lup) - lidt afhængigt
af vejret og solens stilling. Det er nok mest til spejdere.

>jeg skal nok melde tilbage*G*

Tak; men jeg véd hvad resultatet bliver )

m.v.h. Emil

Fra : Aragorn_DK

Dato : 16-08-02 11:44

-snip-

> [...]
> temperaturen.
>
> Og det virker - hver gang (patentanmeldt). Metoden virker også på

----
Hmjoh...jeg prøvede varmemetoden med både varmepude og de små
lommevarmerpuder man kan købe - det virkede 1/2 time, så var den gal
igen...det tog godt nokk den værste hævelse, men min hud så sgu ikke for
sund ud bagefter - svampet og med en vabel - adder! >
Nu skal det lige siges at når jeg får myggestik så hæver de som jeg ved ikke
hvad - så jeg gav stikkene en ordentlig omgang med varmen. Jeg sad troligt
1/2-1 time med varmepuden for næsten fuld skrue. Da stikkene begyndte at klø
igen prøvede jeg de små lommevarmerpuder man knækker, så afgiver de varme -
det lindrede, men det gik altså bare ikke i længden.
Fat i antihistaminerne - jeg glemte dog lige at de giver mig
åndedrætsbesvær - så var det at jeg gav op og kravlede i seng! *GGG*

Og selvfølgelig havde "kvajet" her glemt at købe en Mepyraminstift til sig
selv...*ralle*

Nå, nok om det - jeg vil bare sige, at hvis det med varmen virker for jer
andre så er det skønt - men på mig virker det sgu ikke særligt godt.
Det er noget snot når man som jeg elsker at fiske - i vores ellers skønne
vådområder er der jo masser af myg, så der står den på lange bukser og
langærmede skjorter uanset hvor varmt det er, og ellers antihistaminer i rå
mængder...
Frigiv DDT og blæs myggene baglæns ud af kataloget!!! *GGG* (just joking)

Myggefrit Danmark! ;oD

MvH Aragorn_DK

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 17-08-02 14:15

"Aragorn_DK" <Aragorn@welles.dk> wrote in message
<snip>
> [...]
> Fat i antihistaminerne - jeg glemte dog lige at de giver mig
> åndedrætsbesvær - så var det at jeg gav op og kravlede i seng! *GGG*

Nej, jeg var også lidt skeptisk. Var det et nyt eller gammelt myggestik?
Umiddelbart kunne man godt forestille sig, at metoden fungerer på helt nye
stik, men når immunresponsen først er kommet rigtig igang, har jeg svært ved
at se hvordan varme skulle gøre nogen forskel

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Aragorn_DK

Dato : 17-08-02 18:08

-Snip-
> [...]
ved
> at se hvordan varme skulle gøre nogen forskel

Øh... stikket var ca. en-to dage gammelt da jeg prøvede. Detr kan godt være
at det var derfor det ikke virkede.

MvH Aragorn_DK

Fra : rick

Dato : 04-08-02 22:17

"Kim" <kim7@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der noget man selv kan gøre. Det klør bare

Viljestyrke!
Lader jeg være med at kradse i en 20-30 minutter, kan jeg ikke mærke noget
mere.

Hilsen rick...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-08-02 21:16

> Viljestyrke!
> Lader jeg være med at kradse i en 20-30 minutter, kan jeg ikke mærke noget
> mere.

Hmm, jeg kan ikke mærke noget de første 12-24 timer, og så kommer det. Varer
typisk 3-4 dage, så jeg prøver den med varmen

Mvh Maria

Fra : M. Knak

Dato : 06-08-02 07:42

Hej

> Hvad kan men gøre mod myggestik. Der er udsolgt alle steder
> Er der noget man selv kan gøre. Det klør bare

Jeg er bruger et godt gammel husråd.... tandpasta.
Ved ikke hvorfor det virker.. men det virker...

Når jeg opdager jeg er stukket... ind og smøre et lag tandpasta på,
og 3-5 min efter er kløen væk...
Man ser godt nok lidt sjov ud... men man får jo "nul huller" *griner*

Vh
M. Knak

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 06-08-02 16:16

> [...]
> og 3-5 min efter er kløen væk...
> Man ser godt nok lidt sjov ud... men man får jo "nul huller" *griner*

Mon det ikke skyldes at der er pebermynte i tandpasta?
Pebermynte virker nemlig kløe-stillende :)

Pia

Fra : Thomas E

Dato : 06-08-02 19:01

>Mon det ikke skyldes at der er pebermynte i tandpasta?
>Pebermynte virker nemlig kløe-stillende :)

Nemlig. Jeg plejer bare at smøre noget tiger balsam, pebermynte olie eller
muskelvarmer på. Så holder det faktisk med det samme.

Fra : Rene Johansen

Dato : 07-08-02 16:02

Man kan også få en stift på apoteket der hedder ETONO den er også god