Grafikkorts køler larmer!
Fra : Martin Jensen

Dato : 03-08-02 10:08

Hej!
jeg laver musik på min computer, og har derfor brug for at en stille
computer når jeg indspiller. Computeren er faktisk rimelig stille indtil
grafikkortets køler begynder at køre. Det er et geforce 2 mx. Er der nogen
mulighed for at stoppe køleren, når der ikke er brug for den?

Venlig hilsen
MArtin

Fra : Leif

Dato : 03-08-02 10:44

"Martin Jensen" <plymar1@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
> grafikkortets køler begynder at køre. Det er et geforce 2 mx. Er der nogen
> mulighed for at stoppe køleren, når der ikke er brug for den?

Hvis du har en pæn airflow i kabinettet, kan du rolig trække stikket ud for
blæseren. Det kan den sagtens klare.
mvh
Leif

Fra : Martin Jensen

Dato : 03-08-02 11:25

> Hvis du har en pæn airflow i kabinettet, kan du rolig trække stikket ud
for
> blæseren. Det kan den sagtens klare.
> mvh
> Leif

Kan der ske noget ved grafikkorten ved at jeg tager blæseren fra? kan jeg
komme til at brænde det af?

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 03-08-02 11:51

> Kan der ske noget ved grafikkorten ved at jeg tager blæseren fra? kan jeg
> komme til at brænde det af?

Der er altid en risiko. Men hvis du overhovedet ikke spiller 3D spil
på maskinen er der ikke noget at være nervøs for.

Mit Geforce 2MX (ASUS 7100) er uden blæser fra fabrikken.
Det synes jeg er en god ting. Hvis dit grafikkort mod forventning
skulle futte af, koster et nyt GF 2 MX-200 (uden blæser) kun
4-500kr.

Jeg ville ikke være bange for at fjerne blæseren. Nervøse typer
kan montere en 12dB papst blæser i nærheden.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Chingachgook

Dato : 03-08-02 13:58

jeg har monteret følgende på mit GF2 MX200 kort (og på min nortbridge på mit
bundkort):
http://www.studiedata.com/product.asp?product=189&page=1 <--- check og se om
hullerne til clipsene passer!
hvis de ikke gør så er der: