Shubidua-Knald i låget
Fra : Stikker Steen

Dato : 03-08-02 03:15

Hej!

Jeg har et trip,for tiden, med at genhøre de plader,jeg lyttede til
da jeg var barn,dvs. dansk musik fra 70'erne og 80'erne.
Bl.a en Shubi-dua-plade,"32 hits",som jeg ikke har hørt i 15 år.
På nummerlisten findes bl.a "knald i låget",
og vil gerne høre om den sang er tilegnet Johnny Madsen?
Der synges bl.a "Madsen er den fødte filur" og
"Snehvide har lavet et hit"?
Nogen der ved det?
Thanks.

Mvh

Bob-shi-bam med beep-bob band.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 03-08-02 04:54

"Stikker Steen" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> På nummerlisten findes bl.a "knald i låget",
> og vil gerne høre om den sang er tilegnet Johnny Madsen?
> Der synges bl.a "Madsen er den fødte filur" og
> "Snehvide har lavet et hit"?

Så vidt jeg husker, mente de TV-journalisten Flemming Madsen.

Mvh
Ove.

Fra : Stikker Steen

Dato : 03-08-02 16:53

> Så vidt jeg husker, mente de TV-journalisten Flemming Madsen.
>
> Tak for opklaringen.
Hvorfor var de mon sådan efter ham?

Fra : Ove Kristensen

Dato : 03-08-02 20:48

"Stikker Steen" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[klip]

> Hvorfor var de mon sådan efter ham?

Ja, men for dem som kan huske ham, så var han når han optrådte i fjernsynet
som speaker, en lille "filur" og samtidig en lille hygge onkel.

Mvh
Ove.

Fra : Troels

Dato : 03-08-02 16:56

> [...]
> og vil gerne høre om den sang er tilegnet Johnny Madsen?
> Der synges bl.a "Madsen er den fødte filur" og

Hvordan får du snehvide til at have noget med johnny madsen at gøre?

/Troels

Fra : Stikker Steen

Dato : 03-08-02 17:34

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan får du snehvide til at have noget med johnny madsen at gøre?
>
> Ja,det kunne du sige,men de synger Madsen,
så jeg tænkte,det måske var et øgenavn,de gav ham.
Hva' ve' jeg,jeg spørger bare.
Det viste sig jeg tog fejl,længere er den ikke.

Fra : Karina Hjorth

Dato : 04-08-02 17:24

> og vil gerne høre om den sang er tilegnet Johnny Madsen?

Det kan med 99,9% sikkerhed ikke være Johnny Madsen. Knald i låget udkom i
1976, og Johnny Madsen kom vel egentlig først rigtig frem i slutningen af
80'erne.

Jeg tror nu mere, det er et ordspil, som de har så mange af... De synger jo
bl.a.:

Check på bollen
livet er lige begyndt
nul rotationer i knolden
hovedet er bare til pynt
af med hatten
hjernemadsen er sur
vil den flippe så la' den
for madsen er den fødte filur

Ordspillet ligger i hjernemassen/hjernemadsen - og det at hele sangen
omhandler, hvorvidt man har roterende fis i kasketten eller ej. Jeg ved
ikke, om Snehvide har nogen bestemt betydning i sangen, eller om det hele
blot er fis og ballade, men den gang havde Shubidua en roadie, som blev
kaldt Hvide pga hans lange hvide år, så det kan evt. være et hint til ham.

Just my oppinion...

Karina

--
http://www.shubidua.nu