Hvilket motherboard fra Gigabyte til dette~
Fra : Michael Hoelgaard

Dato : 31-07-02 11:24

Hej Nyhedsgruppe

Jeg står overfor at skulle købe en ny PC.

Jeg skal bruge PC'en til musik og køber derfor alt Audio og Midi udstyr som
eksterne bokse for at undgå støj. Audio: RME Multiface og Midi: Roland
JV5080

Men jeg havde tænkt mig følgende hoveddele.

P4 2,0 GHz
2x Seagate IDE Barracuda 40 GB, støjsvag. (en til programmer og en til
Musik)
Teac CD-W540EK 40xwrite, 12 x Rewrite 48X read
Pioneer DVD-116 16xDVD og 40xCD
Winfast Geforce 4 MX-440 64 MB DDR-Ram, AGP, TV-out uden blæser

Lydkort: skal sidde på motherboard(dette vil kun blive brugt til spil)

Motherboard: GIGAbyte, men hvilken skal jeg vælge?. Det skal være Intel
Chipset, USB 2.0(gerne 4)(jeg behøver vel ikke USB 1,1?), DDR Ram, flere IDE
tilslutninger, så jeg kan sætte harddisk 1 og 2 som master.(en til musik
miljø og en til kontor miljø med spil etc.)

På forhånd tak for hjælpen

Michael

Fra : Cacba

Dato : 31-07-02 18:46

"Michael Hoelgaard" <m.hoelgaard@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilslutninger, så jeg kan sætte harddisk 1 og 2 som master.(en til musik
> miljø og en til kontor miljø med spil etc.)

Det ser fint ud.. motherboard.. søg paa www.edbpriser.dk der kan du finde
et som passer dig.. med pris osv... der er samme antal IDE sokler paa dem...

hvorfor købe 2 x 40.. 2 hd'er larmer mere end 1 80.. og er dyrere.. du kan
bare dele den paa 80 op i 3 dele..f.eks 3.5gb til windows ... 36.5gb til
games.. og 40gb til media.. lettere, billigere, mindre støjenede og mindre
varme..

Lydkort: skal sidde på motherboard(dette vil kun blive brugt til spil) <--
maa du selv om.. men et lidt bedre lydkort koster ikke meget.. da den som er
onboard ikke er saa gode.. og min erfaring med onboard er negativ overfor
det

Cacba Out..