Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Overførsel af billeder
Fra : HansErik Jakobsen

Dato : 01-08-02 09:15

Hvordan (Hvilket program)kan man kopiere billederne fra digitalkameraet og
direkte til harddisk uden at programmet skal åbne alle billederne først og
man derefter skal gemme hele skidtet et af gangen da det jo hurtigt kan
blive til flere hundrede billeder.
Kameraet er et Medion SX410z.
OS Win XP

Fra : ha

Dato : 01-08-02 11:34

> [...]
> man derefter skal gemme hele skidtet et af gangen da det jo hurtigt kan

Anskaf dig en kortlæser, f.eks. PQI som ses hos
http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?produktid=15172959

mvh
ha

Fra : HansErik Jakobsen

Dato : 01-08-02 11:37

Undskyld har fundet ud af det, jeg er blind

Fra : WE

Dato : 01-08-02 12:23

Hvis det er tilfældet, så er det hele vel ligesom lige meget

Fra : Peter Schrøder

Dato : 01-08-02 11:46

"HansErik Jakobsen" skrev...
> [...]
> man derefter skal gemme hele skidtet et af gangen da det jo hurtigt kan

Idet jeg antager at dit kamera har usb-interface:
Normalt vil det vises som et drev i "Denne computer"
og få sit eget drev-bogstav "ikke-permanent disk E:"
eller lignende.
Dette "drev" kan tilgås som et hvilket som helst andet
drev. Filer og mapper kan trækkes/kopieres til et
andet drev/mappe efter forgodtbefindende.
Har kameraet seriel-interface er du derimod normalt nødt til
at bruge den medfølgende software.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Aragorn_DK

Dato : 01-08-02 14:49

"HansErik Jakobsen" <xxx@xx> wrote in message
> [...]
> man derefter skal gemme hele skidtet et af gangen da det jo hurtigt kan

Hejsa Hans Erik.
Jeg plejer at bruge Windows Commander, der kan hentes fra:
<http://www.ghisler.com/download.htm>
Det er dejligt nemt og overskueligt at have med at gøre.
Man markerer bare billederne i det ene vindue med højre musetast, mens man i
det andet vindue har gravet det drev/den mappe frem det skal kopieres til.
Så trykker man F5 - Copy, og Okay, og så kører det bare.
Husk lige at have det vindue aktivt du kopierer fra...
Men det kræver at du har en kortlæser til din pc.

Mange venlige hilsener Aragorn.

----------------------------
http://www.furnituretiger.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-08-02 15:30

"Aragorn_DK" <Aragorn@welles.dk> skrev:

>"HansErik Jakobsen" <xxx@xx> wrote in message

>Jeg plejer at bruge Windows Commander, der kan hentes fra:
><http://www.ghisler.com/download.htm>
>Det er dejligt nemt og overskueligt at have med at gøre.

Ja, det er fortræffeligt til det job - som til så mange andre.

>Men det kræver at du har en kortlæser til din pc.

Næh - det ser og håndterer fint mit kamera med usb-tilslutning. Det
kan vælges som et ekstra drev (windows xp, men det var vist det samme
i 98se og me).

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : HansErik Jakobsen

Dato : 01-08-02 15:52

Men hvordan bærer du dig ad med at se det som et drev.
PS: mit kamera kører med twaindrivere hvis det gør nogen forskel

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-08-02 16:14

"HansErik Jakobsen" <hej-hd@email.dk> skrev:

>Men hvordan bærer du dig ad med at se det som et drev.
>PS: mit kamera kører med twaindrivere hvis det gør nogen forskel

Ja, det kræver vist, at twaindriveren gør det muligt. Ikke alle
kameraer med usb-tilslutning kan det der. I så fald er du nok nødt til
at anskaffe en kortlæser, hvis du vil kunne.

PS - der er ingen grund til at sende dit indlæg som mail også.

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : Aragorn_DK

Dato : 01-08-02 17:15

> Men hvordan bærer du dig ad med at se det som et drev.
> PS: mit kamera kører med twaindrivere hvis det gør nogen forskel
--------------

Øh...det kan lade sig gøre fordi jeg kører med en kortlæser - den ser jeg
som et F-drev efter A-, C- og D-, plus E- drevet (cd-rom drev) oppe i
drevlinien med de små grå knapper.

Og jeg har ikke den fjerneste ide om hvad en Twaindriver er...*GGG*

Venlig hilsen Aragorn

Fra : itgrafen

Dato : 07-08-02 08:24

"HansErik Jakobsen" skrev d. 01-08-02 09:15 dette indlæg :
> [...]
først og
> man derefter skal gemme hele skidtet et af gangen da det jo hurtigt

Hvis du bruger en kortlæser behøver du ikke at læse alle billeder ind
enkeltvist.
ellers ville jeg nok prøve (aquire) med acdsee (kan hentes på
www.tucows.com)

vh
dorthe

http://www.kandu.dk/