Stofa kabel vs. TDC adsl
Fra : BFC Trekanten

Dato : 31-07-02 19:30

Hvad skal jeg dog vælge ?

I næste måned tilbyder Stofa internet i den "landsby" hvor jeg bor.
TDC er den eneste, der kan (vil?) levere adsl i "landsbyen".
Er der mon noget her i gruppen der vil komme med et bud på hvilken løsning
der er "den bedste" ?
Hvis jeg kender mig selv ret, er jeg en af dem der altid vil ramme loftet på
300,- kr ( 1.- kr pr Mb) på Stofanettet.

Mvh Torben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-02 20:14

BFC Trekanten skrev:

>Er der mon noget her i gruppen der vil komme med et bud på hvilken løsning
>der er "den bedste" ?

Næ, det kan vi ikke. Stofanet er hurtigst i forhold til prisen,
og suverænt bedst hvis du holder dig under 5 GB om måneden.

Hvis du skal ret meget derover, må du selv regne ud om en
langsommere ADSL med fri trafik er bedre.

>Hvis jeg kender mig selv ret, er jeg en af dem der altid vil ramme loftet på
>300,- kr ( 1.- kr pr Mb) på Stofanettet.

Det gør alle. Man skal nærmest bare kikke på computeren før man
er deroppe. Jeg bruger under 1 GB om måneden.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 31-07-02 20:33

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

>Næ, det kan vi ikke. Stofanet er hurtigst i forhold til prisen,
>og suverænt bedst hvis du holder dig under 5 GB om måneden.

Det kan jeg kun tilslutte mig. Indtil for et halvt år siden var jeg
meget utilfreds med stabiliteten (Næstved). Da havde jeg skiftet til
TDC, hvis det ikke lige var fordi de ikke ville lave installation
eller yde support på WinXp.

Men det var egentlig heldigt nok, for siden da har StofaNet kørt
eksemplarisk her. Afbrydelserne har været meget få, meget kortvarige
og for det meste varslede. Hastigheden har været finfin.

>Jeg bruger under 1 GB om måneden.

Også jeg. Og jeg synes sandelig ikke, jeg lægger bånd på mig selv.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-07-02 20:25

"BFC Trekanten" <trekanten@nethotel.dk> wrote in

> [...]
> Hvis jeg kender mig selv ret, er jeg en af dem der altid vil ramme
> loftet på 300,- kr ( 1.- kr pr Mb) på Stofanettet.

Det er ikke rigtigt at det koster 1 kr per MB - du må hente 5000 MB for
de 300 kr per måned, så det er ikke 1 kr per MB.

Jeg er selv lige skiftet fra Stofanet til Boomtown og er fint tilfreds
med skiftet væk fra begrænsningerne.

Flemming

Fra : Anders Bystrup

Dato : 31-07-02 21:10

> Det er ikke rigtigt at det koster 1 kr per MB - du må hente 5000 MB for
> de 300 kr per måned, så det er ikke 1 kr per MB.

jo det er det faktisk. Det koster omkring 1 krone pr. MB mellem 50 og 300 MB
derefter koster det ikke ekstra indtil 5 GB.

Jeg har haft stofa indtil 1/7 og kan kun anbefale alt andet !!!
Det er ustabilt, ingen mulighed for fast ip mere og så koster det hurtigt af
helvede til.
Jeg får min ADSL fra Cybercity den 21 og glæder mig meget )

Anders

Fra : Søren Lundfald

Dato : 01-08-02 10:28

"Anders Bystrup" <anders@XXXXXX.redakula.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft stofa indtil 1/7 og kan kun anbefale alt andet !!!

Det siger de allesammen (dem med TDC, CC, Tiscali o.a.)

> Det er ustabilt

For dig måske, men der er jo en masse der ikke har problemer med
ustabilitet. Har du prøvet at få det fejlmeldt?

> ingen mulighed for fast ip mere

Skulle efter sigende være på vej

> og så koster det hurtigt af helvede til.

Ikke for Hr. og Fru Hansen, der eks. kun bruger email og surfer lidt i ny og
næ.

Søren Lundfald

At a bus station the bus stops
At the train station the train stops
At my work I have a workstation

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-08-02 11:03

"Anders Bystrup" <anders@XXXXXX.redakula.net> wrote in

> jo det er det faktisk. Det koster omkring 1 krone pr. MB mellem 50
> og 300 MB derefter koster det ikke ekstra indtil 5 GB.

Ja, ok - men jeg læste det som om han troede at det ville koste 1 kr
per MB ud over det, og det gør det ikke. Hvis man kommer ud over 5000MB
er det 0,1 kr per MB.

> Jeg har haft stofa indtil 1/7 og kan kun anbefale alt andet !!!
> Det er ustabilt, ingen mulighed for fast ip mere og så koster det
> hurtigt af helvede til.

Jeg tror det afhænger meget af hvorhenne man har sin Stofanet. Jeg
havde det i Aalborg Øst - og havde rimelig få afbrydelser i de 2½ år
jeg havde det.
Tidspunktet hvor jeg besluttede mig for at skifte var da Stofanet
hævede prisen med 50% uden anden form for merydelse eller service
overfor kunden end at grænsen nu hed 5000 MB (før var den 4000 og med
en pris på 0,1 kr per MB gav det også 300 kr hvis man nåede op på 5000
- men det var der åbenbart ikke nok der gjorde så Stofanet valgte at
sætte det som minimum).
Da de nåede op på 300 kr per måned havde jeg ikke noget imod også at
lægge de sidste skillinger for at få en forbindelse hvor jeg kunne
tillade mig at lade være at tænke på hvad det var jeg hentede.

Ok der er nogen flere fejldage per måned/år end der er med ADSL - men
det er ikke så mange at det er noget jeg ville vælge det ene eller
andet frem for. Måske hvis jeg kørte min egen server så kunne det da
være at jeg ville vælge ud fra det, men ellers ikke.

> Jeg får min ADSL fra Cybercity den 21 og glæder mig meget )

God fornøjelse

Flemming

Fra : Kaare Tyroll

Dato : 01-08-02 23:05

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
> lægge de sidste skillinger for at få en forbindelse hvor jeg kunne
> tillade mig at lade være at tænke på hvad det var jeg hentede.

Se nu er jeg lidt forvirret. Du kom tit op på de 5000 MByte? Så er prisen jo
ikke anderledes nu, end den var før prisændringen?
Selvfølgelig hvis du holdt dig under de 4000 MByte, kan jeg se forskellen...
men dvs at du betaler de par hundrede mere om måneden, for en sikkerheds
skyld, hvis du skulle komme over 6-7000 MByte?

Tja. Så kan man jo sidde og suge porno, warez og musik døgnet rundt.

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-08-02 23:28

"Kaare Tyroll" <webmaster@tyroll.dk> wrote in

> [...]
> forskellen... men dvs at du betaler de par hundrede mere om
> måneden, for en sikkerheds skyld, hvis du skulle komme over 6-7000

Nej jeg lå faktisk rimelig konstant på 3000 MB plus/minus et par
hundrede MB. Så jeg fik intet ud af de nye regler - ikke ud over jeg
fik en negativ indstilling over for Stofanet, så selvom jeg skal betale
mere hos en anden udbyder har jeg intet imod det - bare jeg ikke
belønner StofaNet for sådanne radikale indgreb. De er i deres fulde ret
til at gøre det, ligesom jeg er i min fulde ret til at skifte udbyder
fordi jeg ikke er tilfreds med det.

> Tja. Så kan man jo sidde og suge porno, warez og musik døgnet
> rundt.

Noget i den stil - derudover kan jeg tillade mig at hente de store
filer jeg arbejder på fra arbejder (2GB filer) gennem ADSL linjen uden
at skulle på arbejde først og så hente det ned på den bærbare. Sætter
den i gang om natten og de er klar om morgenen.
Der hvor jeg arbejder får vi ikke medarbejder Pc eller medarbejder-
ADSL, men vi må dog stadig gerne arbejde hjemme - hvilket jo er meget
rart at kunne.

Flemming

Fra : Kaare Tyroll

Dato : 02-08-02 08:30

> Nej jeg lå faktisk rimelig konstant på 3000 MB plus/minus et par
> hundrede MB. Så jeg fik intet ud af de nye regler -

Ja, det er den dårlige placering for StofaNet kunderne, under
prisstigningen..

> De er i deres fulde ret
> til at gøre det, ligesom jeg er i min fulde ret til at skifte udbyder
> fordi jeg ikke er tilfreds med det.

Jep. Det er den eneste måde de kan mærke det på. Så kan de lære det.

> [...]
> at skulle på arbejde først og så hente det ned på den bærbare. Sætter
> den i gang om natten og de er klar om morgenen.

Ja. Det er det fede ved flat rate. Vi må håbe at de ikke dropper flatraten
på noget tidspunkt... og evt at StofaNettet en dag skulle få en eller anden
flatrate ordning. (selvom der ikke er penge i det, og det jo så kun er for
kundernes skyld)

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 01-08-02 10:39

On Wed, 31 Jul 2002 20:30:22 +0200, "BFC Trekanten"
<trekanten@nethotel.dk> wrote:

>Hvad skal jeg dog vælge ?

Jeg synes du skal vælge ADSL. Grunden til dette, er at Stofa ikke kan
forstå at når man nu vælger højhastighedsinternet, er det fordi at man
regner med at skulle hente en masse. Ellers kan du jo ligeså godt
bruge en dial-up.

Jeg skiftede fra Stofa da de ændrede prisstruktur. Vi ser meget
streaming video fra min kones hjemland og hun hører også en del radio
hjemmefra. Det ville koste os 800 kr. om måneden med Stofa. Nu slipper
vi for at skulle tænke over det mere.

Det skal lige siges at Stofanet var meget stabilt i den periode jeg
havde det ( i Aalborg). Så teknisk set funger(ede) det meget godt.

/Brian

--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-08-02 10:46

"Brian B. Christensen" <BEDSTEfar@BEDSTEpatricia-brinch.dk> skrev i en
meddelelse news:h40iku09bkrqpvu2dlhmtsr5d1tmll40b9@4ax.com...
> Grunden til dette, er at Stofa ikke kan
> forstå at når man nu vælger højhastighedsinternet, er det fordi at man
> regner med at skulle hente en masse.

Er det da det?

> Ellers kan du jo ligeså godt
> bruge en dial-up.

Kender du nogen dial-up produkter med fast pris?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-02 11:55

Thu, 1 Aug 2002 11:46:18 +0200, skrev "Martin Højriis
Kristensen" <usenet@makr.dk>:

>Kender du nogen dial-up produkter med fast pris?

Nettid kan vel godt sammenlignes med Stofanet?

Her får man blot op til 80 timer/mdr. i stedet for 5000 MB og kan
ovenikøbet i et vidst omfang overføre ubrugt tid til næste måned.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-08-02 12:00

> Nettid kan vel godt sammenlignes med Stofanet?

Har Stofa ændret prisstruktur igen?
Jeg troede der var en maks-pris man kunne komme op på

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-02 12:12

Thu, 1 Aug 2002 13:00:26 +0200, skrev "Martin Højriis
Kristensen" <usenet@makr.dk>:

>Har Stofa ændret prisstruktur igen?

Ikke mig bekendt.

>Jeg troede der var en maks-pris man kunne komme op på

Ja (og nej).

Maxprisen på kr. 300,- svarer til 300 MBs forbrug og alt her fra
og op til 5000 MB er så samme pris.

Der er nok meget få, der bruger under 300 MB, for så er Stofanet
for dyrt.

Når man så når de 5000 MB, så kan bede om at få åbnet
forbindelsen og betaler så 10 øre pr. MB ligesom man med nettid
betaler minuttakst udover det forudbetalte forbrug.

Fra : Kaare Tyroll

Dato : 01-08-02 23:09

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Ja (og nej).

.... heh... principielt ja. Som standard kan man kun sætte sin max grænse til
32 GByte (Men så skulle man have kigget på ADSL først.

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll

Fra : Søren Lundfald

Dato : 01-08-02 12:06

> [...]

> forstå at når man nu vælger højhastighedsinternet, er det fordi at man
> regner med at skulle hente en masse. Ellers kan du jo ligeså godt

Vrøvl.

Med StofaNet kan Hr. Hansen sidde og surfe og tale i telefon samtidig. Når
Hr. Hansen så en gang imellem gå på nettet og vil se en trailer til en ny
film el.lign., vil Hr. Hansen ikke sidde og vente i 1 time for at downloade
den. Når Hr. Hansen får tilsendt billeder af børnebørnene på mail, tager det
kun et øjeblik for billederne at nå frem. Derudover læser Hr. Hansen nyheder
på nettet hver dag, og hér er det rart for Hr. Hansen at der ikke går en
evighed, hver gang Hr. Hansen går ind på en ny side.
Hr. Hansen har også et par venner i udlandet og de bruger Netmeeting
(el.lign) m. video en gang om dagen. Samtidig betaler Hr. Hansen kun kr.
300,- om måneden, mens det med samme trafikmængde via dial-up (56K) måske
ville koste kr. 600-700,- pr. måned + langsommere hastighed.

Skal lige nævnes at jeg selv sidder på en 1024/512 og bruger omkring ½ MB om
dagen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-08-02 12:15

"Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Derudover læser Hr. Hansen nyheder
> på nettet hver dag

Jeg ved godt hvad det er for en Hansen du snakker om

Fra : Søren Lundfald

Dato : 01-08-02 12:29

> "Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> skrev i en meddelelse

Nej, han hedder Thorsen og kommer vist ikke på nettet foreløbigt...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-02 12:58

Thu, 1 Aug 2002 13:06:08 +0200, skrev "Søren Lundfald"
<webwatcher@forum.dk>:

>Skal lige nævnes at jeg selv sidder på en 1024/512 og bruger omkring ½ MB om
>dagen.

Jeg tvivler da ikke på dig, men er du sikker på at du kun
forbruger ca. ½ MB om dagen = 150 MB om måneden?

Det lyder utroligt.

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-08-02 13:05

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

>½ MB om dagen = 150 MB om måneden

1 måned á 300 dage?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-02 13:20

Thu, 01 Aug 2002 14:05:07 +0200, skrev Peter Loumann
<peloda@tiscali.dk>:

>1 måned á 300 dage?

Jeg sidder i en sauna pt., så regning er åbentbart ikke den
stærke side i den hede,det er jo kun 15 MB om måneden og så
tvivler jeg endnu mere på, at det kan lade sig gøre med et så
lille forbrug.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-08-02 14:11

> Jeg sidder i en sauna pt.

Har du trukket Cat6 derind eller bruger du Wlan?
(ps: forstod den godt)

Fra : Kaare Tyroll

Dato : 01-08-02 23:16

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> ... den hede,det er jo kun 15 MB om måneden og så
> tvivler jeg endnu mere på, at det kan lade sig gøre med et så
> lille forbrug.

Beklager. Vi er folk der efterhånden har fået samlet den samling porno,
musik, film mm vi umiddelbart har plads til på vores 200 GByte
harddiskplads. Desuden har vi valgt at investere i en rigtig DVD afspiller,
og se/betale for filmene. Derudover betaler vi for de fede spil vi har lyst
til spille. De sidste par ting som mail, news, surf og standard download er
faktisk ikke ret meget. Selvfølgelig kan det hurtigt variere en enkelt
måned. Dvs at man pludselig gør fra at bruge 20-30 MByte på en måned, til
nogle hundrede, eller et par tusinde hvis det er en god måned. Det er
sjældent at der er behov for en større linie (medmindre man holder lidt LAN
fest og der kommer et par "sugere" med hjem.

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll

Fra : Mogens

Dato : 01-08-02 13:07

On Thu, 01 Aug 2002 13:57:46 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg tvivler da ikke på dig, men er du sikker på at du kun
>forbruger ca. ½ MB om dagen = 150 MB om måneden?
>
>Det lyder utroligt.

Du er hermed dumpet i hovedregning

det giver kun 15 MB om måneden

Fra : Søren Lundfald

Dato : 01-08-02 12:31

> [...]
> forstå at når man nu vælger højhastighedsinternet, er det fordi at man
> regner med at skulle hente en masse. Ellers kan du jo ligeså godt

Der er også lige den detalje, at når en Stofanet bruger tager på ferie,
koster det 50 kr. pr. måned, hvor imod en ADSL bruger betaler fuld pris,
selv om han/hun ikke bruger forbindelsen.

Fra : Tommy Schou

Dato : 01-08-02 13:23

>Hvad skal jeg dog vælge ?

Kommer helt an på dine behov! :)

> [...]
>Hvis jeg kender mig selv ret, er jeg en af dem der altid vil ramme loftet på
>300,- kr ( 1.- kr pr Mb) på Stofanettet.

Ja. Det gør de fleste nok. Men hvis du ikke downloader i vildskab og
mener du kan holde dig under 5GB om måneden så koster det jo så ikke
mere end de 300.

For at vælge stofa ville jeg sige at du skal opfylde følgende
betingelser:

- Ikke downloader film/spil/mp3 i vildskab.
- Hører ikke netradior
- Ikke henter en ny linux-distribution et par gange om måneden
- Kort sagt kan holde dig under 5GB trafik.
- Ikke spiller spil, hvor stabil ping er vigtigt.
- Ikke bruger voice-communication (Og slet ikke ifm. spil).

Hvis du opfylder ovenstående ville jeg sige, at Stofa er den klare
vinder.

Selv falder jeg udenfor ovenstående fordi jeg spiller Quake III over
nettet. Der er ping-tiden meget vigtig og specielt stabiliteten af
samme. Jeg har haft stofa i 2 år og jeg ved, at de ikke er go'e nok
hva' det angår! I hvert fald ikke der hvor jeg bor.
Under sådan en Q3 kamp ynder vi også gerne at bruge
voice-communication da det jo i sagens natur gør det noget nemmere at
koordinere ens hold. Men det dur slet ikke sammen med stofa. Godt nok
virker selve comm-programmet fint, men i samme øjeblik jeg ønsker at
spille Q3 samtidigt så dutter det ikke længere og kommunikation bliver
umulig.

Jeg har derfor skiftet til TDC ADSL og det kører fremragende.
--
Tommy

Fra : Kaare Tyroll

Dato : 01-08-02 23:24

"Tommy Schou" <verndroid@hotmail.com> wrote in message
> Ja. Det gør de fleste nok. Men hvis du ikke downloader i vildskab og
> mener du kan holde dig under 5GB om måneden så koster det jo så ikke
> mere end de 300.

Der er ikke ret mange der alligevel rammer loftet. Selvfølgelig sker det
måske engang imellem... men så går der måske flere måneder hvor det ikke
sker, og så sparer man penge på linien der.

> For at vælge stofa ville jeg sige at du skal opfylde følgende
> betingelser:
> - Hører ikke netradior

i hvert fald ikke ret tit, og i god kvalitet.

> - Ikke henter en ny linux-distribution et par gange om måneden
> - Kort sagt kan holde dig under 5GB trafik.
> - Ikke spiller spil, hvor stabil ping er vigtigt.

Der er jeg ikke enig. Med få optimeringer er det svært at få pingtiderne
over 100 Msek. Langt de fleste linier jeg har leget med er det fantastiske
pingtider. Selve opbygningen af StofaNet netværket er glimrende til gode
pingtider. Problemet er at man deler båndbredden, og har derfor i de
tidligere tider haft store problemer med at spille i belastede tidspunkter.
Dette problem eksisterer næsten ikke mere. Der findes næsten ikke et sted
der kommer under 1 Mbit, selv i belastede perioder. Jeg har endnu ikke
prøvet ikke at kunne få rigtig gode pingtider (er dog igang med en sag nu
der måske kræver lidt ekstra arbejde).

> - Ikke bruger voice-communication (Og slet ikke ifm. spil).

Dette skulle heller ikke være et problem mere (især med DHCP)

> [...]
> virker selve comm-programmet fint, men i samme øjeblik jeg ønsker at
> spille Q3 samtidigt så dutter det ikke længere og kommunikation bliver

Det kunne lyde som et tab af båndbredde. Dette problem skulle jo så heller
ikke være der mere.

> Jeg har derfor skiftet til TDC ADSL og det kører fremragende.

Læækkert. Der er ikke noget bedre end når det bare kører. Bare din ADSL
linie hos TDC kører bedre end dem jeg kender.

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll

Fra : Tommy Schou

Dato : 05-08-02 07:25

> [...]
>der kommer under 1 Mbit, selv i belastede perioder. Jeg har endnu ikke
>prøvet ikke at kunne få rigtig gode pingtider (er dog igang med en sag nu

Jeg er enig i, at pingen er meget lav. Men selv om ping-tiden som
regel ligger mellem 20 og 30 ms så er den efter mine erfaringer slet
ikke så stabil som en ADSL-linie. Dvs. den svinger f.eks. mellem 20 og
40ms hele tiden mens man spiller og selv om det lyder som om, at det
jo er lave ping-tider og derfor ikke skulle betyde så meget så er det
ikke tilfældet i spil som Quake 3, hvor en stabil ping faktisk er
vigtigere end en lav ping (selv om den selvfølgelig skal være passende
lav! )

>Dette skulle heller ikke være et problem mere (især med DHCP)

Programmet virker som sådan fint! :)

>Det kunne lyde som et tab af båndbredde. Dette problem skulle jo så heller
>ikke være der mere.

Yep. Noget i den stil. Og det var altså stadig et problem for 2
måneder siden. Det er ikke længe siden jeg skiftede til ADSL og jeg
oplevede faktisk inden da, at stofa blev meget mere stabil mht.
downloads og sådanne ting. Så jeg _har_ oplevet deres forbedringer.

>Læækkert. Der er ikke noget bedre end når det bare kører. Bare din ADSL
>linie hos TDC kører bedre end dem jeg kender.

Det er rigtigt. Det er skæppeskønt! :)

--
Tommy

Fra : Kaare Tyroll

Dato : 05-08-02 21:11

> [...]
> ikke tilfældet i spil som Quake 3, hvor en stabil ping faktisk er
> vigtigere end en lav ping (selv om den selvfølgelig skal være passende

Ja... det er det der er problemet med at man deler en båndbredde, og ikke
har en dedikeret linie. Desværre så ser jeg quake3 problemet mere som
fejlkoder, frem for en "brist" i systemet. Det burde kunne tage højde for
det. Men på den anden side er det jo altid fedest at have en linie der er
stabil i alt fra oppetider, til ping tider og båndbredde.
Men du må da indrømme at ping og surf er noget der rykker via
Stofa/Telia.... du har ikke overvejet Telia ADSL? Der er da muligheder...
hæ... selvom ADSL teknologien godt nok ikke lige er til 60 Mbit... men det
er Cable jo så heller ikke endnu...

> Det er ikke længe siden jeg skiftede til ADSL og jeg
> oplevede faktisk inden da, at stofa blev meget mere stabil mht.
> downloads og sådanne ting. Så jeg _har_ oplevet deres forbedringer.

Jep, og de bliver ved. Det skal nok blive _rigtig_ godt.

> Det er rigtigt. Det er skæppeskønt! :)

....download nu ikke noget, jeg ikke ville downloade, vel?

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll

Fra : Tommy Schou

Dato : 07-08-02 08:11

> [...]
>har en dedikeret linie. Desværre så ser jeg quake3 problemet mere som
>fejlkoder, frem for en "brist" i systemet. Det burde kunne tage højde for

Mjah.. hvis man kigger lidt på hva' der skal til for at et spil som
Quake3 skal køre over nettet så er jeg bange for at det bliver svært
at lave noget net-kode der er ret meget bedre end det de har i
forvejen. Hvis man begynder at lave for mange underlige ting for at
kompensere for folks forbindelse (el. mangel på samme) bliver det
meget hurtigt en fordel at have en dårlig forbindelse og det skulle
det jo helst ikke være! :) I hvert fald bliver det en dårligere
oplevelse for dem, der har en god forbindelse!

> [...]
>hæ... selvom ADSL teknologien godt nok ikke lige er til 60 Mbit... men det

Ping er lav ja. Men jeg har rent faktisk lavere ping-tid ved TDC. De
servere jeg normalt frekventerer der har jeg en pingtid på omkring
20-25ms (når det går godt) med Stofa, men med TDC har jeg været helt
nede og se ping-tider på 13ms. Dog ligger den som regel mellem 15-20ms
og det er så meget stabilt, hvor stofa tit hopper op på mellem
35-45ms.
Telia ADSL? Jow. Har jeg da tænkt over. Men de leverer ikke på min
bopæl. Der kan jeg kun få TDC (sidst jeg checkede i hvert fald) så der
er ikke så meget at vælge imellem.

>Jep, og de bliver ved. Det skal nok blive _rigtig_ godt.

Må man da håbe! :)

>...download nu ikke noget, jeg ikke ville downloade, vel?

Hmm.. det giver vist heller ikke de store begrænsninger? *G*

--
Tommy

Fra : Dan

Dato : 02-08-02 12:20

Hmmm

Ikke downloade mp3 ??? hvorfor ikke for 5000 mb kan man hente ca 80 album ,
det er da en slat trodsalt

Fra : BFC Trekanten

Dato : 02-08-02 13:21

> - Ikke spiller spil, hvor stabil ping er vigtigt.
Og det gør jeg:... (RtCW, Q3 o.s.v.)

Vi kommer sørme langt omkring, takker for diverse input, men der vist ikke
andet at gøre end afprøve "skidtet" selv, og evt. betale nogle lærepenge.

Mvh Torben