begrænset adgang til en del af en hjemmesi~
Fra : Karen Marie Madsen

Dato : 01-08-02 05:54

Hej gruppe

Jeg har længe ønsket at have en del af foreningens hjemmeside som
medlemsside, hvor man skal logge sig på som medlem af foreningen. Jeg har
været meget på herrens mark, og har ikke kunne finde ud af de forklaringer
jeg har set andetsteds. Nu har jeg så investeret i Front Page 2002 og har en
udbyder som understøtter det hele. Jeg ved så ikke om jeg er på rette spor
nu.

Jeg går ind i Front Page 2002 og laver en mappe der hedder medlemmer og
ændre den til et underordnet web mappe til hjemmesiden. Jeg går ind i web
Browser og åbner min hjemmeside går ind i rediger med Microsoft Front Page.
Der går jeg ind i Funktioner - Server - Administrations startside. Der
kommer så en ny side op og der går jeg ind og laver et sub web skriver hele
web-adressen og skriver /medlemmer. Jeg går så ind og laver en ny gruppe som
hedder medlemmer og laver en adgangskode til det. Jeg troede jeg endelig
havde fat i noget rigtigt, men når jeg så går ind i web browseren igen og
vil åbne siden op så kommer der en fejlmeddelelse. Er det fordi jeg er helt
på fejlspor?

MVH

Karen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-02 16:58

Kun en fejl. Du oplyser ikke hvad fejlmeddelelsen var.

Fra : Karen Marie Madsen

Dato : 01-08-02 17:04

> Kun en fejl. Du oplyser ikke hvad fejlmeddelelsen var.

Åh gid det var så vel, nej men den fejl der kom var at siden slet ikke kunne
vises, altså jeg havde ventet der kom en login. Nu har jeg prøvet een gang
til og denne gang er der intet sket, man kan gå direkte ind på siden som før
ændringen.

MVH

Karen

Fra : Karen Marie Madsen

Dato : 01-08-02 17:25

Juhuu jeg fandt ud af det. Da jeg gik ind i anonymos acces og ændrede den
fra on til off der gik det igennem. Var der nogen der kunne gætte det var
det der var galt?

MVH

Karen

Fra : Per Vindis

Dato : 02-08-02 09:10

Kære Karen Marie,
Jeg har selv forsøgt det samme som dig, men jeg kan ikke komme ind i
Funktioner - Server - Administrations startside. Administrations startside
er simpelhen grå.
Hvad mon jeg gør galt?

Hilsen Per

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karen Marie Madsen

Dato : 03-08-02 11:12

Kære Per

For at kunne bruge den funktion skal du åbne din hjemmeside i browseren og
gå ind i filer- rediger med Microsoft Front Page og så åbner siden sig op i
Front Page og så kan du bruge den og andre funktioner der ellers ikke er
tilgængelige. Jeg håber det hjælper. Hvis den stadig ikke kan bruges kan det
skyldes at udbyder ikke understøtter den funktion.

Held og lykke med det

MVH

karen

Fra : Karen Marie Madsen

Dato : 06-08-02 18:53

Hej gruppe

Så er den gal igen desværre. Jeg har nu fået lavet medlemssiden hvor man
skal logge sig på. Det ser helt fint ud alt sammen, der kommer et vindue op
hvor der står man skal skrive brugernavn og adgangskode og kan på den måde
logge ind. Hos mig og andre fungere den perfekt. Så har jeg fået nogle mail
fra et par medlemmer som slet ikke kan komme på. Her er hvad de siger der
sker.

1.
Jeg kan komme ind på alle andre sider end medlemssiden, her er jeg forment
adgang, men der er intet sted at logge på/af før jeg bliver nægtet
adgang????

2.
Jeg kan ikke hente materialet fra jeres hjemmeside. Jeg har fået at vide, at
jeg skal gå ind på jeres hjemmeside og vælge medlemssiden, og så bruge
følgende oplysninger for at komme ind:
brugernavn: XXXXX
adgangskode:XXXXXX

Men der sker ingenting når jeg gør det....hvad kan jeg gøre???

3.
Der sker kun det, at der kommer et kort glimt, og så blinker curseren påny i
rubrikken adgangskode. Jeg skriver ikke noget i rubrikken domæne - skal jeg
det? Når jeg så lukker, får jeg beskeden "you are not authorized to view
this page - http 401.1 unauthorized: logon failed"

4.
Jeg bruger windows 98s. Ja, der kommer en "blank" side frem, med oplysning
om, at jeg ikke har autorisation til siden uden logon?! Ingen
antivirusprogrammer, firewalls, eller høj sikkerhedsindstilling i min IE6
generer min trafik på nettet. Det er den eneste side jeg er nægtet adgang.

Er der et klogt hoved der kan regne ud hvad der er galt her. Jeg har været
inde i funktioner -server-administrationsstartside og har lavet et subdomæne
og lavet en brugergruppe inc. regler, og jeg mener at have fulgt proceduren,
og spekulere om fejlen stammer et andet sted fra altså udbyder eller fra de
enkeltes egen PC'er.

Med Venlig Hilsen

karen

Fra : NO ANSWER

Dato : 19-08-02 11:21

"Karen Marie Madsen" <kmmadsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
proceduren,
> og spekulere om fejlen stammer et andet sted fra altså udbyder eller fra

Noget kunne tyde på at de medlemmer der ikke kan se logon vinduet, har en
gammel browser og bør derfor opgradere den.

Dem der skriver login og password men ikke kan komme ind, kopiere måske
login og pass og får derved et tomt felt med, og da det ikke er den korrekte
p.g.a. det tomme felt, bliver de forment adgang, det kan også tænkes at de
har "CapsLock" slået til, eller bare har fået trykket på mellemrums tasten.
Eller de skriver login ell. password med stort, de skal skrives nøjagtigt
som det de har fået udleveret med store elle små bogstaver eller begge dele.

Dosdal

Fra : Karen Marie Madsen

Dato : 11-08-02 16:44

Er tavsheden udtryk for at der ikke er noget svar på mit spørgsmål? Hvis det
er tilfældet vil jeg gerne have det at vide. Nå ja hvis tavsheden er af en
anden grund så vil jeg da også gerne have det at vide

Fra : micro_jan

Dato : 07-08-02 08:25

"Karen Marie Madsen" skrev d. 03-08-02 11:12 dette indlæg :
Jeg har fuldt emnet som er spændende og noget jeg også gerne vil bruge,
men
Jeg har ingen server knap under funktioner eller andre end ikke i grå,
hvad mangler at installer er CD-en
Hilsen Jan

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-08-02 08:27

micro_jan wrote:

> [...]
> men
> Jeg har ingen server knap under funktioner eller andre end ikke i grå,

Heller ikke jeg, men jeg bruger også FP 2000 - og er der så nogen, der ved,
hvordan man gør her???

TJ