Sildefiletter
Fra : Lars Pedersen

Dato : 01-08-02 13:28

Er der nogen der ligger inde med ideer til, hvordan man kan få unge kvinder
til at spise sildefiletter?
De har det med at rynke på næsen når jeg steger dem på panden, og eventuelt
serverer dem med kartofler og en løgsovs.
Jeg har også prøvet at bage dem folieindpakket i ovnen med forskellige
former for fyld.

Jeg tror problemet er, at de kommer til at virke for "tunge".

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-08-02 14:30

"Lars Pedersen" <up@yours.com> writes:

> [...]
> serverer dem med kartofler og en løgsovs.
> Jeg har også prøvet at bage dem folieindpakket i ovnen med forskellige

Tja, jeg vil kalde mig selv en ung kvinde (24) og jeg vil gerne have
næsten alle slags fisk. Der er lige det problem med sildefileterne, at
de små fimrehår de er fyldt med, får maden til at vokse i munden på
mig, jeg kan slet ikke med den følelse!

Men hvis du holder på at det skal være sild, kan sådan nogle ikke
bruges i en fiskelaagne? Jeg hørt fra flere at det skulle smage godt.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Peter Westh

Dato : 02-08-02 12:51

Det ER svært, sild er vist ikke rigtig tøsemad.

Men jeg har dog fået min kæreste til at spise dem med velbehag ved at
gøre sådan her:

Rens fileterne godt (kvinder er hysteriske med ben, skæl og finner). Del
dem i halve langs ryggen, det gør dem mere indtagende.

Smør et ildfast fad med lidt olivenolie.

Drys med groft salt, peber og grofthakkede, friske krydderurter som
persille, rosmarin, og/eller basilikum samt et par laubærblade. Et eller
to hakkede hvidløgsfed kan udelades, men er godt.

Læg sildene ovenpå med skindet opad (kvinder er også hysteriske med
skind, hvis det ikke er sprødt). Drys med flere urter/ salt og peber.

Fugt evt. bunden af fadet med lidt tør hvidvin, og sæt det i ovnen på
fuld hammer, evt med grillen tændt.

Steg til de er godt brune og gyldne.

Server med et let tilbehør, salat og brød f.eks. elelr en kartoffelsalat
i olie/eddikedressing.

Fra : Thïngmand

Dato : 03-08-02 14:41

> Det ER svært, sild er vist ikke rigtig tøsemad.

Kan vi så ikke bare aftale at sild og brændevin er noget vi herrer kan nyde
sammen, uden det modsatte køn?

Mums - jeg glæder mig helt til julefrokosterne!

Fra : Erna Andersen

Dato : 03-08-02 22:26

"Thïngmand" <michael@FJERNthingmand.dk> wrote in message

> Kan vi så ikke bare aftale at sild og brændevin er noget vi herrer kan
nyde
> sammen, uden det modsatte køn?

Da kvinder jo i sagens natur ikke skal bevise at de er mandfolk, spiser de
selvfølgelig kun de marinerede sild hvor benene er blevet bløde.

Hilsen Erna