højttaler
Fra : C A

Dato : 31-07-02 15:41

Hej.

Jeg trænger gevaldigt til at få noget bedre lydt på min pc.

Jeg har overvejet et lille system med subwoofer og 2 satellitter - men der
er mange forskellige at vælge mellem, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal
købe.

Lad mig få nogle anbefalinger eller det modsatte

Hilsen C A

Fra : FeZ

Dato : 31-07-02 18:11

"C A" <mail@NOSPAM.se> skrev i en meddelelse
> Lad mig få nogle anbefalinger eller det modsatte

Jeg vil anbefale dig at lytte dig frem.

Men ellers kan jeg da klart anbefale:
http://makeashorterlink.com/?J1DA24661

Det spiller fremragende, og de slanke satelitter er både
dekorative og velspillende.
Fulgte med min Dell PC - er ikke lige klar over hvem der
forhandler dem.

En anden mulighed er Logitechs nye serie.
Har fået en lytter på det store THX surround sæt
som var meget imponerende - mon ikke også lillebror
er værd at gå efter:
http://makeashorterlink.com/?M6FA52661

--
FeZ

Fra : Cacba

Dato : 31-07-02 18:36

hvis du vil have god lyd saa køb med 4 eller 5,1 .. meget bedre lyd hvis det
kommer fra lle sider end kun for fra... (5,1.. den 5 højtaler center bruges
kun naar du ser film.. men hvis du sætter systemet til movie mode har du en
genial lyd paa film)

Det jeg har er SB Live 5,1 + Cteative DTT 2200.. det koster cs 1500.. se paa
www.edbpriser.dk

Cacba Out..

Fra : Deaster

Dato : 31-07-02 19:27

"Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote in message
> hvis du vil have god lyd saa køb med 4 eller 5,1 .. meget bedre lyd hvis
det
> kommer fra lle sider end kun for fra...

Ligesom stereo lyder meger dårligere end surround sound?

Hvad laver den sjette højttaler så?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Cacba

Dato : 31-07-02 20:19

den 6. er subwoofer-- 5,1 = 5 satalit og 1 subwoofer... 5,1 = 4 satalit og 1
subwoofer..

Cacba Out..

Fra : Deaster

Dato : 31-07-02 20:28

"Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote in message
> den 6. er subwoofer-- 5,1 = 5 satalit og 1 subwoofer... 5,1 = 4 satalit og
1
> subwoofer..

Den er jeg med på men hvorfor skriver du at den 5 højttaler kun bliver brugt
ved film, det er vel op til en selv ?

--

PS
Kan du ikke kigge på din citatteknik?

Fra : Cacba

Dato : 01-08-02 01:07

5,1 bruges kun til film.. hvis du sætter det til moviemode.. 5,1 lyser musik
af HT..

Fra : ha

Dato : 31-07-02 19:11

> Lad mig få nogle anbefalinger eller det modsatte

Jeg har lige købt et sæt "Cambridge" med subwoofer og
4 satelitter hos Computercity til 499,00 kr.
Kanon lyd, kan klart anbefales.

mvh
ha

Fra : Peter Holm

Dato : 31-07-02 20:16

> [...]
> købe.
>
> Lad mig få nogle anbefalinger eller det modsatte

Det eneste mærke du behøver at kende er Altec Lansing.
Lyden er i topklasse, klasser over Creative/Cambridge.
Logitech's nye THX og serien lige under er også OK men meget dyr.
Altec Lansing ATP3 kender jeg selv meget godt, og det er virkelig kram.
mvh Peter

Fra : Carsten Larsen

Dato : 31-07-02 22:03

enig gå efter altec lansing, de bedste højttalere jeg nogen sinde har haft,
bruger den meget til at lave lyd

mvh Carsten

Fra : Peter

Dato : 01-08-02 10:44

"Carsten Larsen" <info@diskotekblackbox.dk> wrote in message
> enig gå efter altec lansing, de bedste højttalere jeg nogen sinde har
> [...]
Hej jeg vil blot sige, at generelt med højttalere, er det jo meget
subjektivt hvad der lyder godt, og at sige at det ene mærke er klasser bedre
end noget andet, er jo noget vås. Det som har noget at sige er som med de
fleste andre ting prisen. Men multimediehøjttalere er ved at være nede i et
rigtigt godt pris/kvalitets niveau, altså man får rigtig god lyd for små
penge. Jeg har selv et fourpoint surround system fra cambridge jeg er meget
tilfreds med gav 399 for det i computercity for snart 2 år siden. Men hvis
du virkelig skal forkæle dig selv og (din pc), ville jeg anbefale dig
cambridge soundworks megaworks 510d se det evt. anmeldt her
http://www.3dsoundsurge.com/ Mener de koster ca. 3000. Systemet har også
været anmeldt i 'Alt om Data' hvor det blir rost til skyerne. Men igen, det
er jo subjektivt hvad man lægger vægt på i en højttaler.

Mvh Peter

Fra : Moller

Dato : 31-07-02 20:44

Kort og godt - Altec Lansing 2100!
Spiller klart og med dynamik og fast bas fra sub'en. Og kan spille
kanonhøjt.

mvh Moller

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-08-02 06:46

"C A" <mail@NOSPAM.se> wrote in message
> Jeg trænger gevaldigt til at få noget bedre lydt på min pc.

Det er der mange der gør...

> Jeg har overvejet et lille system med subwoofer og 2 satellitter - men der
> er mange forskellige at vælge mellem, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal
> købe.

Du skal finde en god, evt brugt, integreret forstærker og et par gode, evt.
brugte, hifi-højttalere...

> Lad mig få nogle anbefalinger eller det modsatte

PC-lyd bliver aldrig det samme igen...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen