VNC, System 9.0
Fra : Adam Helms

Dato : 01-08-02 11:17

For at kunne tilgå MacOS fra en Linux maskine, har jeg installeret
VNC-Server 3.3.3Beta2 på macintoschen. På min linuxboks har jeg xvncviewer
v. 3.3.3.

Når jeg connecter til MacOS maskinen får jeg et skærmbillede frem, men det
opdateres ikke løbende. Jeg kan se på macintoschen at cursor mv. fint
bevæger sig på skærmen. Ved første connection kommer en del af billedet
frem.

Er der nogen der har fået betaversionen af VNC til at virke på MacOS 9.0?,
hvad kan fejlen evt værer?

Mvh

Adam

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-08-02 11:34

Adam Helms <adam@kadooz.dk> wrote:

> [...]
> frem.
>
> Er der nogen der har fået betaversionen af VNC til at virke på MacOS 9.0?,

De fleste fjernstyringsprogrammer med grafisk præsentation tunes ofte
ved, at den fjernstyrede maskines grafikmængde reduceres.
Prøv at sætte antal farver og/eller opløsning ned.

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-08-02 13:06

> [...]

> frem.
>
> Er der nogen der har fået betaversionen af VNC til at virke på MacOS 9.0?,

Jeg har lige prøvet at installere VNC på 2 af mine Mac'er og det virker
indtil videre fint. Der er ingen problemer at skærmbilledet ikke
opdaterer.

Installeret på en 7500/100 med OS 9.1 US samt et PowerPro Center 180 med
OS 9.1

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-08-02 14:23

> [...]
> opdaterer.
>
> Installeret på en 7500/100 med OS 9.1 US samt et PowerPro Center 180 med

Nu har jeg sat en Mac op til test, så hvis nogen er interesseret i at
prøve VNC af, så kan password tilsendes via e-mail.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : *nico*

Dato : 01-08-02 23:41

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg sat en Mac op til test, så hvis nogen er interesseret i at
> prøve VNC af, så kan password tilsendes via e-mail.
>
> --

Jeg har med Held brugt TightVNC istedet for vnc.
Med tight VNC kører det meste glidende fra Pc til Mac.
Jeg er næsten sikker på Tight udgaven også findes til Linux, men kan
desværre ikke huske dl site

mvh
Nicolai

Fra : A. Heelms.

Dato : 01-08-02 23:38

On

> Jeg har lige prøvet at installere VNC på 2 af mine Mac'er og det virker
> indtil videre fint. Der er ingen problemer at skærmbilledet ikke
> opdaterer.

Jeg fik det faktisk til at virke i dag. Men det er lidt buggy. Hvis man
bruger musen på Mac'en, så opdatere den fint skærmbilledet på
linuxboksen. Men hvad der er endnu mere mærkeligt, er at efter man har
gjort det een gang, så kan man fint fjernstyre fra linux boksen.. weird.
Det virker også selv om jeg genstarter serveren på Mac'en, eller clienten
på Linux, men genstarter jeg macintoschen helt, så virker det ikke igen..
Det er jo trods alt også en betaversion, så der er måske nogen småfejl
endnu.

Na, Jeg vil lige partionere MacOS partionen ned, og så er det tid til at
kører lidt debian på non-i386 .

Mvh

Adam Helms

PS: Jesper: Tak for handlen