Ny 19" skærm - Hvad kan anbefales?
Fra : H.C. Bruus VACC-DK

Dato : 01-08-02 21:23

Hej allesammen

Pr. 1. September skal jeg ud og købe mig en ny 19" skærm. Den her 15" er sgu
ved at blive for gammel og kedelig
Hvad kan i anbefale som er både godt og billigt? Jeg har naturligvis taget
et glimt på edbpriser.dk men jeg har ikke megen erfaring i skærme da jeg
ikke har skiftet i snart 2 år, og jeg kunne godt bruge noget objektiv
rådgivning.

Tak for jeres svar

--

Greetings and regards,
H.C. Bruus

Fra : Mogens

Dato : 01-08-02 21:33

On Thu, 1 Aug 2002 22:23:22 +0200, "H.C. Bruus VACC-DK" <nice1@it.dk>
wrote:

> [...]
>et glimt på edbpriser.dk men jeg har ikke megen erfaring i skærme da jeg
>ikke har skiftet i snart 2 år, og jeg kunne godt bruge noget objektiv

Tjae, det kommer jo lidt an på hvad du anser for billigt
og hvilken kvalitet du vil have..
Jeg købte en 19" AOC 9GLR for 2000,- for et halvt år siden
og den er jeg rigtig glad for. Billedet står fint og skarpt i
1280 x 1024, men dog kun ved 75Hz. Ved 85Hz bliver det
lidt uldent at se på, men det er mest ved tekst at man lægger
mærke til det. Til surf og spil er det en kanon skærm til prisen.
Jeg mener skærmen kan fåes til omkring 1800 idag.

mvh Mogens

Fra : Lasse Thomassen

Dato : 01-08-02 21:34

Samsung. Helt klart en af Samsungs 19" skærme.
Den jeg varmest kan anbefale er Samsung Syncmaster 957DF. Altså DynaFlat.

Den kan købes for lige i underkanten af 3000kr. hvad er OK for såden en
kanon god skærm.

kik på www.prc-data.dk , der er nogle anmeldelser af den.

Mvh.

Lasse Thomassen

Fra : H.C. Bruus VACC-DK

Dato : 01-08-02 21:41

Hej med jer

Tak skal i have Kigger på jeres sites.

--

Greetings and regards,
H.C. Bruus

Fra : Deaster

Dato : 01-08-02 22:09

> [...]
> et glimt på edbpriser.dk men jeg har ikke megen erfaring i skærme da jeg
> ikke har skiftet i snart 2 år, og jeg kunne godt bruge noget objektiv

http://www17.tomshardware.com/display/02q1/020319/index.html

Jeg købte Viewsonic'en, det er simpelthen en fremragende skærm. Den kører
fint 1280*1024 i 107 Hz.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-08-02 09:23

"Deaster" <nospam@linuxplanet.nu> wrote in message
> Jeg købte Viewsonic'en, det er simpelthen en fremragende skærm. Den kører
> fint 1280*1024 i 107 Hz.

Kan også kun anbefale ViewSonic.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 02-08-02 07:55

"H.C. Bruus VACC-DK" <nice1@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et glimt på edbpriser.dk men jeg har ikke megen erfaring i skærme da jeg
> ikke har skiftet i snart 2 år, og jeg kunne godt bruge noget objektiv

Godt og billigt er svært, vil sige at det hedder godt til prisen - 9 ud af
10 gange får man jo desværre hvad man betaler for.
Jeg har selv en Philips 107T 17" som jeg er meget begejstret for, den slår
min gamle KFC med flere yards.
Hvis du skal købe skærm, vil jeg anbefale at kigge efter:
Samsung, Philips, View-sonic eller Sony
Fladt billedrør synes jeg er bedst.
Hvad du så vil ofre er op til din pengepung.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 02-08-02 09:40

Har selv en Hyundai ImageFlat F910, den kan varmt anbefales, billedet er
knivskarpt, den er 0.25dp, og har fladt billedrør, læs evt. andres mening
her hvor du også kan finde priser:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514697895

Mvh.
Christian

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 02-08-02 09:58

> [...]
> et glimt på edbpriser.dk men jeg har ikke megen erfaring i skærme da jeg
> ikke har skiftet i snart 2 år, og jeg kunne godt bruge noget objektiv

Jeg har selv en 19" SONY-skærm på 3' år og er stadig meget tilfreds med
denne! Men Dell P992 kan også varmt anbefales (se under
http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/dhs/default.htm og vælg skærme) -
jeg mener den har nogenlunde samme konfiguration som SONY's nuværende 19"
skærm. Prisen er måske en anelse højere end andre, men hvis den holder
dobbelt så lang tid, kan det vel forsvares!

Mvh.
Claus