Tornado G3 TI200
Fra : Martin Berentzen

Dato : 31-07-02 09:40

HEJ!

Jeg overvejer at købe et Tornado GeForce3 TI200 Tv-out. Mit spørgsmål lyder
såmænd bare om det kan betale sig at smide ca. 200 kr. ekstra for at få 128
mb DDR ram?

Jeg har AMD Athlon 650, 256 mb ram, 19" skærm

Martin

Fra : Cacba

Dato : 31-07-02 10:39

Jeg har et g-force 3 ti-200 128 mb ddr... faar 3600 i 3D mark 2k1 (T-bird
750Mhz, 896MB RAM)

Og en af mine venner har samme g-kort han faar 6200 men han har en AMD +1700

saa tror ikke en 750mhz er helt nok til at trække det..

Dvs. du kan nok ikke mærke forskel da du har en 650Mhz..

Cacba Out.

"Martin Berentzen" <martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d47a1d0$0$672$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-07-02 10:41

"Cacba" <cacba@cacba.dk> skrev:
> Dvs. du kan nok ikke mærke forskel da du har en
> 650Mhz..

Selvfølgelig, overså lige denne detalje ;)

Din processor er nok en anelse for lille, det er faktisk
en af de få grunde der har betydet, at jeg ikke har
opgraderet mit aldrende Geforce256 32MB DDR
kort endnu.

Mit system er Athlon Classic 750MHz.

Mvh.
Mikael

Fra : Martin Berentzen

Dato : 31-07-02 13:09

"> opgraderet mit aldrende Geforce256 32MB DDR

OKay,

Men lige nu har jeg et Voodoo 3500, 16 mb ram. Så jeg burde vel kunne mærke
forskel med det nye grafikkort + at jeg ikke har alt det bøvl med Voodoo`s
drivere som ikke understøtter de nyeste spil...

Martin

Fra : Peter Schrøder

Dato : 31-07-02 13:32

"Martin Berentzen" skrev
> [...]
> forskel med det nye grafikkort + at jeg ikke har alt det bøvl med Voodoo`s
> drivere som ikke understøtter de nyeste spil...

Næsten uanset hvilket Geforce kort du vælger, vil det være
en del hurtigere end dit Voodoo-kort.
Til gengæld kan du ikke spille eet eneste af
dine gamle glide-spil. Og hvis du tror du har bøvl
med Voodoo-drivere, så bare vent til du vover dig ind
i Detonator-helvedet...

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 31-07-02 15:11

Vent lige lidt med at udelukke det kort.

Det kommer meget and på hvilke spil du spiller, hvis det er nogle der kræver
meget af dig grafikkort kan du roligt købe et GF3Ti200,
Fx det nye spil aquanox kører ligeså hurtigt på en maskine med 600mhz som en
med 2Ghz hvis bare man har et Geforce3, for dette spil er faktisk ligeglad
med CPU-krafter, men meget glad for GPU-krafter og høje fill-rates, fx GTA3
vil også kører helt flydende.
Jeg selv har sat en GF3ti200 (og ud med GF256DDR) i min PC nr.2 på 600mhz og
256mb-ram og på min PC nr.1 som er en XP1800+ med 512mb-ddr-ram har jeg også
et GF3ti200, og her kørte jeg en benchmark med Aquanox og spillet kørte lige
så hurtigt på den lille pc som på den store.
Fx nu på den lille PC er det muligt at kører jedi knight 2 og return to
castle wolfenstein med max. detaljer i 1024x768 32bit, hvilket det ikke var
før.
Comanche4 kan nu også spilles samme opløsning og max. detaljer, hvilket det
ikke kunne før.
Hvis du spiller flysims. er CPU'en dog noget vigtigere.
Så ja, køb du bare et GF3ti200.
Endnu et grund til at købe det er at det er så billigt at det også giver
langt flere mere performance end fx. GF2Ti eller GF4MX.
-Niels-

Peter Schrøder <nospample@se> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d47d8c8$0$73551$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Cacba

Dato : 31-07-02 18:52

da jeg kom fra g-force 2 MX 32 mb.. til g-force 3 Ti-200 kunne jeg mærke
meget stor forskel.. selv om min CPU er for lille..

f.eks.. q3 med gf 2 kunne jeg faktisk ikke køre i 1024*256 og nu kan jeg
køre det i1600*1200.. og nogle spil som jeg ikke kunne køre før kan jeg nu
køre....

fatter bare ikke jeg ikke kan køre GTA3.... kan vel ikke passe en
T-Bird 750Mhz
896MB RAM
G-force 3 Ti.200 128 MB DDR
er for lille til GTA3 640*480

meddelelse news:3d47d2d3$0$249$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-07-02 10:38

"Martin Berentzen"
> [...]
> Tv-out. Mit spørgsmål lyder såmænd bare om det kan
> betale sig at smide ca. 200 kr. ekstra for at få 128

Hvisdu læse denne gruppe igennem, fx. søg efter
"128 ddr" som indhold i meddelelesen, vil du finde
en masse entydige svar:
Kort med 128 ram har en langsommere ram end kort
med 64 ram, derfor vil det på nuværende tidspunkt
være dumt at smide 200kr. efter for at få flere ram.
Dog vil der nok i fremtiden skulle bruges flere ram i
krævende 3D spil, så skal man så vælge hvilken vej
man vil gå nu!

Mvh.
Mikael