problemer med ICQ gennem Oncable Webspeed
Fra : Leonid

Dato : 31-07-02 15:04

Hi alle,

Jeg oplevede for ca. to dage siden at ICQ ikke virker når jeg går på
nettet, jeg bruger Oncable Webspeed. Jeg kan heller ikke få adgang til
www.icq.com og www.aol.com

Jeg ringede i dag til Oncable Webspeed Support og fik fortalt at dette
skyldes problemerne hos AOL, og at Oncable kan ikke gøre noget, og at
de har heller ikke hørt noget fra AOL. "Noget kan få adgang, andre kan
ikke", sagde manden hos Oncable, da jeg sagde at jeg godt kan komme
ind på ICQ fra den nærmeste net-kafe.

Og han har måsle ret i det. Jeg vil bare høre om der er nogen andre
har oplevet det samme, eller hørte noget om det, eller kan komme med
noget forslag på hvordan kan evt. komme igen til at bruge ICQ. Jeg har
så meget brug for den...

På forhånd tak,
Leo

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 31-07-02 15:18

Leonid wrote:
> [...]
> har oplevet det samme, eller hørte noget om det, eller kan komme med
> noget forslag på hvordan kan evt. komme igen til at bruge ICQ. Jeg har

Kik i Newsgroup'en tele.internet.adsl - der er skrevet en del om det.

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler Larsen, Online Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Jeg repr?senterer med dette indl?g mig selv og ikke TDC Internet

Fra : Leonid

Dato : 31-07-02 15:21

On Wed, 31 Jul 2002 16:03:30 +0200, Leonid <leonid@memonet.ru> wrote:

>Hi alle,
>
>Jeg oplevede for ca. to dage siden at ICQ ikke virker når jeg går på
>nettet, jeg bruger Oncable Webspeed. Jeg kan heller ikke få adgang til
>www.icq.com og www.aol.com

ups, fandt løsningen i dk.edb.internet.software.icq, sendt ind af
Bryan. Mange tak, Bryan!

Kør gennem en webproxy.
Preferences > Connections > Server > Marker Using Firewall samt Using
proxy,
vælg HTTP proxy
Gå hen til Firewall fanebladet, vælg HTTP og brug denne som Host:
iproxy1.kennisnet.nl
port 80 (Eller 8080)

Fra : Jesper Skriver

Dato : 31-07-02 16:33

On Wed, 31 Jul 2002 16:21:05 +0200, Leonid wrote:

> [...]
> proxy,
> vælg HTTP proxy
> Gå hen til Firewall fanebladet, vælg HTTP og brug denne som Host:

Dårlig løsning, og det reelle problem er løst

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer